Androcur pro contra

Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Androcur pro contra

Bericht door Freetouch »

Ah... dat andere heet zeker bruiswater... :lol:
“good enough”
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Androcur pro contra

Bericht door leonie »

voor ik groen licht had tot androcur en hormonen had ik ook veel schrik van androcur , ik heb androcur 50 mg genomen van 28 february 2012 tot 2de week van mei 2013 , ben gestopt met androcur 2 weken voor men srs , en ik heb geen negatieve dingen ervaren door het nemen van androcur , natuurlijk , wil niet zeggen dat ik er nog steeds heel sceptisch tegenover sta , met de wetenschap dat het produkt in de USA verboden is en zo ??
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Androcur pro contra

Bericht door Eva »

Ik kan me vergissen, Leonie, maar volgens mij is Androcur in de VS niet verboden. Ik weet het; in sommige delen van de wereld is alles wat niet expliciet is toegestaan per definitie verboden en de medische wereld lijkt ook die kant op te gaan. Maar goed, ik dreig af te dwalen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Androcur pro contra

Bericht door Freetouch »

Bij deze kan ik je garanderen dat andocur in de VS niet verboden is...
“good enough”
Laura
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 apr 2012, 13:35
Gender: Vrouw

Re: Androcur pro contra

Bericht door Laura »

De FDA heeft de producenten van cyproterone acetaat (Androcur) nooit een licensie gegeven, maw Androcur is als geneesmiddel niet goedgekeurd in de USA. Een ander mooi voorbeeld is domperidone (Motilium) dat in de USA ook niet mag worden voorgeschreven, maar wel in onze contreien.

Bij de goedkeuring van geneesmiddelen zijn ze in de US wat strenger. Androcur heeft als belangrijkste schadelijk effect leverlijden, maar je moet het in hoge dosissen krijgen zoals tegen prostaatkanker. De dosissen voor transvrouwen is echter veel lager.

Het alternatief Spironolactone (wat ik neem) heeft ook veel schadelijke effecten die tot de dood kunnen leiden. Vooral electrolytenstoornissen zijn een gekend effect van Spiro.

Conclusie: wat je ook neemt als anti-androgeen, het blijven medicijnen met een potentieel belangrijke bijwerking.
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Androcur pro contra

Bericht door LisaM »

Laura schreef:De FDA heeft de producenten van cyproterone acetaat (Androcur) nooit een licensie gegeven, maw Androcur is als geneesmiddel niet goedgekeurd in de USA. Een ander mooi voorbeeld is domperidone (Motilium) dat in de USA ook niet mag worden voorgeschreven, maar wel in onze contreien.

Bij de goedkeuring van geneesmiddelen zijn ze in de US wat strenger. Androcur heeft als belangrijkste schadelijk effect leverlijden, maar je moet het in hoge dosissen krijgen zoals tegen prostaatkanker. De dosissen voor transvrouwen is echter veel lager.

Het alternatief Spironolactone (wat ik neem) heeft ook veel schadelijke effecten die tot de dood kunnen leiden. Vooral electrolytenstoornissen zijn een gekend effect van Spiro.

Conclusie: wat je ook neemt als anti-androgeen, het blijven medicijnen met een potentieel belangrijke bijwerking.
En daarom heb ik het ook minder dan een jaar geslikt...
Wat ben ik blij daar vanaf te zijn, puur gif.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Androcur pro contra

Bericht door Eva »

Gif is het, dat lijdt geen twijfel. Mijn prostaat heeft echter in het verleden 'gerommeld', en dat vergeet ik niet snel. Mijn huisarts had na diepgaand overleg mijn andro (zonder overleg met Mokum) bijna veranderd in spiro, maar dat zou dan weer niet verstandig zijn in combinatie met mijn hartconditie.
De bijwerking vallen tot nu toe (8 weken) enorm mee. Misschien verandert dat nog, maar dan zien we wel weer. Hopelijk ben ik over een jaar of zo verlost van de belangrijkste bron van testosteron.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
manvrouw72
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:01
Gender: Transgender

Re: Androcur pro contra

Bericht door manvrouw72 »

