Androcur pro contra

mvhland
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2013, 20:29
Gender: Man

Re: Androcur pro contra

Bericht door mvhland »

Volgens wikipedia is de discussie rond deze stof (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyproteronacetaat) nog maar net begonnen. Zou me niet verbazen als dat nog een vervolg krijgt
manvrouw72
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:01
Gender: Transgender

Re: Androcur pro contra

Bericht door manvrouw72 »

Marlies160264 schreef:
@Manvrouw72: Wat betreft dat dit medicijn dan al lang van de markt gehaald zou zijn, op dit forum is ook een link van de FDA uit Amerika, waar wel degelijk erge bijwerkingen van dit produkt vermeld staan zoals o.a. tachycardie (verhoogde hartslag) en hartritmestoornissen. Dat zijn niet bepaald onschuldige dingen om niet naar te kijken.
Ok , ik zeg niet dat ik je niet geloof of dergelijke, maar je moet me eens een plezier doen en om het even welk medicijn uit je apothekerskastje halen en de bijsluiter lezen; dat zal je bij elk medicijn een waslijst aan nevenwerkingen, bijwerkingen vinden, soms heel ernstige zelf.
Indien je toch zo bang zou zijn van de bijwerkingen van androcur was je al lang ermee gestopt denk ik.
Nu zou ik graag eens weten hoeveel percent van de mensen hier die altijd over de gevaarlijke bijwerkingen van androcur praten hoeveel er daadwerkelijk mee gestopt zijn? ;)
Ik denk dat ieder van ons, indien ze moesten weten dat het 50/50 kans is dat ze er levensbedreigende zaken aan overhouden dat ze allemaal er mee zouden stoppen.
Ik zou liever 80 jaar worden, met een een stuk van mijn lichaam en geest dat ongelukkig is dan 45 jaar worden en nadien in een urne te belanden omdat ik een stukje vrouw wou zijn.
Er zijn zelfs mensen die nog niet willen stoppen met roken als je zegt dat het erg slecht is in combinatie met oestrogen.
Ik vind dat je voor je zelf moet kunnen zeggen, ik wil zo graag de transformatie dat ik alles er voor doe om met dit uitzonderlijk medicijn gebruik er toch zo gezond mogelijk bij te leven. :wship:
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Androcur pro contra

Bericht door Danielle »

Arike schreef:Doelt van Trotsenburg bij die andere medicatie dan wellicht op de Diane-35 pil, die zo gevaarlijk is, en waar ook cyproteronacetaat in zit?

Maar in Diane-35 zit maar 2 mg cyproteroacetaat, is het daardoor al gevaarlijk? En intussen heeft de VU de meesten van ons gewoon 100 mg per dag laten slikken?
Ik ga ervan uit dat er inderdaad de Diane-35 wordt bedoeld. Daar is de afgelopen maanden wat heisa over geweest omdat deze in verband wordt gebracht met een handvol sterfgevallen over een paar decennia wereldwijd. Uit voorzorg wordt er nu terughoudend gedaan met dat medicijn (wat overigens geen anti-concpetiepil is) en wordt er meer onderzoek gedaan. Ik heb al berichten gezien over vermoedens dat het niet alleen de cyproteron-acetaat zelf is maar dat het zou gaan om een wisselwerking met de ethynilestradiol wat de andere helft van de diane is. De progynova die het VU voorschrijft is estradiolvaleraat, een ander molecuul en vorm van het hormoon.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Androcur pro contra

Bericht door Veronica »

Houdt dat in dat hormonen hetzelfde effect zouden kunnen hebben als de Diane-35? Of begrijp ik het nou fout??
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Androcur pro contra

Bericht door Danielle »

Dat is onbekend. Er zijn wereldwijd een handvol sterfgevallen toegeschreven aan de Diane 35. Maar er is nog niet duidelijk hoe het exact inelkaar zit.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Androcur pro contra

Bericht door Veronica »

Waarschijnlijk verschilt het dus per persoon, wie weet komen we ooit wel achter.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
manvrouw72
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:01
Gender: Transgender

Re: Androcur pro contra

Bericht door manvrouw72 »

Even een persoonlijke update bij gebruik androcur; 25 dagen androcur 50 mg.
5 kg vermagerd in kleine maand, moet wel zeggen dat ik gestopt ben met gebruik van frisdrank. ( dronk gemiddeld 3 liter per dag) nu enkel plat water.
Moet zeggen voel me super, meer energie en geen enkele negatief effect buiten geen ochtend erecties meer, functioneert anders wel nog goed. :D
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Androcur pro contra

Bericht door Freetouch »

manvrouw72 schreef: nu enkel plat water.
Is water niet altijd plat??? :lol:
“good enough”
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Androcur pro contra

Bericht door diederique »

manvrouw72 schreef:Even een persoonlijke update bij gebruik androcur; 25 dagen androcur 50 mg.
5 kg vermagerd in kleine maand, moet wel zeggen dat ik gestopt ben met gebruik van frisdrank. ( dronk gemiddeld 3 liter per dag) nu enkel plat water.
Moet zeggen voel me super, meer energie en geen enkele negatief effect buiten geen ochtend erecties meer, functioneert anders wel nog goed. :D
25 dagen is misschien wel een beetje weinig om al conclusies te trekken. Mij staat bij dat pas na een maand of drie de erecties en de seksueel getinte dromen echt achterwege blijven. Ook je 5 kilo gewichtsvermindering wordt denk ik niet (alleen) door de Androcur veroorzaakt. Een gezondere leefstijl zal ongetwijfeld er ook aan bijdragen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Androcur pro contra

Bericht door Anon20180501 »

Een g-morgen Melany,

'Un plat wotterke' zeggen ze in België en dan bedoelen ze water zonder prik.