Geslacht of 'rol'verdeling?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Geslacht of 'rol'verdeling?

Bericht door Anon20180501 »

Ik hoop dat het duidelijk is dat ik er ABSOLUUT niet zo over denk.
Voel je niet aangesproken, Tapir. In mijn ogen ben je juist heel open.

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Geslacht of 'rol'verdeling?

Bericht door Simão »

tapir schreef:
‪Simão‬ schreef: Achteraf was het gewoon drag gedrag.
Vond je het daarin niet moeilijk dat anderen het óók als drag gedrag zien? Als ik me zo gedraag voel ik me wel fijn maar dan doet het idee dat mensen het zien als een soort 'act' af aan het gevoel omdat het best oprecht is.
In die tijd was ik een graag geziene gast. Werd door iedereen uitgenodigd om vooral op feestjes te komen en bij optredens, werd nog al eens op het podium getrokken om te dansen. Ik had het reuze naar mijn zin, kreeg veel positieve belangstelling en het is eigenlijk langs me heen gegaan hoe anderen het zagen.
Omdat ik, eerlijk gezegd, de kwaliteit mis om in te denken wat anderen denken. Alleen als ze echt in mijn gezicht iets zeggen, weet ik wat ze denken, en dan nog doet het me niets, eigenlijk. Het is de mening van 1 persoon die misschien iets zegt uit nijd omdat hij of zij net ruzie heeft gehad of tegenslag, weet jij veel waarom iemand venijnig doet. Kan er alleen medelijden mee hebben.
Met een glimlach ben je sterk. Dat heb ik jong ondekt. Er is ook een leuk citaat over van Albert Camus: "Charme is een manier om het antwoord "ja" te krijgen zonder een duidelijke vraag te stellen."

Dat het voor jou fijn voelt is toch uiteindelijk het belangrijkste? JIJ moet met jezelf leven.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Geslacht of 'rol'verdeling?

Bericht door Veronica »

In mijn ogen bestaan die "hokjes" niet eens, zo'n beetje iedere man of vrouw heeft wel eens trekjes van het andere geslacht.

Anders zou een vrouw alleen hoge hakken dragen, jurkjes, zou absoluut een man niet schoppen als die irritant is en ga zo maar door, hetzelfde voor mannen ze zijn allemaal gespierd enz enz.

Je bent wie je bent, en iedereen is anders, als jij je een man of vrouw voelt betekent dat niet dat je voor de volle 100% je zo moet gedragen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Geslacht of 'rol'verdeling?

Bericht door FAtham »

tapir schreef: Ik hoop dat het duidelijk is dat ik er ABSOLUUT niet zo over denk. Ik denk er helemaal niet zo stereotyp over.
Was dan ook niet naar jou toe gericht, eerder in sommige reacties naar jou toe.
Gebruikersavatar
Mossel92
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jul 2013, 15:05
Gender: Trans FtM
Locatie: Eindhoven

Re: Geslacht of 'rol'verdeling?

Bericht door Mossel92 »

Ik herken wel wat je zegt tapir
Zelf voel ik me niet tevreden over mijn lichaam en zou vaak willen dat ik er mannelijker uitzie.
Maar de stap om echt naar ''man'' te gaan vind ik eng, en ik weet niet of ik wel echt een man ben
Zit er een beetje tussenin te zweven lijkt wel

Succes met je zoektocht, goed dat je hier bij het forum bent gekomen
Dont be ashamed, Just be yourself
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Geslacht of 'rol'verdeling?

Bericht door Simão »

Ryan, genderqueer of genderfluid bestaat ook nog. Er is niks mis met niet helemaal (zeker zijn van) man zijn. Geef gewoon uiting aan wat je voelt. Dat kan per dag verschillen. Niks mis mee.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
tapir
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 aug 2013, 00:51
Gender: Onzeker

Re: Geslacht of 'rol'verdeling?

Bericht door tapir »

Ryan schreef:Ik herken wel wat je zegt tapir
Zelf voel ik me niet tevreden over mijn lichaam en zou vaak willen dat ik er mannelijker uitzie.
Maar de stap om echt naar ''man'' te gaan vind ik eng, en ik weet niet of ik wel echt een man ben
Zit er een beetje tussenin te zweven lijkt wel

Succes met je zoektocht, goed dat je hier bij het forum bent gekomen
Ja inderdaad. Dat tussenin gevoel. Maar misschien maakt dat ook niet uit.

Ik ben vandaag teruggekomen van een reis naar Venetie met veel nieuwe klasgenoten. Ik merkte dat ik het een vervelend idee vond dat de nieuwe mensen mij leren kennen als een meisje. En ik heb me ongelofelijk geergerd aan mijn borsten (zijn best groot) en ik heb nu besloten in elk geval een binder te dragen, vanuit daar kijk ik verder.
Misschien is het wel iets puur lichamelijks?