Treinen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Drinks

Bericht door Raisa »

Arike schreef:De gemiddelde binnen-Europese vlucht vind ik nou niet veel beter dan de NS...
Dat hangt er maar helemaal vanaf aan welke kant je van de cockpitdeur zit. :P

Marissa en ik waren onlangs in het Technik Museum in Berlijn, en we waren verbaasd over de enorme collectie die ze daar hebben. Alleen het treinen gedeelte was vele malen groter dan wat wij in het sproorwegmuseum hebben staan, en dat voor een toegangsprijs die 3 maal lager ligt.
Laatst gewijzigd door Raisa op 08 sep 2013, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Drinks

Bericht door Freetouch »

Raisa schreef:
Arike schreef:De gemiddelde binnen-Europese vlucht vind ik nou niet veel beter dan de NS...
Dat hangt er maar helemaal vanaf aan welke kant je van de cockpitdeur zit. :P

Marissa en ik waren onlangs in het Technik Museum in Berlijn, en we waren verbaasd over de enorme collectie die ze daar hebben. Alleen het treinen gedeelte was vele malen groter dan wat wij in het sproorwegmuseum hebben staan, en dat voor een toegangspreis die 3 maa lager ligt.
en de prijs voor de consumpties?
3x hoger?
“good enough”
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Treinen

Bericht door LauraB »

Leuk al die treinen. Heb er zelf iets minder mee, maar dat licht ook aan mijn ogen.

Mijn collega en goede vriend is helemaal weg van treinen, dit weekeinde was hij dan ook naar Terug Naar Toen het grootste stoomtreinen festival. Hij heeft al een paar jaar de onderdelen thuis staan voor een stuk tracé in america na te bouwen maar komt er maar niet aan toe.

Die andere vriend heeft als hobby modelspoorbanen en is vanaf de 12de voor een paar weken in Duitsland voor de modelspoorbaan club. Hij (met een aantal andere) bouwt hele emplacementen en stukken omgeving 1 op 1 met de werkelijkheid na. Staat met de banen ook vaak op beurzen.

Mijn vader had ook een hele grote en super mooie baan en ik heb er ook een gehad van 4 meter bij ongeveer 1,8 meter diep. Heb het weg gedaan na de basisschool. Ging er ook te slecht voor zien, voor de gigantische massa aan draadbomen onder de baan. Draadjes voor de wissels, sporen, seinen, huisjes, lantaarnpalen, verkeerslichten enz. Een deel van de tafel was in twee lagen. De treinen op de onderste laag trokken met een magneetje autootjes over de weg. Was super gaaf om te zien.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Treinen

Bericht door Freetouch »

Ik ben niet zo een treinen gek hoor... ik vind ze wel mooi om te zien...
Ik vind het Diorama bij de efteling ook altijd een bezoekje waard...

Ikzelf heb wel een treintje, maar die is voor mijn dochter...
“good enough”
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Treinen

Bericht door Emma »

Ik zit er weer in eentje, een 1:1 model dan. Zie de wereld van achter het raam met een kop thee aan me voorbij trekken. Tot een jaar of wat geleden vond ik het allemaal wel leuk, railinfra en alles. Zou dat aangeleerd gedrag zijn geweest, die interesse, omdat dat hoort, of komt het weer terug?

Nu denk ik alleen nog maar "jeetje wat schudt die trein". Ben ik nou echt zo'n muts aan het worden?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Treinen

Bericht door Freetouch »

Emma schreef:Ik zit er weer in eentje, een 1:1 model dan. Zie de wereld van achter het raam met een kop thee aan me voorbij trekken. Tot een jaar of wat geleden vond ik het allemaal wel leuk, railinfra en alles. Zou dat aangeleerd gedrag zijn geweest, die interesse, omdat dat hoort, of komt het weer terug?

Nu denk ik alleen nog maar "jeetje wat schudt die trein". Ben ik nou echt zo'n muts aan het worden?
ja :lol:
“good enough”
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Treinen

Bericht door diederique »

Emma schreef:Ik zit er weer in eentje, een 1:1 model dan. Zie de wereld van achter het raam met een kop thee aan me voorbij trekken. Tot een jaar of wat geleden vond ik het allemaal wel leuk, railinfra en alles. Zou dat aangeleerd gedrag zijn geweest, die interesse, omdat dat hoort, of komt het weer terug?

Nu denk ik alleen nog maar "jeetje wat schudt die trein". Ben ik nou echt zo'n muts aan het worden?
Nog even en de wc's gaan je zelfs nog tegen staan. :D
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Treinen

Bericht door Emma »

thegirlinme schreef:
Emma schreef:Ben ik nou echt zo'n muts aan het worden?
ja :lol:
Mijn dochter van 20 maakt zich ernstige zorgen omdat ik nog niet eens aan de 'moontjes ben. En ik vrees dat dat niet onterecht is...

Maar om on topic te blijven... Ik zit nog steeds in dat kreng, de locomotief is stuk, we staan bij Zoetermeer en we worden geëvacueerd. Dus ik mag er extra lang van genieten vandaag.

diederique schreef:Nog even en de wc's gaan je zelfs nog tegen staan. :D
Dat deden ze al heeeeeeeeeeel lang...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Treinen

Bericht door Silvia »

Emma schreef:
thegirlinme schreef:
Emma schreef:Ben ik nou echt zo'n muts aan het worden?
ja :lol:
Mijn dochter van 20 maakt zich ernstige zorgen omdat ik nog niet eens aan de 'moontjes ben. En ik vrees dat dat niet onterecht is...

Maar om on topic te blijven... Ik zit nog steeds in dat kreng, de locomotief is stuk, we staan bij Zoetermeer en we worden geëvacueerd. Dus ik mag er extra lang van genieten vandaag.

diederique schreef:Nog even en de wc's gaan je zelfs nog tegen staan. :D
Dat deden ze al heeeeeeeeeeel lang...

hey ik woon in zoetermeer !
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Treinen

Bericht door Emma »

Ik mocht de baan niet af anders was ik wel op de thee gekomen :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]