Androcur pro contra

Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Androcur pro contra

Bericht door Claire »

he leuk plaatje :)
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Androcur pro contra

Bericht door Ilse »

Aafke schreef:
Daniéla schreef:
Mieke zei
...en dacht dat transgender een soort van overkoepelende benaming was
Het begrip transgender staat aan de top van een piramide en wordt daaronder steeds verder uitgesplitst.
In die zin kan je zeggen dat het begrip transgender alles overkoepelt.

Liefs Daniéla
oftewel een paraplu term waar alles onder valt v.w.b. geslacht grensoverschrijdende gedrag.
hoi daniéla en aafke,

gelukkig dat het toch zo is, want zo had ik het ook mijn ouders en broers uitgelegd.
ze moeten al wennen aan het woord transgender, dus heb ik erg graag dat ze niet op het verkeerde been worden gezet ;)

dat plaatje onthoud ik even aafke, mochten er wel vragen komendat verduidelijkt alles in één keer

ik heb al gevonden waar ik het kan wijzigen en is inmiddels gebeurd, maar til er zelf niet zo zwaar aan hoor

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

Re: Androcur pro contra

Bericht door Xandra »

Indien je androcur slikt voor de verwijdering van gelaats- en lichaamsbeharing is de kans groot dat de haren "blond" worden en dan is de laser niet meer mogelijk maar moet je je wenden tot elektrische epilatie, en dat is geen pretje kan ik nu na 53 behandelingen zeggen.
mvhland
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2013, 20:29
Gender: Man

Re: Androcur pro contra

Bericht door mvhland »

@Veronica, bedankt voor het posten van die video.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Androcur pro contra

Bericht door Freetouch »

dus eerst ontharen, dan andocur?

ik zeg tegen iedereen dat ik de gelukkige ben met gender dysforie, wat zeggen ze dan?
een vrouw in het verkeerde lichaam... :(

maar van dat gender dysforie zijn ze als verstoord en volge er geen rare reacties op het zeggen dat je transseksueel bent.. :lol:

x
“good enough”
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Androcur pro contra

Bericht door Ilse »

thegirlinme schreef: ik zeg tegen iedereen dat ik de gelukkige ben met gender dysforie, .......
jij bent echt iemand waarbij het glas eerder halfvol is dan halfleeg, of niet ;)
prachtig :D en dit door niets en niemand laten veranderen, hoor
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Re: Androcur pro contra

Bericht door Marlies160264 »

Even een reactie op deze posting. Dit was naar aanleiding van de vraag waarom ik nu pas moet verminderen met Cyproteron Acetaat. Het bewijst dus dat het geen medicijn is zonder ernstige bijwerkingen. Wat hier al eerder in een andere posting stond over de bijwerking van Androcur/Cyproteron Acetaat via de FDA in Amerika. Alleen gaan ze er bij het VUmc niet verder op in. Want ik heb het Genderteam er ook al eens een paar maanden terug van in kennis gesteld met de bijwerkingen van de FDA. Toen werd dit door het Genderteam tegengesproken.

Nogmaals ondanks dat ze er niet dieper op ingaan in de reactie die ik ontving doet dit toch wel anders vermoeden. Niet bij transvrouwen zegt men, maar toch. Ik heb ook bepaalde klachten gekregen nadat ik die Cyproteron Acetaat ben gaan gebruiken.

Hieronder mijn bericht via de mail aan van Trotsenburg en daaronder zijn antwoord terug.

Geachte heer van Trotsenburg,

Ik slikte tot voor kort 2 x daags 1 Cyproteron Acetaat 50.

Nu is dat naar 1 x daags 1 Cyproteron Acetaat 50 terug gebracht.

Ik heb dit aan het Genderteam gevraagd, en die zeggen dat ik dit al lang genoeg heb geslikt en nu aan 1 daags kan.

Ik zou graag willen weten waarom, en of nu de zaadproduktie niet weer op gang komt ? Ga ik dan niet weer meer vermannelijken ?

Ik gebruik nu ook met veel genoegen die 100 hormoonpleister.

Ik zou graag op al mijn bovengenoemde vragen een eerlijk antwoord willen hebben.

Met vriendelijke groet,

Marlies Houtman


Geachte mevr Houtman,

De werkstof van Androcur ( Cyproteronacetat) is helaas momenteel onder druk. Er zijn een aantal zeer ernstige complicaties en doodsgevallen onder deze medicatie opgetreden ( niet bij transvrouwen !). Wij hebben ons beleid hierop aangepast. De maximale dosering is 50mg.
Overigens: in andere europese landen is de dosering nog veel lager. Met 20 mg kan de testosteronproductie van de testicels heel effectief onderdrukt worden.

