Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Dora »

velouria schreef:
Daniéla schreef: Je denigrerende toon over haar uiterlijk en taken en schietgebedje in de hoop dat ze geen relatie en kinderen heeft vind ik echter niet passen
bij een dame, althans niet bij een echte dame.
En dan weten we ineens wel hoe een dame zich moet gedragen. Alle andere keren spreken we van emancipatie maar als men iets hoort wat men tegenstaat...ja dan weten we het ineens wel :D :mrgreen: :mrgreen:

Authentieke transen en echte dames bedienen zich van taalgebruik als G*DVERD*MME, dat weet je toch? :lol:
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Anon20180501 »

Ook jij gaat er aan voorbij dat we het hier hebben over een situatie tussen 2 'lotgenoten', velouria.
Natuurlijk zijn we vals en kwetsen we elkaar, daar zijn we vrouwen voor toch? Nou nee, je bent het
namelijk niet aan je 'stand' verplicht, ook niet in het geniep.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door velouria »

Daniéla schreef:Ook jij gaat er aan voorbij dat we het hier hebben over een situatie tussen 2 'lotgenoten', velouria.
Natuurlijk zijn we vals en kwetsen we elkaar, daar zijn we vrouwen voor toch? Nou nee, je bent het
namelijk niet aan je 'stand' verplicht, ook niet in het geniep.
Dat zeg jij. Lotgenoten. Maar wie zegt nou dat het lotgenoten zijn? Over welk "lot" heb jij het dan? Dat verschilt onderling
echt enorm. Dat jij ermaar vanuit gaat dat iedereen wel met hetzelfde zit als transgender...dat is toch pas vreemd als INSIDER?

Dat iemand buiten onze groep nou zo denkt is 1 ding, maar jij zou beter kunnen weten.

En dus omdat Dora een trans is mag ze niet kritisch zijn t.o.v. andere transen... omdat ze een trans is?
En dan wil jij dus zeggen dat je geen vooroordelen hebt...

Dat zijn er al twee... je vindt dat Dora zich op een bepaalde manier moet gedragen OMDAT ze trans is ...en ook ga je ervanuit
van alles over Dora te weten omdat ze een trans is...

Wie is er dan bevooroordeeld?
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door velouria »

Dora schreef: Authentieke transen en echte dames bedienen zich van taalgebruik als G*DVERD*MME, dat weet je toch? :lol:
:mrgreen:
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Dora »

Nou had ik zwaar Christelijk kunnen zijn en me vreselijk gekwetst kunnen hebben gevoeld door dat knetterende gevloek in het openbaar.
Stel dat ik op hoge poten naar de manager was gestapt om me te beklagen over mijn gekwetste christelijke gevoelens....zou die dan hebben gezegd 'sorry,maar ze is een dame in wording?'
Nee, ze zou op het matje geroepen en berispt zijn vanwege mijn *gegronde* klacht want zo dient winkelpersoneel zich niet te gedragen.
Wat zou haar verweer dan zijn geweest? Dat ze zich als TS gediscrimineerd zou hebben gevoeld....zonder ook maar 1 moment bij haar eigen gedrag stil te staan...lol!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Anon20180501 »

Dit is het laatste wat ik er over zeg, als we moslims nu ook al in discredit gaan brengen hoeft het voor mij niet meer.

En als je mijn reacties goed gelezen zou hebben zou je moeten weten dat ik ons als groep op de meeste punten niet over één kam scheer. De enige overeenkomst is dat we allemaal transgender zijn.

Doei en succes in jullie kleine wereldje...
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Venka »

velouria schreef:
Dora schreef: Authentieke transen en echte dames bedienen zich van taalgebruik als G*DVERD*MME, dat weet je toch? :lol:
:mrgreen:
Ik heb nu serieus een flashback naar hoe heten ze ook al weer mevr.griezel en die andere persoon. Ik hoop dat moderators in grijpen in deze discussie en het niet laten escaleren naar een niveau waar het normaal is om mensen te beledigen.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door velouria »

Daniéla schreef:Dit is het laatste wat ik er over zeg, als we moslims nu ook al in discredit gaan brengen hoeft het voor mij niet meer.
Ook zoiets... kunnen ze prima zelf hoor. Net als transen. En daarna maar klagen en klagen dat ze gediscrimineerd worden. Tja.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door velouria »

Levendula schreef: Dus jij sluit je aan bij de grote massa met de grote bek. Staat je netjes Dora.
Nou sommige transen hebben ook "een grote bek"... als ze bijvoorbeeld heel hard G*DVERD*MME roepen terwijl ze in functie zijn :).
En zo zijn er trouwens behoorlijk veel hoor.

De verhalen die ik allemaal heb gehoord. En niet van medetransen... nee van gewone (OPEN MINDED!!!!!!) mensen die totaal verontwaardigd zijn
over het gedrag van sommige transen en dat dan juist BIJ MIJ KWIJT WILLEN omdat ik ook een trans ben. Trouwens niet in negatieve zin,
maar om me te vertellen dat ik zo'n compleet ander type ben dan dat ze gewend zijn.

Heb ik al meerdere keren meegemaakt.
Ik heb er trouwens geen problemen mee hoor.. transen met een grote mond, ik vind het wel grappig.. als ze maar niet al te gek zijn.
Helaas komt dat toch ook vaak voor.

Ik ben zelf ook niet verschoond van menig persoonlijkheidsstoornis maar ik probeer tenminste anderen daar nog niet mee lastig te vallen
en gedraag me ook netjes en behoorlijk. Omdat ik het wel voor een deel mijn taak vind mensen ervan te overtuigen dat een trans
ook redelijk en normaal kan zijn en doen ...
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Dora »

De (uiterst) negatieve commentaren over Kelly waren niet van de lucht in het begin van deze draad (hallo Aafke)

Maar ik zie en hoor 100x liever een 'domme' Kelly op tv dan een luid knetterend vloekende, wansmakelijk uitgedoste TS winkelmedewerkster in het echt als klant in een winkel.

Om Kelly op tv te zien en te horen kies ik bewust; voor een vloekende, vulgair opgemaakte TS winkelmedewerkster nou niet bepaald.
Dat overkwam me, een hoogst onaangename auditief en visueel vervuilende verrassing.

Als Kelly op tv me niet bevalt dan schakel ik over naar een ander kanaal.
Als ik de vloekende TS winkelmedew had gewezen op haar laakbare gedrag in het openbaar in een winkel........dan had ik ws slaande ruzie gekregen, want zo'n type leek ze me wel, gezien haar knetterende gevloek en haar vulgaire make up.
PLUS dat IK daarna 100% zeker in het gelijk gesteld zou worden en ZIJ een levensgroot arbeidsprobleem had gehad.

En als de dame die ik ben (hallo Daniela) heb ik dat dus niet gedaan maar er als dame die ik ben (hallo Daniela) er voor gezorgd dat de stomme verbazing over zoveel auditieve en visuele wanstaltige lelijkheid me vooral niet van het gezicht te lezen was.
Ik heb me er alleen in alle stilte over stomverbaasd...over dat zo iemand op een openbare werkvloer toegestaan wordt.
Laatst gewijzigd door Dora op 20 apr 2013, 23:32, 9 keer totaal gewijzigd.