groot probleem bij mijn eerste baas

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
sandy
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mei 2013, 14:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door sandy »

.
Laatst gewijzigd door sandy op 18 jun 2013, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Freetouch »

Sluit je dit draadje ook even eva???
“good enough”
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Fay »

Is dora niet simpelweg te verwijderen, je wordt er doodmoe van

Vicky
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Eva »

Als het half kan zou ik dit draadje nog graag even open houden. Jacqueline heeft aangegeven dat ze het zou betreuren als dit dicht gaat.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door YS62 »

Raisa schreef:
YS62 schreef:3 Je FFS vergeten heeft niet zo zeer iets te maken met wel/niet in de bijstand zitten, maar meer hoe je met tegenslag omgaat. Dit is nu een van die dingen die wel eens de keuze is van wel/niet een inkomen hebben en die 'prijs' kan wel eens zijn dat je niet jezelf kan zijn in de presentatie die je graag wilt. Echter er zijn diverse beroepen die 'ons' soort vrouwen doen die ook een bepaalde kleding keuze verlangen dus niet jezelf te veel als slachtoffer presenteren.

Ik wens je wijsheid en veel succes en realiseer je dat ondergetekende ook niet dagelijks de kleding kan aandoen die ze graag wilt dus je bent in dat opzicht echt niet alleen.
Na tientallen keren dit te hebben overgelezen snap ik nog steeds niet goed wat je hier nu precies bedoelt. Bedoel je te zeggen dat het offer wat je moet brengen om betaald werk te hebben is je als man te moeten presenteren?
Wat versta je onder als man te presenteren als ik het goed begrijp is TS nog niet geopereerd.

Puur feitelijk is TS bezig met een proces en wil haar innerlijke ik via een uiterlijk weergeven van wie ze werkelijk is. Daar is niets mis meer, maar er zijn banen en medewerkers die daar veel moeite mee hebben. Als de keuze is dat je dan als laten we zeggen unisex mens dus niet opgemaakt, maar wel bv langhaar, oorbel zo je werk kan behouden en niet in de valkuil van de sociale dienst terecht komt van is dat een keuze van de persoon zelf. Is dat leuk, nee, maar afhankelijk zijn van de soos ook niet. Verder is het een uurtje of wat per dag dus dat kan het probleem niet zijn.

Een van de zaken waarom bepaalde mensen onderuit gaan en andere overleven (los van transgender zijn) is het ontbreken/tonen van flexibiliteit dan wel compromissen sluiten dit is zoiets.

Voor de goede orde ik moet zelf ook dagelijks bedrijfskleding dragen en kan dus ook niet zijn in uiterlijk wie ik ben waarmee ik mbt dit onderwerp ervarings deskundig ben dus geen loze woorden met een hoog papegaai gehalte.

Ik hoop dan ook vurig dat TS ooit een betere baan zal vinden waarbij ze wel kan zijn wie ze is in kleding en wens haar kracht toe in de keuzes die ze voorgeschoteld krijgt.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door jacqueline »

er heeft een reorganisatie plaatsgevonden bij de Persgroep waardoor ik met dezelfde wijken onder een ander depot val.....probleem dus opgelost. Ideaal is het niet nee....het betreft een OVO contract dus geen vakantiegeld, geen vrije dagen uitbetaald en niet verzekerd tegen WW en ZW. Dus ik zal toch op zoek moeten naar iets anders maar daar heb ik nog zat tijd voor. anders zou ik dit baantje kunnen kwijtraken als ik voor de SRS ga.
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Miazara »

Ok dit is ontploft zie ik (ben effe 1 weekend niet hier en bang ... meh), heb alleen de laatste en eerste pagina gelezen dus weet niet wat er tussen in gebeurd. Ik hoop dat je nog een andere ban kan vinden. Die moet er wel haast te vinden zijn. Dat die depot manager is ontslagen op staande voet verbaast me niks. Er zijn wetten voor het bedrijfs leven voor transexuelen, zoals hij dat deed is het dus vrij makkelijk voor hun om actie te ondernemen. Verder hoop dat ik alles verder voor je goed gaat.
Code Sorceress
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door YS62 »

jacqueline schreef:er heeft een reorganisatie plaatsgevonden bij de Persgroep waardoor ik met dezelfde wijken onder een ander depot val.....probleem dus opgelost. Ideaal is het niet nee....het betreft een OVO contract dus geen vakantiegeld, geen vrije dagen uitbetaald en niet verzekerd tegen WW en ZW. Dus ik zal toch op zoek moeten naar iets anders maar daar heb ik nog zat tijd voor. anders zou ik dit baantje kunnen kwijtraken als ik voor de SRS ga.
Fijn om te lezen dat eea is opgelost.

Succes gewenst met de verdere stappen in je proces.