gek..

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

gek..

Bericht door Fay »

..wordt je der soms van

Dus je besluit, ok, we gaan weer mondjesmaat ruimte geven aan het traject, dat begint natuurlijk ergens bij kleding,uiterlijk
dus, je keert je hele kleerkast binnenstebuiten, past alles wat je hebt, en bij elke pasbeurt denk je, godver,ik zie steeds een verklede vent!

De moed zakt je in je schoenen en denkt, ik heb heel hard nieuwe kleren nodig, ondanks die gevulde kleerkast,allemaal leuk en aardig maar het voelt gewoon allemaal niet ok

Zullen andere kleren daar verandering in brengen? denk van niet,moet ik maar accepteren dat zolang ik niet in de spiegel kijk, ik best met mezelf kan leven?

Andere mensen die tegen me zeggen, voor mij ben je een vrouw,in alle opzichten,je hoef je niet druk te maken, de buitenwereld zal dat ook zo zien,wat? u dont fool me... ik zie het niet

Het voelt allemaal niet zo heel ok, het voelt als poppenkast,ik loop tegen hetzelfde gevoel aan als een paar weken terg toen ik stappen ging zetten in buitenwereld, wederom, is dit het nou?

Nee dit is het niet, en wederom mezelf terugfluiten, ho even, je heb bijna 7 maanden hrt, verwacht je niet een beetje veel van jezelf?

Beeld bijstellen, meer als dit wordt het niet?, nee dat mannenlijf zal niet zomaar een teer slank vrouwenlijf worden

fop ik mezelf? of moet ik mezelf de tijd geven en juist denken, het wordt beter...

Terug kan nog steeds niet, maar vooruit lijkt ook niet de bedoeling

En dan?

Dus wordt het, spijkerbroek, geen bh,wat er aan borstjes zit,daar kan niemand nog omheen, gewoon t shirt en dara voel i me dan best ok mee

beetje help gevraagd..

Liefss

Fay
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: gek..

Bericht door Fay »

Euhm,wat in int kort bedoel,k heb onzettende behoefte aan duidelijkheid omtrent mezelf en het traject

komen we toch weer uit bij gendertharepeuten die maar matig gezaaid zijn

btw, Tanya valt af

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: gek..

Bericht door Anon20180501 »

Hai Fay,

Oke, maar nog even over die kleding.

Iedereen ontwikkelt langzaam aan een eigen stijl. Het heeft wel even geduurd voordat ik een eigen stijl had gevonden waarbij ik me prettig voelde en daar zaten enorm veel miskopen tussen. Dat heeft (het gebeurt me na 11.5 jaar nog steeds wel af en toe) niet zo zeer te maken met dat ik het idee heb ermee door de mand te vallen maar met een verkeerde pasvorm of maat.
Ik stap(te) niet snel over op andersoortige stijlen, echter mijn dochter kwam regelmatig met iets aanzetten waarvan ik in eerste instantie dacht dat het mij zou misstaan - omdat het de verkeerde pasvorm of in het geheel niet mijn stijl zou zijn - maar dan viel dat achteraf vaak toch veel mee, was het gewoon een kwestie van wennen. Dankzij mijn dochter, die er best wel een goede kijk op heeft, heb ik een bredere smaak ontwikkelt.

O ja, en toch heb ook ik nooit iets om aan te trekken....

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: gek..

Bericht door Fay »

Hi

Ksnap ut, maar , tgaat dieper, tis momenteel weer een grote onduidelijkheid over het traject, vooral, mijn gevoelsleven , amper zicht op, das ook de reden dat ik in therapie ben gegaan

De kleding was een metafoor, in die zin , nee voelt nie ok, maar wat er dan precies niet ok voelt, amper zicht op

dus, ik wil asap duidelijkheid voor mezelf, niets met het traject doen - zoals afgelopen periode - is geen optie meer, het gaat namelijk gewoon door en ik wil niet straks de conclusie moeten trekken oops, verkeerde keus gemaakt, en dan achterblijven met een lichaam dat het 1 nog het ander is, is nu al niet meer terug te draaien en dat jaagt me behoorlijk angst aan

dus hebben we zojuist waar wat lijntjes uitgegooid,wie me kan helpen, zoeken

Liefs

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: gek..

Bericht door Anon20180501 »

Tja Fay, ik dacht ik maak me er makkelijk van af. :P

Goed dat je er nu bij stil staat of je wel goed bezig bent maar stilstand zal je niet verder helpen.

Na je bewustwording en omgaan moet je wel volledig gaan leven als vrouw om er zeker van te zijn dat je op de goede weg zit.
Natuurlijk helpt praten maar er komt een moment dat men uitgepraat is en de praktijk je verder moet helpen. Daar kan je je
wel doorheen laten praten en dan komen familie, vrienden, kennissen, wij en eventueel psychologen weer in beeld.

Ik hoop dat ons afspraakje doorgaat, dan ben je toch weer een ervaring rijker. En bij mij ben je veilig zoals je weet. ;)

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: gek..

Bericht door Fay »

Hi, nee , ik weet wat er loos is en wat me te doen staat, stapje terug doen, weer ff pas op plaats, wilde weer teveel, is niet te forceren, al is behoefte aan duidelijkheid nog steeds aanwezig

Zou bijna willen zeggen, de beslissing is goed, het moment niet, maar dat had ik vantevroen niet kunnen weten, loop ik nu tegenaan

Afspreken lijkt me leuk maar besef weer eens, 1 goeie dag betekend niets, de dag erop kan het ineens totaal anders zijn, tis lastig inschatten momenteel en daar moet ik rekening mee houden

Liefs

Fay
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: gek..

Bericht door KarenTS »

Hai Fay, ik begrijp je toestand,vreselijk, en ik weet ook niet of er vrij gevestigde gender therapeuten in Eindhoven of vlak daar in de buurt zitten. Ik kan je hooguit mijn eigen vrijgevestigde gender therapeut aanraden maar die zit in Amsterdam. Maar hij is wel heel goed, tenminste ik heb heel heel aan hem gehad en nu nog steeds overigens.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: gek..

Bericht door Fay »

hi

nee, no fun ff

welke therapeut is da? al heb ik bij voorbaat al een dikke nee als het een kerel is, zo ben ik

Fay - die ook heeft besloten dat ze wil verhuizen, dan maar volledig het roer om,fundamenteel, of nee, ik ben gewoon hardstikke, moe, al weken

zzzzzz
Laatst gewijzigd door Fay op 22 aug 2013, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: gek..

Bericht door Anon20180501 »

Je gaat te snel voor me Fay, ik hoop dat je jezelf bij kan houden. :?

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: gek..

Bericht door Fay »

Is er uit willen knallen, niet meer aan willen klooien, niet meer accepteren, het beu zijn.. en ja de wijsneus in mij in zegt, in minder goeie tijden moet je geen rigoreuze beslissingen nemen, nee kweet het maar die behoefte is er wel en waarom zou ik die niet vervullen

Fay - die ook wel weet, helpt allemaal niks, lost geen enkele probleem op, tzit in mij, teveel op mijn dak gehad, moet er eerst uit, mij zijn heb ik daarom op dit moment behoorlijk veel moeite mee

daarom lieve mensen, knallen we maar even uit met een regelrechte klassieker, tekstueel dan, zou er nochtans vrolijk van worden, maar das ff nie de bedoeling zo zegt mijn hoofd



morgen sta ik vast weer te dansen, 20 seconden...ooh Djangoooo


Ach, ik mis ook mijn door mijzelf uit de laan gestuurde dinnetje, die nu in italie zit