groot probleem bij mijn eerste baas

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Eva »

@ Daniëla: soms denk ik "had ik maar een vak geleerd", hahaha
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Anon20180501 »

Doen! Een MODeVak, ben je goed in. :P
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Dora »

jacqueline schreef: een collega, een afrikaanse moslim in geuren en kleuren alles doorverteld over mijn trans zijn zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Die jongen wou gelijk NIKS meer met me te maken hebben. Vervolgens was daar iemand van het leiding gevend team achter gekomen en heeft die depotleider eens goed de waarheid gezegd. Hij kon gelijk vertrekken,
Dus de depotleider is ontslagen en de ronduit discriminerende afrikaanse moslim wordt ongemoeid gelaten? Niet eens aangesproken op zijn gedrag?

Huh?
Laatst gewijzigd door Dora op 16 jun 2013, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Dora »

EvaVanA schreef:
sandy schreef:... De man in kwestie die er persoonlijke problemen mee heeft heeft echt totaal dat recht niet. In het ergste geval heeft hij het recht ervoor te kiezen niet langer met Jacqueline om te gaan, maar meer niet ...
De betreffende persoon heeft wel degelijk het recht ergens persoonlijk problemen mee te hebben. Ik heb een paar lelieblanke en behoorlijk vrome familieleden die onoverkomelijke persoonlijke problemen hebben met mijn transitie. Zij hebben daar in mijn ogen het volste recht toe.
NIET in een werksituatie.
Onze Grondwet, weet je wel?

Familieleden zijn iets totaal anders dan collega's.

Het zou wat zijn als allerlei collega's die elkaar om wat voor andersvoelende/andersdenkende/andersgekleurde redenen elkaar zo gaan bejegenen en behandelen.
Collega 1 heeft moeite met de geaardheid, de kleur of de religie van collega 2?
Collega 1 heeft zijn/haar opvattingen maar voor zich te houden.
En vice versa.
Wat een collega over een andere collega denkt is zijn/haar zaak waar hij/zij het recht toe heeft, maar respect tonen door dat NIET (aanvallend) uit te spreken lijkt me op zijn plaats.
Fatsoenlijk met elkaar omgaan is regel 1 op de werkvloer.
Laatst gewijzigd door Dora op 16 jun 2013, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Dora »

YS62 schreef:
1 Als je 'uit de kast komt' dan kies je voor openheid. Dan heb je dus geen controle meer over wie wat ziet, hoe reageert en wat er gebeurt dat is een van de consequenties van 'uit de kast komen'.
2 Toestemming geven voor wat ? Heb jij toestemming gevraagd om de wereld te laten zien wie je werkelijk bent ... Ik ga er vanuit van ook niet.
3 Je FFS vergeten heeft niet zo zeer iets te maken met wel/niet in de bijstand zitten, maar meer hoe je met tegenslag omgaat. Dit is nu een van die dingen die wel eens de keuze is van wel/niet een inkomen hebben en die 'prijs' kan wel eens zijn dat je niet jezelf kan zijn in de presentatie die je graag wilt. Echter er zijn diverse beroepen die 'ons' soort vrouwen doen die ook een bepaalde kleding keuze verlangen dus niet jezelf te veel als slachtoffer presenteren.
Idd!
Het is niet leuk wat er is gebeurt, maar dacht je nu werkelijk dat de wereld jouw en mij en al die anderen met open armen ontvangt .. kom op zeg dat wist je goed genoeg.
Klopt.
Stapje terug doen en je concentreren op wat ze je flikken met mbt je wijk ed dat is veel belangrijker mi, maar ken ook het spel en weet hoe de hazen lopen dat je wel eens aan het kortste eind kan trekken en wat zijn dan je alternatieven.
Een vervelende situatie dat is zeker en een advies heb ook ik niet, maar wees voorzichtig wie je als vijand kiest zeker als je geen alternatieven hebt.
[/quote]
En helaas is ook dat volkomen waar. De vijanden van MTF zijn erg vaak allochs van allerlei pluimage.

Maar als je je daartegen verweert, er iets over zegt, het aankaart of wat dan ook....dan komen je ware vijanden tevoorschijn; lelieblanke, politiek correct gehersenspoelde autochtonen die niets over het discriminerende wangedrag van discriminerende allochs zeggen, het zelfs bagatelliseren of glad strijken met allerlei drogredenen en betuttelend met het ' foei! racisme' vingertje gaan zwaaien.

Alsof zeer zwaar discriminerend alloch wangedrag jegens andersvoelenden helemaal niet bestaat en daarmee de reeële klacht van de andersvoelende totaal ontkend.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Eva »

Vuurtje oprakelen, Dora...?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Dora »

EvaVanA schreef:Vuurtje oprakelen, Dora...?
Nee, ik zit me hier mateloos te verbazen. De enige die in deze draad iets zinnigs zegt dat er werkelijk toe doet is YS62.

Plus dat ik me werkelijk afvraag waarom de depotleider zo'n zware maatregel toegediend krijgt en de werkelijk discriminerende collega blijkbaar geen strobreed in de weg gelegd wordt.

Fijn voor zijn (toekomstige) (andersvoelende) collega's ook.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Raisa »

YS62 schreef:3 Je FFS vergeten heeft niet zo zeer iets te maken met wel/niet in de bijstand zitten, maar meer hoe je met tegenslag omgaat. Dit is nu een van die dingen die wel eens de keuze is van wel/niet een inkomen hebben en die 'prijs' kan wel eens zijn dat je niet jezelf kan zijn in de presentatie die je graag wilt. Echter er zijn diverse beroepen die 'ons' soort vrouwen doen die ook een bepaalde kleding keuze verlangen dus niet jezelf te veel als slachtoffer presenteren.

Ik wens je wijsheid en veel succes en realiseer je dat ondergetekende ook niet dagelijks de kleding kan aandoen die ze graag wilt dus je bent in dat opzicht echt niet alleen.
Na tientallen keren dit te hebben overgelezen snap ik nog steeds niet goed wat je hier nu precies bedoelt. Bedoel je te zeggen dat het offer wat je moet brengen om betaald werk te hebben is je als man te moeten presenteren?
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door jacqueline »

die depotleider is niet ontslagen, maar wel degene die het meeste werk heeft verricht op dat depot en voor me op kwam. Verder speelde er nog een ander conflict omdat de depothouder hem ook nog voor duizenden euro's heeft opgelicht (niet uitbetalen van salaris en in eigen zak gestoken)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Anon20180501 »

Dora, wat is discriminerend aan niemand een strobreed in de weg leggen? Dat is namelijk wat die collega van Jacqueline deed.
Jij maakt mij niet wijs dat jij mij niet uit de weg zou gaan als ik jou collega zou zijn. En dat mag, aan jou de keuze.