Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat een hitte zeg.

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Wat een hitte zeg.

Bericht door LisaM »

Sinds ik aan de hormonen ben, is mijn bloeddruk gedaald tot 110/70 en heb ik het altijd koud. 30c+ is voor mij tijd om in de hangmat buiten onder de dak-platanen te gaan liggen genieten met een koud ijsje erbij. :D
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Wat een hitte zeg.

Bericht door diederique »

LisaMarie,
Eindelijk een lotgenoot. Nu even een paar dagen geen vestjes meer aan en lange rokken als de temperatuur onder de 25 graden zakt. Alleen s'nachts, dat transpireren zelfs zonder iets aan is alles de volgende ochtend nog vochtig. Is extra bewassing aftrekbaar?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Wat een hitte zeg.

Bericht door KarenTS »

Hai allemaal, wat n hitte idd...mar met luchtig kleden en veeel water drinken is het goed uit te houden. Ik heb niet het idee dat ik er door de hormonen meer of minder vast van heb,de hitte.Gistern n dagje op stap geweest.Dagje Delft,deels wandelen in zon/schaduw in t pittoreske centrum deels oude cultuur opsnuiven , o.a. in het airco gekoelde Prinsenhof,wat erg fijn was! en later nog naar de kust,Scheveningen, om nog wat strand mee te pakken en heerlijk te dineren.Al met al n super dagje ,doorgebracht in n fijn haltertop zomerjurkje ,wat al weer veel te lang in de kast hing,hihi.
Vandaag de airco van de snookerclub opzoeken :).
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Wat een hitte zeg.

Bericht door Jeste »

Het is heerlijk, die warmte. En het is ook écht warm, zowel in de zon als in de schaduw. Niet zoals meestal, in dit deel van de wereld, in de schaduw koud, in de zon heet en 's nachts beneden 15 graden. En dan staat er ook nog vaak een stevige droge noordenwind bij.
Dat is nu gelukkig niet het geval. Dit is hét fijne zomerweer. Kan ik tenminste ook leuke kleren aan. Lekker luchtig. En voor de verkoeling en lichaamsbeweging ga ik regelmatig zwemmen. Ik ken een mooie en rustige plek aan een vaart waar dat goed kan. En zonder, en dat is heel fijn in mijn situatie, andere mensen om me heen.

Het is overigens niet waar dat het in Nederland al snel drukkend warm wordt. Meestal komt bij warm en zonnig zomerweer de wind juist uit het noordoosten tot oosten. Dat is over het algemeen een droge wind. Voor veel mensen wordt warmte in het buitenland meestal anders ervaren, omdat ze in het buitenland zijn voor vakantie en in Nederland meestal van alles te doen hebben. Dat maakt het verschil.
Ik merk juist dat zo'n vochtige tropische warmte heel fijn is. Dat werkt erg ontspannend. Die vochtige lucht is ook nog eens heel goed voor m'n huid en stem. Verder is de natuur is dan mooier. Veel groener. Zeker als er nog af en toe een regenbui valt (het liefst natuurlijk met wat pittig onweer erbij).
Gelukkig ziet de weersverwachting er voor de komende week goed uit. Dat wordt genieten!
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Wat een hitte zeg.

Bericht door Miazara »

Het verschil zit in de hoge vochtigheids graad. Wat bij ons 28 graden is is vergelijkbaar met 40+ in spanje enz.
Code Sorceress
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Wat een hitte zeg.

Bericht door La-Clau »

Niet allemaal zo klagen hoor. Na 6 te koude maanden hebben we eindelijk iets wat op zomer lijkt, en ik geniet er van. Ook al is het vandaag in mijn achtertuin soms wat te heet zodat ik even naar binnen vlucht.
Al een paar keer lekker rustig peddelend op de fiets een beetje rond gereden, keoltasje met een paar drankjes mee. Een lekkere fles koud water in de koelkast, en het gekoelde fris en bier er naast. Gistermiddag heerlijk aan de plas gelegen en gezwommen. Heb ik die bikini's tenminste niet voor niets gekocht.
Ja, ik ben een kind van de zomer (hoewel in maart geboren) en ook toen ik wat veranderde is daar niets aan veranderd. Enige probleem is het matige slapen, in het zuiden hebben ze hiervoor airco op de slaapkamer, iets wat ik nu even node mis.
Maar ik geniet van de zomer. Voor je t weet is het weer voorbij en zit je weer een maand of wat mistroostig naar buiten te staren!

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Wat een hitte zeg.

Bericht door intrans »

@Clau, Achja ieder zijn eigen smaak, haha. Ik geniet ervan als het bewolkt is of als er een dikke laag sneeuw ligt om lekker door heen te lopen met een dikke winterjas en leuke laarsjes aan. Als het wat kouder is blijft je haar ook tenminste beter zitten en gaat je make up niet glimmen. Ik mis ook airconditioning, maarja, voor die korte periode dat het zo warm is, is dat wel zonde om aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: Wat een hitte zeg.

Bericht door Amber-B »

Wow.... wat n heerlijk Nederlands gezever...Eerst 6 maanden zeuren dat t te koud voor de tijd van t jaar is, begint t wat warmer te worden is t ook weer niet goed... Mensen, wees blij dat je geen zwaar lichamelijke arbeid hoeft te plegen, zoals t lossen en laden van zware pallets uit of in n vrachtwagen...
Some girls have a penis...some boys don't.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Wat een hitte zeg.

Bericht door Freetouch »

en als ik dat nu wel de hele dag heb gedaan???
“good enough”
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Wat een hitte zeg.

Bericht door Freetouch »

Ik hou van dit weer! heerlijk! soms denk ik wel dat ik op het verkeerde werelddeel ben geboren...
“good enough”