groot probleem bij mijn eerste baas

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Anon20180501 »

Hai Eva, ik begrijp een beetje waarom je je een beetje terughoudend opstelt.

Maar hoe lang nog mogen stigmatiserende polariserende figuren zoals oa 'Velouria' en 'Dora'- die alleen maar uit zijn op een confrontaties om de confrontatie - hun verwerpelijke (GeenStijl-niveau) reacties hier plaatsen?

Het moet/mag niet uitmaken of iemand een bekende is van een van de moderators of toevallig t-ervaringen heeft op tot nu toe vrij onbekende terreinen en daarom welkom is als gastspreker op een of andere bijeenkomst, dit kan gewoon niet op een forum waar begrip en respect geen verhandelbare begrippen behoren te zijn.

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Eva »

Ik ga daar niet alleen over, Daniëla. Andere teamleden zijn niet 24/7 beschikbaar en gelijk hebben ze met dit weer. Komt goed ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door YS62 »

jacqueline schreef:Vanaf dat ik daar bij die baas uit de kast ben gekomen was er gelijk stront aan de knikker. Ik was nog niet de deur uit of ze hebben een collega, een afrikaanse moslim in geuren en kleuren alles doorverteld over mijn trans zijn zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. kan ik mijn FFS definitief vergeten. Gevolg: verklede vent voor de rest van mijn leven.

Gewone een ordinair gevalletje discriminatie van een transgender...ikke dus...
1 Als je 'uit de kast komt' dan kies je voor openheid. Dan heb je dus geen controle meer over wie wat ziet, hoe reageert en wat er gebeurt dat is een van de consequenties van 'uit de kast komen'.
2 Toestemming geven voor wat ? Heb jij toestemming gevraagd om de wereld te laten zien wie je werkelijk bent ... Ik ga er vanuit van ook niet.
3 Je FFS vergeten heeft niet zo zeer iets te maken met wel/niet in de bijstand zitten, maar meer hoe je met tegenslag omgaat. Dit is nu een van die dingen die wel eens de keuze is van wel/niet een inkomen hebben en die 'prijs' kan wel eens zijn dat je niet jezelf kan zijn in de presentatie die je graag wilt. Echter er zijn diverse beroepen die 'ons' soort vrouwen doen die ook een bepaalde kleding keuze verlangen dus niet jezelf te veel als slachtoffer presenteren.

Het is niet leuk wat er is gebeurt, maar dacht je nu werkelijk dat de wereld jouw en mij en al die anderen met open armen ontvangt .. kom op zeg dat wist je goed genoeg.

Stapje terug doen en je concentreren op wat ze je flikken met mbt je wijk ed dat is veel belangrijker mi, maar ken ook het spel en weet hoe de hazen lopen dat je wel eens aan het kortste eind kan trekken en wat zijn dan je alternatieven.

Een vervelende situatie dat is zeker en een advies heb ook ik niet, maar wees voorzichtig wie je als vijand kiest zeker als je geen alternatieven hebt.

Ik wens je wijsheid en veel succes en realiseer je dat ondergetekende ook niet dagelijks de kleding kan aandoen die ze graag wilt dus je bent in dat opzicht echt niet alleen.
sandy
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mei 2013, 14:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door sandy »

Mijn meningen houd ik voortaan privé...
Laatst gewijzigd door sandy op 10 jun 2013, 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Eva »

sandy schreef:... De man in kwestie die er persoonlijke problemen mee heeft heeft echt totaal dat recht niet. In het ergste geval heeft hij het recht ervoor te kiezen niet langer met Jacqueline om te gaan, maar meer niet ...
De betreffende persoon heeft wel degelijk het recht ergens persoonlijk problemen mee te hebben. Ik heb een paar lelieblanke en behoorlijk vrome familieleden die onoverkomelijke persoonlijke problemen hebben met mijn transitie. Zij hebben daar in mijn ogen het volste recht toe.
Als ik het relaas van Jacqueline goed lees is niet de religie van de betreffende meneer de oorzaak van Jacqueline's problemen, maar een leidinggevende die mensen tegen elkaar lijkt uit te spelen. Als er geen moslim voorhanden was geweest zou daar misschien (en bijvoorbeeld) een orthodoxe christen voor zijn gebruikt.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Freetouch »

