Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Pas ik nou in een hokje of niet?
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door velouria »

Daniéla schreef: Je denigrerende toon over haar uiterlijk en taken en schietgebedje in de hoop dat ze geen relatie en kinderen heeft vind ik echter niet passen
bij een dame, althans niet bij een echte dame.
En dan weten we ineens wel hoe een dame zich moet gedragen. Alle andere keren spreken we van emancipatie maar als men iets hoort wat men tegenstaat...ja dan weten we het ineens wel :D :mrgreen: :mrgreen:
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door YS62 »

Aafke schreef:
Er zijn zoveel mensen waar ik van vind dat ze een betere verzorging nodig hebben.Om te beginnen met rokers,die stinken echt een uur in de wind en dat is niet gelieerd aan ons soort mensenZo zijn er legio voorbeelden die niet speciaal voor ons soort mensen zijn.Wat ik wel vind is dat die persoon wellicht eerst de andere persoon had moeten inlichten maar dat licht er ook aan hoe de date was en met welke intentie de date was.
Mbt. de rokers daar komt met het gebruik en daar is niet zo veel aan te doen vrees ik net als drank, werken in een haringkar etc. Dat je eea ruikt wil niet zeggen dan iemand zich niet verzorgd.

Mbt de date ben ik het niet met je eens dat je moet vertellen hoe de vork in de steel zit want je wilt juist dat je als mens beoordeeld wordt net zoals al die andere mensen die op zoek zijn naar een maatje en die ook niet aan het ideaalbeeld voldoen.

T'is vrees ik een keuze, maar als je eea vooraf gaat vertellen dan komt algauw waar hier op het forum ook al genoeg over is gezegd mbt de media een bepaald beeld op en te vaak strookt die niet met de realiteit is en daarmee is het zoveelste vooroordeel geboren.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Anon20180501 »

Ach ja velouria, je als dame verlagen tot het niveau van wat je verafschuwd is eigenlijk ook wel weer mooi... :)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Venka »

YS62 schreef:
Aafke schreef:
Er zijn zoveel mensen waar ik van vind dat ze een betere verzorging nodig hebben.Om te beginnen met rokers,die stinken echt een uur in de wind en dat is niet gelieerd aan ons soort mensenZo zijn er legio voorbeelden die niet speciaal voor ons soort mensen zijn.Wat ik wel vind is dat die persoon wellicht eerst de andere persoon had moeten inlichten maar dat licht er ook aan hoe de date was en met welke intentie de date was.
Mbt. de rokers daar komt met het gebruik en daar is niet zo veel aan te doen vrees ik net als drank, werken in een haringkar etc. Dat je eea ruikt wil niet zeggen dan iemand zich niet verzorgd.

Mbt de date ben ik het niet met je eens dat je moet vertellen hoe de vork in de steel zit want je wilt juist dat je als mens beoordeeld wordt net zoals al die andere mensen die op zoek zijn naar een maatje en die ook niet aan het ideaalbeeld voldoen.

T'is vrees ik een keuze, maar als je eea vooraf gaat vertellen dan komt algauw waar hier op het forum ook al genoeg over is gezegd mbt de media een bepaald beeld op en te vaak strookt die niet met de realiteit is en daarmee is het zoveelste vooroordeel geboren.
Ik heb rokers gezegd omdat ik dat smerig vind en de geur om hen heen maar mij gaat het om de term ons soort mensen en ik wil er mee zeggen dat het niet gelieerd is aan ons soort mensen.Zowel CIS als T mensen roken en voor mij zijn ze net zo smerig.

Ik ben het met je eens dat je als mens beoordeelt(klinkt ook gek maar goed) wil worden,maar soms is uitleg op zijn plaats en dat bedoel ik met de intentie van de date.Was zij van plan om e.v.t. seks met elkaar te hebben dan vind ik dat jij je partner eerst moet inlichten.Maar goed dat is mijn bescheiden mening,dat anderen er anders over denken so be it
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Dora »

Aafke schreef:
Nog wat anders,stel dat zij lid is van dit forum en leest zij wat jij over haar zegt,weet jij wat voor impact dat kan hebben
Jij verkeert in de veronderstelling dat zij in het dagelijks leven en op straat niet (luidkeels) becommentarieerd/uitgescholden wordt?
Dat lijkt me erg sterk en beslist en zeker in het stadsdeel waar die Praxis is.

