Kamerdebat

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Kamerdebat

Bericht door velouria »

Dora schreef:Wat mij eigenlijk wel benieuwd is hoe ziektekostenverzekeraars om zullen gaan met de (nwe) inschrijving.

Want bepaalde vergoedingen zijn voor cisvrouwen anders dan voor MTF bv.

Of stel, een cisman die wel ingeschreven staat als V, maar geen enkele HRT of operatie heeft gehad...en die bv prostaatkanker ontwikkeld...of een cisvrouw die als M ingeschreven staat en die een borstverkleining van zeg, cup EE naar een cup C of B wil....hoe zal daar mee omgegaan worden?

Of een paspoort V die als man leeft en zich als man toont, want HRT is niet noodzakelijk voor de wijzinging van inschrijving....hoe zal daar mee omgegaan worden?

Ik neem ook maar even aan dat er een akte van afstand getekend moet worden voor de inschrijving van m naar v of andersom plaatsvindt...
Nou het lijkt me in elk geval goed wanneer transen niet meer door zorgverzekeraars gediscrimineerd mogen worden t.o.v. mannen en vrouwen.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Kamerdebat

Bericht door Arike »

Dora schreef:
Raisa schreef:Bladerend op het web valt het me op hoeveel (post-op) transsekuelen er tegen dit wetsvoorstel zijn. Ik blijf het raar vinden hoe verdeeld zo'n kleine groep mensen kan zijn.
Klopt...want als een pre of non op een vrouwenpaspoort etc kunnen krijgen, wat is hun v-paspoort dan voor die post ops nog waard? In hun ogen is het een devaluatie van hun post op schap.
Ik vind het nogal bizar om je paspoort te zien als een soort van jachttrofee die minder waard zou worden, als er meer van uitgedeeld worden.... :fpalm:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
selena
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:51
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Kamerdebat

Bericht door selena »

KarenTS schreef:@Selena, denk je dat er mensen zijn ,die hun geslacht gaan aanpassen bij de burgerlijke stand om dan vervolgens anderen te shoqueren in kleed/douche ruimtes door hun anatomische 'afwijkingen' te tonen?? Lijkt mij nogal vergegrepen en bizar
Dat is ook vergegrepen, maar voor mij niet ondenkbaar. Soms komt het wel eens op het nieuws dat gevangenen opeens transgender zouden zijn en daarom bijvoorbeeld in een andere gevangenis willen. In dat soort gevallen gebeurt dat uiteindelijk natuurlijk niet, maar geeft voor mij wel aan dat er enkelingen zijn die dat blijkbaar proberen ookal zijn ze geen transgender. Maar zoals ik al eerder las over mijn voorbeeld is dat juridisch niet het geval en maak ik me er ook niet meer zorgen om.