Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door LauraB »

Aafke schreef:Lol hoe testen ze dat dan, even de dokter in de neus blazen :lol:
Als ik het goed heb zijn er twee methoden. De eerste is dat je een hele tijd met een kapje voor met een slang naar een apparaat dat de stoffen zoals klokdioxide, zuurstofgehalte, fijnstofdeeltjes, vochtpercentage, et cetera in je uitgeblazen adem meet. De andere methode is het meten van cotaine in je urine. In je bloed is dacht ik ook nog te zien goeveel nicotine er in aanwezig is.
Laiq
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57
Gender: Man

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Laiq »

Hoi!

Ik vroeg het me ook af; maar uit eindelijk kwam het met dezelfde resultaten.
Ik doe het gewoon lekker allebei! Er is geen verlies :)

Ik ben pas begonnen aan hormonen en ik weeg opeens enorm! Ik weeg 5kg MEER dan mijn lengte!
En de BMI zegt dat ik (als man en vrouw) moet afvallen.
Nou ik zal je zeggen; sinds hormonen eet ik maar 1x per dag, heb ik geen trek, geen honger, geen zin in eten. Rook ik meer, wil ik lekker wat anders doen en ben ik GEZONDER dan daarvoorheen!

Dat de BMI zegt dat ik zwaar is kan vanwege de spieren zijn; mijn lichaam ziet er in ieder geval slanker uit!
Dus ik ben een beetje onverschillig als het neerkomt met BMI!
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Holden »

Ook ik kijk niet echt naar de BMI, is geen exacte wetenschap en vind dat men te veel druk en aandacht daar op legt. Ik kijk naar m'n vet %. Op dit moment kan die wel een stuk omlaag dus ben ik daar ook mee bezig. Ook omdat ik het gezeik van VU zat ben - lijkt erop dat ze altijd maar naar m'n gewicht kijken en niet het hele plaatje. Maar goed, dat is een andere discussie.

Ik heb ook zo'n weegschaal en voer mezelf in als man (ben ook een tijdje bezig met HRT).
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Emma »

Mijn BMI klopt ook niet met hoe ik er uit zie. Zit op een BMI van 26...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Laiq
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57
Gender: Man

Re: Lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage

Bericht door Laiq »

Holden schreef:Ook ik kijk niet echt naar de BMI, is geen exacte wetenschap en vind dat men te veel druk en aandacht daar op legt. Ik kijk naar m'n vet %. Op dit moment kan die wel een stuk omlaag dus ben ik daar ook mee bezig. Ook omdat ik het gezeik van VU zat ben - lijkt erop dat ze altijd maar naar m'n gewicht kijken en niet het hele plaatje. Maar goed, dat is een andere discussie.

Ik heb ook zo'n weegschaal en voer mezelf in als man (ben ook een tijdje bezig met HRT).
Oye. Bij mij waren ze constant bezig over mijn uiterlijk. Omdat ik geobserdeerd ben door pony voor mijn voorhoofd zeiden ze dat ik te onzeker en te bang was. :fpalm:

Maar goed! Over BMI: heb weer van allerlei sites geprobeerd.
Alles zegt dat ik overgewicht heb, maar ben heel erg van overtuigd dat ik lekker gezond ben!