Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Dora »

Aafke schreef:Waarschijnlijk is haar uiterlijk ook niet haar keuze en had zij wellicht een veel vrouwelijker voorkomen gehad
Tjongejonge, wat kun jij slecht begrijpend lezen zeg.

Haar uiterlijk was wel degelijk een keuze en zeker als je jezelf zo toetakeld.
Ik snap niet dat er blijkbaar niemand in haar omgeving is die haar A: adviseert over een haarwerk B: over haar make up en C: last but not least: haar taalgebruik.
Op zich haar goed recht om vloekend, tierend en toegetakeld door het het leven te gaan maar dit is wel het soort MTF dat zich luid beklaagd over 'niet geaccepteerd worden als vrouw'. Bv.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Anon20180501 »

Ik snap niet dat er blijkbaar niemand in haar omgeving is die haar A: adviseert over een haarwerk B: over haar make up en C: last but not least: haar taalgebruik.
Was misschien een mooie taak voor jou geweest...
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Dora »

Daniéla schreef:
Ik snap niet dat er blijkbaar niemand in haar omgeving is die haar A: adviseert over een haarwerk B: over haar make up en C: last but not least: haar taalgebruik.
Was misschien een mooie taak voor jou geweest...
Daar voel ik me niet toe geroepen hoor, dat laat ik aan jou over.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Venka »

YS62 schreef:
Mijn punt hierin is dat er nog genoeg van ons rondlopen waarbij het begrip er verzorgd uitzien nog wel wat nadere uitleg verdient en dat is echt iets anders dan passabel zijn mi. Het is gewoon erg jammer dat iemand gewoon niet goed gerealiseerd had dat totale plaatje nu de grens was voor mijn vriend en je daardoor niet toekomt om jouw als mens te tonen met al je interesses ed. Jammer erg jammer want dat je in principe een beter mens bent dan ooit tevoren zal menigeen wel bevestigen.
Er zijn zoveel mensen waar ik van vind dat ze een betere verzorging nodig hebben.Om te beginnen met rokers,die stinken echt een uur in de wind en dat is niet gelieerd aan ons soort mensenZo zijn er legio voorbeelden die niet speciaal voor ons soort mensen zijn.Wat ik wel vind is dat die persoon wellicht eerst de andere persoon had moeten inlichten maar dat licht er ook aan hoe de date was en met welke intentie de date was.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Anon20180501 »

oops, ik was te snel.

Dora, dat doe ik dan ook wanneer mij daarom gevraagd wordt. Maar soms ook ongevraagd,
ligt er nogal aan of ik het gevoel heb dat mijn advies welkom is.
Laatst gewijzigd door Anon20180501 op 20 apr 2013, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Dora »

Daniéla schreef:Dora, wie zegt dat ik dat nooit doe...???
Dan ligt er een schone taak op je te wachten.

Succes er mee!
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door YS62 »

Aafke schreef:
Dora schreef:
FIY: een van mijn beste MTF vriendinnen is 100% onpassabel. In alles. Maaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr...ze gedraagt zich normaal en als een realistisch, redelijk mens.
En nee: ik schaam me allesbehalve voor haar, dus gaan we graag met elkaar op stap.
Ja ik ken die verhalen wel,dat is hetzelfde als een blanke zegt dat die een hekel aan buitenlanders heeft maar als hij er mee geconfronteerd word dat hij zegt ook wel buitenlanders in zijn vriendenkring heeft.Ik blijf er bij dat ik vind dat jij beledigend bezig bent en een hele categorie transgenders beledigd.Jij mag van mij je mening uiten maar wat jij zegt neigt naar belediging van iemand die bij de Praxis werkt en kalend is/was en niet aan jouw ideaal beeld voldoet en ook niet aan het beeld van een CIS persoon.Als die persoon er zo uit wil zien dan hebben we dat respecteren.Waarschijnlijk is haar uiterlijk ook niet haar keuze en had zij wellicht een veel vrouwelijker voorkomen gehad.Wie zijn wij om daar een oordeel over te vellen!
Misschien is de reactie van ons lid en klant in de winkel meer van 'hoe kom je over' ....
Niets meer of minder.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Anon20180501 »

Misschien is de reactie van ons lid en klant in de winkel meer van 'hoe kom je over' ....
En er zelf ook maar meteen een antwoord op gegeven, was een zeer inlevend antwoord.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door Venka »

Dora schreef:
Aafke schreef:Waarschijnlijk is haar uiterlijk ook niet haar keuze en had zij wellicht een veel vrouwelijker voorkomen gehad
Tjongejonge, wat kun jij slecht begrijpend lezen zeg.

Haar uiterlijk was wel degelijk een keuze en zeker als je jezelf zo toetakeld.
Ik snap niet dat er blijkbaar niemand in haar omgeving is die haar A: adviseert over een haarwerk B: over haar make up en C: last but not least: haar taalgebruik.
Op zich haar goed recht om vloekend, tierend en toegetakeld door het het leven te gaan maar dit is wel het soort MTF dat zich luid beklaagd over 'niet geaccepteerd worden als vrouw'. Bv.
Begrijpend lezen,ik heb groep 8 afgerond :D

Hoezo is haar uiterlijk eigen keuze,ik ken verhalen van T,s die kalend zijn maar geen geld hebben voor bijvoorbeeld een haar werkje en hemel en aarde moeten bewegen omdat vergoed te krijgen.Wellicht werkt zij bij Praxis om wat aan haar uiterlijk te kunnen doen.Ik scheld ook wel eens en ik ken legio CIS vrouwen die schelden als een grote kerel en wellicht was zij super gefrustreerd omdat zij haar haar werkje niet vergoed kreeg en dan wil het werk ook niet lukken.Wellicht heeft zij zich verslapen en had zij geen tijd genoeg om haar make-up goed te krijgen en ja soms is schelden op zijn plaats.

Om volledig als vrouw te worden geaccepteerd heeft tijd nodig en je weet ook niet hoever zij in haar proces zit,wellicht was het haar eerste dag als V op het werk en was ze super nerveus en als je geen CIS vrouw in je omgeving hebt die je kan helpen met je make-up dan zit er niks anders op dan te experimenteren.

Nog wat anders,stel dat zij lid is van dit forum en leest zij wat jij over haar zegt,weet jij wat voor impact dat kan hebben,ik vind echt dat jij moet ophouden.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Zijn we hier niet aan het doorslaan?

Bericht door velouria »

Daniéla schreef:Maar ja Dora, hoe anders ook haar voorkomen, motoriek en spraak, haar gevoelens die haar vrouw maken zijn dezelfde als die van ons.
Hoe kun jij nou weten dat het "gevoel" hetzelfde is? Ik heb die gevoelsherkenning echt zelden meegemaakt met andere transjes.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"