Een vraag over LHBT

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Anon20180501 »

Ik bedenk me in ene iets en Eva kan vertellen of ik er (ver) naast zit of gelijk heb. Niet over de verklaring van de afkorting maar er aan gerelateerd.

Subsidie die bedoeld was voor transgenders kwam terecht bij de HLB's, daarom is min of meer afgedwongen dat oa sommige COC's een speciale afdeling voor transgenders hebben opgezet om ze zo te kunnen laten profiteren van deze subsidie. Zoiets was het....

Eva?

Liefs Daniéla
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Irene_de_Vreede »

zo maar een een gedachte flodder, zou het misschien komen omdat sommige homo's in hun drang naar emancipatie zich uitdossen als dragqueens, dat iemand op het idee is gekomen die T er achter te plakken?
Irene
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Irene_de_Vreede »

Oh ja Daniela, gewoon praktisch kan natuurlijk ook nog, net zoiets als met de DSM IV
Irene
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Anon20180501 »

Ik zal er dan op letten dat ik je voortaan alleen het lekkerste aas aanbied, anne-nienke. :)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Eva »

Ooit ontstond een (de) homobeweging. Moeilijke tijden, dappere mannen.
Na veel vijven en zessen vonden ook lesbische vrouwen aansluiting bij die beweging.
Minstens evenveel tijd kostte het voordat biseksuele mensen welkom waren en sommigen hebben nog steeds hun twijfels.

Het kostte uiteindelijk opvallend weinig tijd om een T aan het rijtje toe te voegen. Of de T-wereld daar op zat te wachten weet ik niet. Ik ken persoonlijk geen mensen die daarvoor lobby hebben gevoerd, maar ik kan me vergissen.

Een aangename bijkomstigheid was dan weer wel dat de LHB(+T) beweging plotsklaps ook in aanmerking kwam voor uiteenlopende subsidies die de T-wereld ten goede moesten komen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Eva »

Je was me nét voor, Daniëla...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Anon20180501 »

Nét voor maar nog steeds ná u mevrouw ;)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Eva »

;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Lotte »

Je kan de LHBT ook nog uit breiden met Q(ueer) en I(nterseksueel). Dan wordt het LHBTQI. :)
Vaak wordt de L weg gelaten, de H staat dan zowel voor mannelijke als vrouwelijke homosexuelen.

Hoewel gender en sexuele geaardheid verschillende zaken zijn hebben ze naar mijn mening grote raakvlakken.
Voor de meeste mensen op de wereld loopt hun genderidentiteit synchroon met hun geslachtelijke identiteit en met de door de maatschappij verwachte heterosexuele geaardheid.
Gender, geslacht en sexuele gerichtheid op man of vrouw heeft statistisch gezien dus wel een sterke samenhang. Maar voor transgenders is het belangrijk om hier sterk onderscheid in te maken.

Ik denk dat de meeste transgenders zich zeker wel eens hebben begeven in de homo/biseksuele (uitgaans) leven.
Vaak ook om dat de eigen gevoelens qua gender en seksuele geaardheid niet duidelijk is/was.

Groetjes Lotte
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Anon20180501 »

Ben het helemaal met je eens, Lotte

En gender(identiteit) staat inderdaad niet alleen voor de geslachtelijke identiteit maar ook voor de gedrags- en identiteitsaspecten van de sekse.
In principe de gemene deler...
Plaats reactie