groot probleem bij mijn eerste baas

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Eva »

Ik sluit me aan bij Holden. Onnodig geïrriteerde reacties worden sowieso niet gewaardeerd, maar als iemand een mening heeft over bepaalde groepen moet hij of zij daar maar ergens anders een geschikt forum voor opzoeken. Hier gaat het over T-zijn in alle hoedanigheden, niet of je hindoe, gereformeerd of weet ik wat bent.

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Terug naar het onderwerp nu.

Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Paul »

Jee Jacqueline, wat rot om te horen dat je zoveel problemen ervaart daar.
Wat je kunt doen volgens Transgender Netwerk Nederland is het volgende:

•Een melding verrichten bij een regionaal Anti-Discriminatie Bureau.
•Een klacht indienen bij het College voor de Rechten van de Mens
•Een melding doen van discriminatie bij de Politie
•Aangifte doen van discriminatie bij de Politie
Er is mogelijkheid om anoniem melding te doen via Meld Misdaad Anoniem of via de website hatecrimes.nl.


Kun je hier iets mee?
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door jacqueline »

naar de politie gaan we wel wat later omdat we ook nog bewijzen voor diefstal moeten verzamelen. Maar nu ben ik gistermiddag bij dat ander depot geweest. Blijkt dat dat beheerd word door een Albanees en dat er ook nog een groep Serviërs werken. Ahum en die groep kan ook niet door 1 deur met transgenders. :fpalm:
Wat nu? Ik kan er gaan werken en dan mijn mond houden. Hoe lang gaat dat duren voordat de veranderingen van mijn lichaam dusdanig zijn dat het duidelijk zichtbaar word? En vlieg ik er dan niet alsnog uit? Of erger: in elkaar geramd worden door die Serviërs....
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Raisa »

Ik snap je situatie en voorzichtigheid Jacqueline, maar scheer je nu niet een groep mensen over 1 kam? Je lijkt te redeneren dat alle serviers transfoob moeten zijn. Kijk het even aan en oordeel alsjeblieft niet te vroeg.
Mocht het echt niet lukken dan kan een 'stealth transition' een oplossing zijn. Je gaat dan gewoon wel aan de hormonen maar presenteert je nog al man. Het kan dan wel zijn dat je je haar kort zal moeten houden, maar wat hormonen betreft denk ik dat het zeker wel een jaar kan duren voordat mensen echt dingen beginnen op te vallen. In mijn ervaring is dat meestal alleen de borstgroei (al merkte mijn familie als eerste de zachte huid en vermindering van de spiermassa op).
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door jacqueline »

ik ken de mensen uit de balkan heel goed, mijn vrouw is macedonische, we hebben een aantal servische kennissen en geloof me in die landen wil je geen trans zijn!
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Raisa »

Opmerkelijk aangezien Macedonie's nationale held Alexander de Grote een (soort van) transgender geliefde had...

Om heel eerlijk te zijn klink je in mijn oren een beetje racistisch Jacqueline.
Laatst gewijzigd door Raisa op 13 jun 2013, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Eva »

Je maakt het de moderatoren niet makkelijk, Jacqueline...
Ik begrijp wel dat je beoordeling van bepaalde groepen mensen genuanceerd ligt, maar misschien is het toch beter als je zelf je tekst aanpast. Je zou in elk geval mij daar wel een plezier mee doen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door jacqueline »

racistisch zou betekenen dat ik de hele balkan zou haten met alle mensen die er wonen, en dat is niet het geval. Alleen hebben deze mensen gewoon een probleem met andersdenkenden en andersvoelenden. Onbekend maakt onbemind. Ik ben zelfs gewaarschuwd door mensen die mij wel accepteren dat ik niet meer naar macedonie op vakantie moest gaan omdat ik er zelfs gevaar zou lopen om op straat in elkaar te worden geslagen! Zelfs door een hele goeie vriend van ons, zelf een macedonier heeft mij uitgelegd hoe het leven van zo'n transgender eruit ziet als zo iemand om gaat. Zo iemand verliest alles, vrouw, huis baan vrienden echt ALLES. Hij, die vriend zelf zou dat nooit doen, maar het is zo dat zelfs de gematigden onder hen er niet vooruit durven te komen uit angst hun vrienden te verliezen. Ik kan er helaas niks anders van maken, het is de realiteit.

Hoe komt dit nu? In de balkanlanden is het traditionele huwelijk letterlijk van levensbelang. De hele cultuur, de muziek de dans is allemaal ontstaan uit bruiloften. Het is daar ook ondenkbaar om niet te trouwen. En trouwen daar betekent een huwelijk tussen man en vrouw, een andere keuze daar is niet mogelijk. Homosexualiteit en transgenderisme zouden dus tegen deze cultuur en de daar geldende normen en waarden in gaan. Dat raakt de mens daar zo diep in hun hart, daar kunnen ze niet mee om gaan, zelfs al zouden ze het willen.
Laatst gewijzigd door jacqueline op 13 jun 2013, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Venka »

jacqueline schreef:racistisch zou betekenen dat ik de hele balkan zou haten met alle mensen die er wonen, en dat is niet het geval. Alleen hebben deze mensen gewoon een probleem met andersdenkenden en andersvoelenden. Onbekend maakt onbemind.
Kan het ook niet andersom zijn,dat jij denkt dat zij denken dat zij een hekel aan transgenders hebben.Ik heb mijzelf daar ook wel eens op betrapt maar ben ook door anderen daar op gewezen.Zoiets gebeurt ook vaak onbewust door eerdere ervaringen en dan denk je heel snel dat iedereen zo wel eens kan zijn.Maar in de praktijk kun je mensen niet onder 1 kam scheren omdat elk mens apart is.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Anon20180501 »

Eva schreef;
Je maakt het de moderatoren niet makkelijk, Jacqueline...
Ik begrijp wel dat je beoordeling van bepaalde groepen mensen genuanceerd ligt, maar misschien is het toch beter als je zelf je tekst aanpast.
Hai Eva, Ik citeer mezelf een keer.
08 Juni zei ik;
Hai Eva, ik begrijp een beetje waarom je je een beetje terughoudend opstelt.
;)