Paspoort

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Paspoort

Bericht door Eva »

:)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Paspoort

Bericht door Sabrina40 »

We hebben helaas erg lang moeten wachten op het van kracht worden van de nieuwe wet BW 1:28 over de wijziiging van geslacht en voornaam in de GBA. Maar dat levert nu zelfs een klein voordeeltje op !
Vanaf volgende week wordt een sterk vernieuwd meer fraudebestendig paspoort afgegeven. O.a. een tweede pasfoto in 3D moet vervalsing wezenlijk moeilijker maken.
Dat nieuwe paspoort en ook de vernieuwde identiteitskaart zijn wel iets duurder, maar hebben een geldigheid van 10 i.p.v. de huidige 5 jaar. En dat is toch een kleine financiële meevaller.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Paspoort

Bericht door diederique »

Eerst 1/7/2014 maar eens halen en kijken hoe de criteria van de "deskundigen" nu werkelijk worden uitgewerkt.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Paspoort

Bericht door Alexandra »

Heb nog nooit een paspoort gehad. Maar ik ga er zeker een aanvragen als ik alles achter de rug heb. Wie weet kan ik het ooit gebruiken. India en Egypte, daar zou ik in principe nog ooit wel eens heen willen. Maar ik ben nogal een huismus, en hou er niet van om te reizen. Dus waarschijnlijk zal het er wel nooit van komen... hoogtevrees en vliegangst werkt ook niet bevorderlijk.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb