Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Miazara »

Roken tast de bloed aan een word erdoor dunner. Verder weet ik niet hoe ze het testen maar dat doen ze wel dus. Doen ze over het algemeen met alle grote operaties voor zo ver ik het weet
Code Sorceress
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Anon20180501 »

Ik zou ook niet weten hoe maar ik vraag me serieus af of ze een roker zomaar een operatie zouden mogen onthouden.
Stel je voor; Ondanks deze chantage lukt het niet er van af te blijven. Dan is het toch geestelijke mishandeling en
discriminatie als ze je weigeren te helpen...?

Liefs Daniéla
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Venka »

Ik weet wel dat stoffen in tabak rook herstel belemmeren dan wel beïnvloeden en dat daarom niet roken een pre is. Maar stel je krijgt een ongeluk als roker en je moet met spoed onder het mes.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Anon20180501 »

Ik ben zeker 8 keer geopereerd toen ik rookte. Het enige wat een paar keer voor een probleempje heeft gezorgd
was dat er een klein stukje ter grootte van de afstand tussen 2 hechtingen niet helemaal goed dicht was gegaan
maar dat heb ik ook meegemaakt toen ik nog niet rookte.

Toch neem ook ik aan dat het je herstel mogelijk kan beïnvloeden maar de vraag is of je iemand daarom mag weigeren???
Alsof er verder geen risicofactoren meespelen.

Liefs Daniéla
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Freetouch »

Miazara schreef:tijdens de HRT gaat het vet allemaal nog verplaatsen, de 1 zegt tegen mij dat ik ga aankomen, de ander juist niet.. Kan verder niet heel erg veel zeggen. Enige wat ik wel zeker weet is dat voor de operatie in het VU een BMI lager dan 25 vereist is. Dat hebben ze tegen mij gezegd.
Ik heb voor me liggen de BMI indicatie van het VUmc daarin staat : ideale BMI = 21,95,
no go operate: hoger dan 25, en lager dan 18....
“good enough”
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Engel »

Hoi de ideale BMI is dus halverwege het gezonde gewicht. Moet ik nog even. Kwam van 33.1 en ben nu 27.0
Waar staat dat precies van de BMI indicatie van het VUmc?
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Heleen »

@Engel:

In de folder vaginaplastiek, pagina 10:

http://internet-extra.vumc.nl/communica ... index.html" target="_blank

Met mijn ideale BMI ben ik wel erg mager hoor, dus het is maar een richtlijn. Ik zit nog steeds op overgewicht (>25) maar zwembandjes en andere uitstulpingen zijn al weg. Op mijn ideale BMI ben ik alleen nog maar botten.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Venka »

gewoon even een vraagje,wat een zorgen om de BMI waarde.Stel dat je weet dat je in januari word geopereerd dan zorg je er toch voor dat je BMI in orde is en na de operatie kun je toch weer je gang gaan.Althans zo zou ik het doen mocht mijn BMI niet in orde zijn.Maar ik denk dat je als je overwicht hebt er sowieso wat aan moet doen want het is ook niet gezond voor je eigen gezondheid.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door jacqueline »

ik zie nu in de folder dat de eis voor de SRS is dat je BMI tussen de 18 en 30 moet liggen in plaats van 18 en 25. Dat betekent voor mij dat wat mijn gewicht betreft ik dus gewoon goed zit..
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Anon20180501 »

Mijn gewicht schommelt al jaren rond de 55 kg en dat is gezien mijn lengte van 1.62 mtr niet te zwaar of te licht.
Ik heb ooit zo'n BMI tabel ingevuld maar of ik nu 'man' of vrouw invulde, de uitslag bleef gelijk... :)