Ik ben sedert een week ook gestopt met androcur, ik was op een goede maand 8 kg afgevallen, met gevolg dat ik 71 kg woog voor 1.80m.
Dus mager zonder het felbegeerde vrouwelijk vet, alles was gekrompen; men poep, heupen, borsten, pffff :(
Bleef niets vrouwelijk meer over. :fpalm:
Ook bij mij was de bedoeling dat men testosteron een beetje onderdrukt werd maar niet zo extreem dat ik totaal geen erectie meer kon krijgen, was zelfs zo erg dat er totaal geen interesse meer was
van enige vorm van erotiek of gevoel bij een knuffel of een kus.
Anders voelde ik me bewust vrouwelijk, nu had ik geen enkele interesse meer niet mannelijk of vrouwelijk.
Alles was een beetje doods zoals beneden....al weekje zonder androcur en nog steeds geen spontane erectie.
Ook serieuze pieken in mijn dagdagelijkse bezigheden. Ik kon klaarwakker zijn om 3u in de morgen, opstaan en gaan werken zonder enige vermoeidheid en het volgende moment 2 dagen om 19u in mijn bed kruipen omdat ik me niet kan wakker houden.
Zelfs mijn grote hobby, in het weekend naar de Nurburgring (Duitsland) om te gaan rijden op circuit met mijn wagen deed me niets meer. :(
Ik was zelfs zo ver dat ik voor mezelf had uitgemaakt van volledig te stoppen met de HRT, gelukkig voelde ik me enkele dagen na het stoppen met de androcur terug veel beter in mijn vel zodat ik toch terug mijn estriol tabletjes neem.
Dus deze prijs wil ik er zeker niet voor betalen om vrouwelijker te worden; dan ben ik liever iets mannelijker maar kan ik weer genieten van het leven zoals voorheen.
Ja, ik heb respect voor mensen die voor de volledige transformatie gaan en weet wat ze mogelijk opgeven. :hug2:
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Androcur pro contra

Bericht door LisaM »

manvrouw72 schreef:Ik ben sedert een week ook gestopt met androcur, ik was op een goede maand 8 kg afgevallen, met gevolg dat ik 71 kg woog voor 1.80m.
Dus mager zonder het felbegeerde vrouwelijk vet, alles was gekrompen; men poep, heupen, borsten, pffff :(
Bleef niets vrouwelijk meer over. :fpalm:
Ook bij mij was de bedoeling dat men testosteron een beetje onderdrukt werd maar niet zo extreem dat ik totaal geen erectie meer kon krijgen, was zelfs zo erg dat er totaal geen interesse meer was
van enige vorm van erotiek of gevoel bij een knuffel of een kus.
Anders voelde ik me bewust vrouwelijk, nu had ik geen enkele interesse meer niet mannelijk of vrouwelijk.
Alles was een beetje doods zoals beneden....al weekje zonder androcur en nog steeds geen spontane erectie.
Ook serieuze pieken in mijn dagdagelijkse bezigheden. Ik kon klaarwakker zijn om 3u in de morgen, opstaan en gaan werken zonder enige vermoeidheid en het volgende moment 2 dagen om 19u in mijn bed kruipen omdat ik me niet kan wakker houden.
Zelfs mijn grote hobby, in het weekend naar de Nurburgring (Duitsland) om te gaan rijden op circuit met mijn wagen deed me niets meer. :(
Ik was zelfs zo ver dat ik voor mezelf had uitgemaakt van volledig te stoppen met de HRT, gelukkig voelde ik me enkele dagen na het stoppen met de androcur terug veel beter in mijn vel zodat ik toch terug mijn estriol tabletjes neem.
Dus deze prijs wil ik er zeker niet voor betalen om vrouwelijker te worden; dan ben ik liever iets mannelijker maar kan ik weer genieten van het leven zoals voorheen.
Ja, ik heb respect voor mensen die voor de volledige transformatie gaan en weet wat ze mogelijk opgeven. :hug2:
Opgeven én de Mount Everest beklimmen om er te komen... Zo voelt het vaak wel tenminste...
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Androcur pro contra

Bericht door LauraB »

van de androcur had ik elke keer na het innemen opvliegers de eerste anderhalve tot twee weken. ook viel ik erg af de eerste twee maanden. en had het vaak koud. met twee maanden begonnen mijn borsten pijnlijk en jard te worden, zijn de langaam aan groter aan het worden en kom ik weer aan. lijkt me vooral het wennen aan de nieuwe situatie en je vetverdeling die aan het veranderen slaagd. ik heb 50mg per dag, en daarmee zelfs mimder testo dan cis vrouwen.