Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wijzigingen 1 januari 2014

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Eva »

In elk geval is de lobby van het VUmc superieur aan die van de P.I.G.
Als je alle (bekende) aspecten op een rijtje zet haalt de particuliere organisatie P.I.G. het commercieel gezien niet tegen de institutionele VU. Wel wat bizar, vind ik.
Erg jammer ook.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Arike »

intrans schreef:Alwin gaf aan mij aan dat hij bezorgd is dat het voor het P.I.G moeilijker gaat worden op het gebied van vergoeden.
Dit voornamelijk omdat het VUmc nogal hoger aangeschreven staat door alle zorgverzekeraars en het goedkoper is.
Zorgverzekeraars zijn idioten...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Arike »

EvaVanA schreef:In elk geval is de lobby van het VUmc superieur aan die van de P.I.G.
Als je alle (bekende) aspecten op een rijtje zet haalt de particuliere organisatie P.I.G. het commercieel gezien niet tegen de institutionele VU. Wel wat bizar, vind ik.
Erg jammer ook.
Goed lobbywerk is helaas wat anders dan goede zorg...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door TheGirl »

EvaVanA schreef:In elk geval is de lobby van het VUmc superieur aan die van de P.I.G.
Als je alle (bekende) aspecten op een rijtje zet haalt de particuliere organisatie P.I.G. het commercieel gezien niet tegen de institutionele VU. Wel wat bizar, vind ik.
Erg jammer ook.
In een land waar alles aan de marktwerking overgelaten wordt, behoort bet VUmc dus geen alleenrecht te hebben. Dus anderen mogen ook lobyen anders is het concurrentie vervalsing. De keus hoort bij de zorgvrager te liggen en niet een VU.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Jeste »

TheGirl schreef:In een land waar alles aan de marktwerking overgelaten wordt, behoort bet VUmc dus geen alleenrecht te hebben. Dus anderen mogen ook lobyen anders is het concurrentie vervalsing. De keus hoort bij de zorgvrager te liggen en niet een VU.
Een vrije keuze voor de zorgvrager heeft eigenlijk meer te maken met het kunnen kiezen voor maatwerk dan met marktwerking.
Dat wordt door sommige politieke partijen helaas niet zo opgevat. Die blijven dus hardnekkig roepen dat het prima is dat er bepaalde instellingen (VUmc en in beperkte mate UMCG dus) aangewezen zijn als dé zorgverleners voor mensen met genderdysforie. Het is jammer dat het belang van het kunnen kiezen voor maatwerk slecht wordt begrepen.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door LauraB »

Heeft wel degelijk ook alles met marktwerking te maken. Dat het VU nog te inflexibel is om echt maatwerk te leveren is een andere discussie. Marktwerking kan wel de stimulans geven om ook volledig maatwerk aan te bieden.

Vaststaand feit is dat we in Nederland er slecht voor staan en er besloten is dat er bezuinigd moet worden. Voor 2014 zijn er over de volle breedte van de zorg zorgen over flinke inkrimpingen en beperkingen. Wat zal dit voor onze doelgroep betekenen, die toch al achter gesteld is? Wat voor negatieve gevolgen hebben de subsidiestromen en giften richting en VU door de overheid en enkele zorgverzekeraars? Wat gaat de eerste kamer doen met de nieuwe wet?
Gebruikersavatar
Stephannie
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 nov 2013, 23:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Stephannie »

Hoi Allen,

Onlangs heb ik contact gehad met P.I.G. in Woerden (hoofdkantoor Schoonhoven...)
Ik kreeg als volgende de reactie:,,Helaas hebben wij met uw verzekeraar geen tweedelijnscontract.
Om voor volledige vergoeding ( buiten uw eigen risico ) in aanmerking te komen adviseren wij u om eventueel een
andere zorgverzekeraar te kiezen. Bij b.v. VGZ en Multizorg hebben wij deze mogelijkheid wel."

Tja, tweedelijnscontract, wat nu? En ik vraag me af of die Dhr Man ervaring heeft met Genders ??
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Emma »

Alwin? Jazeker... Ben erg over hem te spreken, en nog een flink aantal anderen hier trouwens.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Stephannie
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 nov 2013, 23:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Stephannie »

Emma schreef:Alwin? Jazeker... Ben erg over hem te spreken, en nog een flink aantal anderen hier trouwens.
Zijn voornaam is dus Alwin, aha... :roll:

Goed om te weten.
Laatst gewijzigd door Stephannie op 04 dec 2013, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Venka »

Alwin geen Alwim en als je het mij vraagt is hij een van de betere psychologen op gender gebied. Hoezo geen ervaring met genderdysforie, hoe kom jij dan bij het pig?