Dat staat namelijk wijd en zijd bekend als volslagen homo en transfoob.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Venka »

Dora schreef:
Aafke schreef:
Nog wat anders,stel dat zij lid is van dit forum en leest zij wat jij over haar zegt,weet jij wat voor impact dat kan hebben
Jij verkeert in de veronderstelling dat zij in het dagelijks leven en op straat niet (luidkeels) becommentarieerd/uitgescholden wordt?
Dat lijkt me erg sterk en beslist en zeker in het stadsdeel waar die Praxis is.

Dat staat namelijk wijd en zijd bekend als volslagen homo en transfoob.
Ik ben er klaar mee
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Anon20180501 »

Hai Ys62,

In eerste instantie vertel ik niemand iets maar als iemand laat blijken meer te willen dan alleen maar gezelschap om leuke dingen mee te doen dan vertel ik het wel.
Ten eerste omdat ik ze er niet later mee wil confronteren omdat dat vervelend kan aflopen en ten tweede, ik heb niet graag geheimen voor iemand die deel uitmaakt van mijn priveleven. Ik ben overigens nooit in de steek gelaten vanwege mijn T-zijn.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door velouria »

Daniéla schreef:Ach ja velouria, je als dame verlagen tot het niveau van wat je verafschuwd is eigenlijk ook wel weer mooi... :)
Zowel mannen als vrouwen kunnen vals doen over het uiterlijk. Dus die opmerking slaat toch eerlijkshalve nergens op?
Ik vind dat vrouwen onder elkaar uitzonderlijk gemeen kunnen zijn. Zeker wanneer ze het in lievigheid verpakken...

Lief doen en er niks van menen is erg vrouwelijk maar of dat nou een vrouwelijke eigenschap is die je moet ambiëren?

Verder mag iedereen er zo gek bijlopen als ze willen... hoe iemand is is voor mij belangrijk en niet hoe de persoon eruit ziet.
Er zijn "negers" die lachend negergrapjes incasseren van vrienden en zelf ook kritiek hebben op een groot deel van de mannen met
een donkere huidskleur die zich vreselijk misdragen.
Zo zijn er ook transen met een hoop zelfspot, zelfkritiek EN kritiek op zogenaamde soortgenoten.

Soms wordt hier alles zo omgedraaid. We mogen zogenaamd niet gediscrimineerd worden maar als trans mag je blijkbaar geen kritiek
op andere transen hebben, omdat je een TRANS bent.

Dat is natuurlijk totale kul :D

Wordt bijna hetzelfde dan als moslims die zich niet durven te distantiëren van fundamentalisten, omdat het tenslotte toch moslims zijn :D
Als je echte integratie wilt, zoals je hebt laten weten, moet je dat truukje eerst maar eens afleren...

Namelijk veronderstellen dat Dora precies dezelfde levensweg en strubbelingen in het leven heeft gehad als die praxis medewerker...
Simpelweg... omdat Dora een trans is.
Laatst gewijzigd door velouria op 20 apr 2013, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Barbarella »

Dora schreef:
Aafke schreef:
Nog wat anders,stel dat zij lid is van dit forum en leest zij wat jij over haar zegt,weet jij wat voor impact dat kan hebben
Jij verkeert in de veronderstelling dat zij in het dagelijks leven en op straat niet (luidkeels) becommentarieerd/uitgescholden wordt?
Dat lijkt me erg sterk en beslist en zeker in het stadsdeel waar die Praxis is.

Dat staat namelijk wijd en zijd bekend als volslagen homo en transfoob.
Dus jij sluit je aan bij de grote massa met de grote bek. Staat je netjes Dora.

Ik wil graag aan de de Modderatoren vragen om Het laatste stuk van deze discussie te verwijderen omdat er iemand wel zo erg grof beledigt wordt zonder dat daar toedracht toe is.

En Dora. Je bent een nare troll

Levendula
Na mij de zondvloed!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Anon20180501 »

Dora schreef;
Jij verkeert in de veronderstelling dat zij in het dagelijks leven en op straat niet (luidkeels) becommentarieerd/uitgescholden wordt?
Dat lijkt me erg sterk en beslist en zeker in het stadsdeel waar die Praxis is.
Nogmaals, we hebben het hier niet over buitenstaanders maar over een insider, daar mag je toch wel wat anders van verwachten.