Met vriendelijke groet,
Mick van Trotsenburg
manvrouw72
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:01
Gender: Transgender

Re: Androcur pro contra

Bericht door manvrouw72 »

Marlies160264 schreef:Even een reactie op deze posting. Dit was naar aanleiding van de vraag waarom ik nu pas moet verminderen met Cyproteron Acetaat. Het bewijst dus dat het geen medicijn is zonder ernstige bijwerkingen. Wat hier al eerder in een andere posting stond over de bijwerking van Androcur/Cyproteron Acetaat via de FDA in Amerika. Alleen gaan ze er bij het VUmc niet verder op in. Want ik heb het Genderteam er ook al eens een paar maanden terug van in kennis gesteld met de bijwerkingen van de FDA. Toen werd dit door het Genderteam tegengesproken.

Nogmaals ondanks dat ze er niet dieper op ingaan in de reactie die ik ontving doet dit toch wel anders vermoeden. Niet bij transvrouwen zegt men, maar toch. Ik heb ook bepaalde klachten gekregen nadat ik die Cyproteron Acetaat ben gaan gebruiken.

Hieronder mijn bericht via de mail aan van Trotsenburg en daaronder zijn antwoord terug.

Geachte heer van Trotsenburg,

Ik slikte tot voor kort 2 x daags 1 Cyproteron Acetaat 50.

Nu is dat naar 1 x daags 1 Cyproteron Acetaat 50 terug gebracht.

Ik heb dit aan het Genderteam gevraagd, en die zeggen dat ik dit al lang genoeg heb geslikt en nu aan 1 daags kan.

Ik zou graag willen weten waarom, en of nu de zaadproduktie niet weer op gang komt ? Ga ik dan niet weer meer vermannelijken ?

Ik gebruik nu ook met veel genoegen die 100 hormoonpleister.

Ik zou graag op al mijn bovengenoemde vragen een eerlijk antwoord willen hebben.

Met vriendelijke groet,

Marlies Houtman


Geachte mevr Houtman,

De werkstof van Androcur ( Cyproteronacetat) is helaas momenteel onder druk. Er zijn een aantal zeer ernstige complicaties en doodsgevallen onder deze medicatie opgetreden ( niet bij transvrouwen !). Wij hebben ons beleid hierop aangepast. De maximale dosering is 50mg.
Overigens: in andere europese landen is de dosering nog veel lager. Met 20 mg kan de testosteronproductie van de testicels heel effectief onderdrukt worden.

Met vriendelijke groet,
Mick van Trotsenburg
Ik denk indien er verontrustend veel sterfte te wijten aan androcur moest zijn dan zou het product al lang van de markt genomen zijn.
Ik geef een voorbeeld: Reductil (vermageringspil) miljoenen gebruikers over de wereld; enkele mensen overleden door gebruik van Reductil, resultaat: van de markt gehaald.
Ze zeggen er dan ook bij dat het om zware gevallen van morbide obesitas ging, dus mensen die over de hele lijn aan een zijden draadje bengelden.
Er zijn zelfs al doden gevallen bij gebruik van MOTILUM, een vrij te verkrijgen maagtabletje ;)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Androcur pro contra

Bericht door Arike »

Doelt van Trotsenburg bij die andere medicatie dan wellicht op de Diane-35 pil, die zo gevaarlijk is, en waar ook cyproteronacetaat in zit?

Maar in Diane-35 zit maar 2 mg cyproteroacetaat, is het daardoor al gevaarlijk? En intussen heeft de VU de meesten van ons gewoon 100 mg per dag laten slikken?
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Marlies160264
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2012, 19:58
Gender: Trans MtF

Re: Androcur pro contra

Bericht door Marlies160264 »

@ Arike: Ik weet niet of hij het over die Diane pil heeft. Ik kan het nu ook niet meer vragen, want moet vanaf nu via het mailadres van het Genderteam mailen. Daar krijg je dan toch een antwoord wat anders is. Die zeiden nu al, je hebt al lang genoeg die 2 Cyproteron gebruikt zonder de reden te geven die van Trotsenburg schreef.

@Manvrouw72: Wat betreft dat dit medicijn dan al lang van de markt gehaald zou zijn, op dit forum is ook een link van de FDA uit Amerika, waar wel degelijk erge bijwerkingen van dit produkt vermeld staan zoals o.a. tachycardie (verhoogde hartslag) en hartritmestoornissen. Dat zijn niet bepaald onschuldige dingen om niet naar te kijken.