OV-chipkaart

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: OV-chipkaart

Bericht door Nathan90 »

Probleem is dat het niet zomaar een OV chipkaart is. Maar een kaart waarop een 'reisproduct' moet worden gezet, oftewel, je moet met die kaart doordeweeks gratis kunnen reizen. Dit reisproduct is gekoppelt aan een specifieke pas.

Ik heb momenteel een studenten OV die mij doordeweeks gratis laat reizen, stel ik wil in het weekend gratis reizen. Dan moet ik deze wijziging aangeven bij DUO, vervolgens kan ik met mijn OV kaart naar een oplaadpunt en hier een reisproduct afhalen. Als ik niks aangeef, valt er niks af te halen. Oftewel, mijn naam is gekoppelt aan de OV kaart 'code' zogezegt die het apparaat kan lezen.

Als m'n vriend een nieuwe kaart wil, moet hij een nieuwe aanvragen of opgeven als vermist en een nieuwe aanvragen. Hij kan geen nieuwe kaart aanvragen onder een andere naam en vervolgens nog gratis reizen..
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: OV-chipkaart

Bericht door Jake »

Is het al geregeld? Heeft hij al gebeld zoals Sandra dat heeft gedaan bij de ANWB? Het lijkt me toch niet zoveel moeite om dat te veranderen... Ik snap überhaupt niet waarom dat erop moet.

Ik ga in ieder geval voortaan wat beter op de mijne letten, zodat ik geen nieuwe hoef aan te vragen.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: OV-chipkaart

Bericht door Nathan90 »

Hij heeft nog geen verder contact opgenomen met het OV chip bedrijf, waarschijnlijk vanwege de tegenslag van het negatieve mailtje. Aangezien we er eigenlijk wel vanuit waren gegaan dat dit mogelijk was, ook aangezien alles duidelijk was uitgelegt in de mail waarom hij een kaart zonder aanheb vroeg.

Zelf heb ik geen reactie teruggekregen van TNN, zit er eventueel aan te denken een mailtje naar Transvisie te sturen, gewoon om te kijken of ze iets weten.

Maar inderdaad, let maar goed op die kaart. Dat gevoel heb ik nu ook.. als ik mijn kaart nu kapot of kwijt maak zit ik met hetzelfde probleem straks.