Nieuwe chat! Zie dit topic.

Editie NL

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
willah
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Transgender
Locatie: amsterdam

Re: Editie NL

Bericht door willah »

[quote="Fay"]Waarom wordt er toch zoveel waarde gehecht aan rolmodellen?

Alsof die ook maar iets te betekenen hebben voor jouw individuele situatie

Fay[/

precies vind ik ook.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Editie NL

Bericht door Venka »

Fay schreef:Waarom wordt er toch zoveel waarde gehecht aan rolmodellen?

Alsof die ook maar iets te betekenen hebben voor jouw individuele situatie

Fay
Nee rolmodellen voegen niks toe aan je individuele leven maar voor de massa om meer te weten te komen over transgenders voegt het wel wat toe.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Editie NL

Bericht door Fay »

zoals?

ohja die mensen bestaan ook?

men haalt schouders op en gaat door waarschijnlijk

kortom, het boeit de 'mensen ' geen reet

Fay
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Editie NL

Bericht door diederique »

Heb je als TG niet veel meer last van de "anti" rolmodellen; de TG's die iedereen in alles "te" zijn. Ik heb de indruk dat de beeldvorming veel meer bepaald wordt door de "over-vrouwelijke" types (bestaan die eigenlijk ook in de "transmannen wereld?) dan door TG's als Kelly en Valentijn.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Editie NL

Bericht door Fay »

ik heb gaandeweg gemerkt dat je 2 vormen van aandacht kan krijgen

1- de nieuwsgierigheid, men is plat nieuwsgierig als in: sensatie, hey hier hebben we iets wat spannend en onbekend is,daar ga ik eens ff in porren, die mensen interesseert jouw persoonlijke verhaal verder geen moer

2 - men is werkelijk oprecht geinteresseerd in jou

1 - voor mij totaal niet relevant en ga ik niet op in
2 - gebeurd nu en dan, en dan wil ik best een gesprek aangaan

je voelt in contact al vrij snel aan wie je in die categorie voor je hebt

De meerderheid zit in categorie 1 en zal snel schouders ophalen en verder gaan met leven, en is voor mij dan ook totaal niet relevant, en die categorie, das de grote massa

Fay
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Editie NL

Bericht door Veronica »

40%, zeker zo'n onderzoek waar ze aan 1000 mensen een mening vragen en dan vanuit gaan dat de overige 16mln dat ook vinden.

Ik merk er niks van, ze hebben het gewoon verkeerde mensen gevraagd, verder in het dagelijks leven merk ik ook niks van, in de bus of trein gaan mensen gewoon naast mij zitten terwijl er plek zat is, in de winkel spreken ze mij neutraal aan, op school weet ik het nog niet maar mensen kijken mij wel aan, in mijn klas weten ze het dus zijn ze niet verbaasd.

En als ik al een rolmodel moet kiezen, dan liever Valentijn ze mag dan erg lang zijn en ook nog eens hakken dragen, ze is een persoon dat normaal uitziet, Google eens naar Kelly van der Veer en je weet wat ik bedoel.

Als de niet Trans mensen het via TV uitgelegd moeten krijgen, dan heel graag door iemand die een normale Trans is, en niet een sexbomb of god weet wat is.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Editie NL

Bericht door Arike »

Aafke schreef:
Fay schreef:Waarom wordt er toch zoveel waarde gehecht aan rolmodellen?

Alsof die ook maar iets te betekenen hebben voor jouw individuele situatie

Fay
Nee rolmodellen voegen niks toe aan je individuele leven maar voor de massa om meer te weten te komen over transgenders voegt het wel wat toe.
ik heb nooit iets gehad met rolmodellen...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
willah
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Transgender
Locatie: amsterdam

Re: Editie NL

Bericht door willah »

Veronica schreef:40%, zeker zo'n onderzoek waar ze aan 1000 mensen een mening vragen en dan vanuit gaan dat de overige 16mln dat ook vinden.

Ik merk er niks van, ze hebben het gewoon verkeerde mensen gevraagd, verder in het dagelijks leven merk ik ook niks van, in de bus of trein gaan mensen gewoon naast mij zitten terwijl er plek zat is, in de winkel spreken ze mij neutraal aan, op school weet ik het nog niet maar mensen kijken mij wel aan, in mijn klas weten ze het dus zijn ze niet verbaasd.

En als ik al een rolmodel moet kiezen, dan liever Valentijn ze mag dan erg lang zijn en ook nog eens hakken dragen, ze is een persoon dat normaal uitziet, Google eens naar Kelly van der Veer en je weet wat ik bedoel.

Als de niet Trans mensen het via TV uitgelegd moeten krijgen, dan heel graag door iemand die een normale Trans is, en niet een sexbomb of god weet wat is.
tja wat is normaal he,ik heb never nooit een rolmodel gehad qua transpersoon.misschien voor de jongere transen onder ons kan ik het me wel een beetje voorstellen.
nee heb maar 1 voorbeeld en dat is madonna the queen off all the bitches.
en inderdaad kelly is een sexbomb en i love it en haar domme praten af en toe en zelfspot geweldig..