Wijzigingen 1 januari 2014

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Bianca »

Misschien maar een nieuwe thread aanmaken "te snel?!"
Ik zie dit draadje redelijk ontsporen zo...
mariena70
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 nov 2013, 14:57
Gender: Trans MtF

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door mariena70 »

Oke maar dat is soms ook niet handig want je schiet er niks mee op .

en met die begeleider bedoel ik Psychosociale begeleider en dat is iemand van het genderteam.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Emma »

Ik volg het ook niet helemaal meer. Ja, ik ben het laatste jaar, helemaal het laatste half jaar, enorm snel gegaan. Maar heb wel al 35 jaar gewacht, waarvan een jaar of 15-20 dat ik door de omstandigheden zeker wist wat er was maar door omstandigheden niets kon ondernemen. En ja, na zo'n lange tijd wachten ben je eerst een ongeleid projectiel maar dat gaat er al vrij snel af. Geen haar op mijn hoofd, en dat zijn er gelukkig nog een heleboel, die er aan denkt om alvast met hormonen te gaan beginnen, zonder deskundige begeleiding. Maar de enige die echt weet of ik een vrouw ben, ben ik zelf. En dat heb ik in die afgelopen 35 jaar dus wel geleerd. Ik heb geen begeleiding nodig om mezelf te zijn, me eindelijk goed in mijn vel te voelen, en om er dan ook nog een beetje fatsoenlijk uit te zien.

En nu ga ik mijn neus poederen. Aan de buitenkant wel te verstaan.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door diederique »

Welke psychosociale begeleider begeleidt er eigenlijk binnen het Genderteam? Natuurlijk de psycholoog, was ik bijna vergeten. Moet je wel eerst de wachtlijst door en al die diagnostische gesprekken voor je aan die "begeleiding (1x per 3 maand) toekomt.

Volgens mij ben je dan inmiddels op eigen kracht uit de kast geklommen, heb je op eigen kracht de familie, buren, werk geïnformeerd, ben je je op eigen kracht op straat, in de winkel, in het OV en op je werk gaan vertonen, ben je op eigen kracht gaan integreren en helaas ..... is ook op eigen kracht je haar al uitgevallen.

Inderdaad, met het "veranderingen per 1 januari 2014" thema heeft dit maar zijdelings uit te staan.
Laatst gewijzigd door diederique op 04 dec 2013, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Eva »

Laten we inderdaad maar terug gaan naar het onderwerp. Ik heb ook geen zinnig antwoord meer op deze zijsprong.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
mariena70
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 nov 2013, 14:57
Gender: Trans MtF

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door mariena70 »

vertel er dan over wat die wijzigingen zijn want daar vertellen jullie niks over.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door Venka »

Dat gaat over de verdeling van 1e en 2e lijns zorg door de zorg verzekeraar. Als ik het goed heb is 1e lijnszorg voor de huiarts en 2e lijnszorg voor de GGZ of een andere geestelijke hulpverlener
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door diederique »

Volgens mij is een belangrijke wijziging per 1-1-2014 de veranderde positie en aanvliegroute naar PIG. Immers nu de huisarts zo duidelijk, meer dan voor heen, het voorstation vormt voor de psychologisch hulpverlening (eerst vijf tot zeven gesprekken binnen de HA-setting met een psychologisch praktijk ondersteuner (HBO+ nivo) zal in eerste instantie veel van de identiteitstwijfelvragen lokaal opgepakt gaan worden en zul je soms van goede huize moeten komen voor je doorverwezen wordt naar PIG of VU/Groningen
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
mariena70
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 nov 2013, 14:57
Gender: Trans MtF

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door mariena70 »

Is er al bewijs dat er dingen gaan veranderen in de zorg voor transgenders als dat er niet is hou dan op met verwarring verspreiden van die onzin als je het niet weet en dat maakt iedereen
onzeker erover
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Wijzigingen 1 januari 2014

Bericht door jacqueline »

de wijziging is dat je nu maximaal 2 DBC's vergoed krijgt als ze geen contract met de PIG hebben en dat je daarna een verklaring van je huisarts nodig hebt om nog voor verdere vergoedingen in aanmerking te komen. Niet alle verzekeraars doen dit maar de CZ waar ik bij was wel. Ik ben overgestapt naar DeFriesland verzekeringen en die deden helemaal niet moeilijk. Het is zelfs een transvriendelijke maatschappij. Ze vergoeden zelfs 7000 euro als je naar Chettawutt wil.