Bij dit bericht heb ik als werkgever meteen een knoop in mijn maag.
Mensen doen vaak dingen zonder er bij na te denken, maar als werkgever / manager wil je vooral dat het werk goed gedaan word.
Dat het team leidinggevenden meteen addekwaat heeft gereageerd is roemens waardig, en geven ze aan dat ze jou waarderen.
Als je weg zou gaan, betekent dat meteen een klap in hun gezicht. Wel moet je met hun eens om de tafel gaan zitten en je problematiek voorleggen over bijvoorbeeld te weinig kranten, en dat je collega's jou de schuld geven van het al dan niet doorgaan van hun vakantie...

Daarbij moet iedereen zijn mening gerespecteerd worden, die van jou, maar ook van die afrikaanse collega en alle anderen.

Wat vooral belangrijk is, is dat je eerlijk bent en dit ook wil uitdragen, het team leiding gevenden zullen dan echt wel die personen appart nemen en duidelijk maken dat respect voor elkander belangrijk is. EN vragen of ze hun overtuiging in geloof, cultuur, enz. toch graag door ons geaccepteerd willen hebben. Als zij zelf anderen hun overtuiging of mening niet respecteren, MAG je ook niet verwachten dat ze jou respecteren.

Gooi vooral niet die knuppel in het hoenderhok, maar ben eerlijk en open naar het team leiding gevenden.. Mocht dat niet lukken, dan kun je altijd een stapje hogerop....

Heel veel sterkte.
:hug:
“good enough”
sandy
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mei 2013, 14:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door sandy »

Mijn meningen houd ik voortaan privé...
Laatst gewijzigd door sandy op 10 jun 2013, 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door jacqueline »

even ter verduidelijking: ik heb GEEN enkel probleem met die afrikaan, maar wel met die depothouder. Bovendien weet ik dus niet wat en op welke manier het verhaal is overgebracht. Wellicht klopt het verhaal niet en zou de indruk bij die afrikaan kunnen zijn ontstaan dat ik homo zou zijn. Hij staat hier buiten. Dat hij niet meer tegen mij praat is zijn goed recht als het hierbij blijft. Alleen die depothouder is hier heel fout. Haar neem ik alles kwalijk. Dus laat die man uit dit verhaal voordat dit draadje ontspoort en er weer een slotje op komt......
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door velouria »

jacqueline schreef:even ter verduidelijking: ik heb GEEN enkel probleem met die afrikaan, maar wel met die depothouder. Bovendien weet ik dus niet wat en op welke manier het verhaal is overgebracht. Wellicht klopt het verhaal niet en zou de indruk bij die afrikaan kunnen zijn ontstaan dat ik homo zou zijn.
En wat ben je nu dan? hetero? Omdat je op vrouwen valt? Maar dat maakt je dan toch ook homo? Dus wat hij ook dacht, homo of transseksueel, het blijft hetzelfde.
Daarbij ben ik benieuwd hoe jij je transseksueel-zijn dan voor die collega verborgen zou kunnen houden? Leef je nog als man?
jacqueline schreef: Hij staat hier buiten. Dat hij niet meer tegen mij praat is zijn goed recht als het hierbij blijft. Alleen die depothouder is hier heel fout. Haar neem ik alles kwalijk. Dus laat die man uit dit verhaal voordat dit draadje ontspoort en er weer een slotje op komt......
Maar je weet toch wel dat als je als transseksueel gaat leven er altijd wel over je geroddeld en gepraat zal worden. Hoe denk je je hier in de toekomst tegen te beschermen dan?
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Barbarella »

Wat fijn dat weer eens van je laat horen Velouria en als je niet tussen mensen kan stoken dan maar iemand onzeker maken. Zal allemaal wel een afspiegeling zijn van je innerlijk. Ik vind je zielig en onaardig.

Levendula
Na mij de zondvloed!