Nieuwe chat! Zie dit topic.

School & opleiding

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: School & opleiding

Bericht door Merel77 »

Het zal wel dat rle/ hormonen invloed hebben op je concentratie, maar in een verkeerd lijfje zitten toch ook? Sowieso begrijp ik het niet helemaal als mensen nadelen van de hormonen opnoemen, omdat ik eigenlijk alleen maar voordelen heb gemerkt. Daarvoor had ik een hele slechte conditie, was ik veel te mager en ik gebruikte, dus ook qua spierkracht heb ik geen verschil gemerkt eigenlijk. Concentreren is ook beter geworden en ik ben me ook zeker sterker gaan voelen omdat je meer in je eigen kracht staat zeg maar. Mijn interesse in andere dingen is ook toegenomen omdat ik minder zelf geabsorbeerd was, want eerlijk is eerlijk: dat was ik daarvoor ook best wel. Die rle is wel heel enerverend geweest, dat wel, maar niet op die manier dat het negatief was vergeleken met alles daarvoor (ik weet niet of ik het helemaal goed uit kan leggen). Ik bedoel er maar mee te zeggen dat ik het niet zo vanzelfsprekend vind om te wachten met hormonen om zo je studie af te kunnen maken. Wel dat een studie afmaken belangrijk is, maar een beetje in een verkeerd lijfje blijven rond dartelen vind ik toch ook niet zo'n goed alternatief.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: School & opleiding

Bericht door YS62 »

Merel77 schreef:Het zal wel dat rle/ hormonen invloed hebben op je concentratie, maar in een verkeerd lijfje zitten toch ook? Sowieso begrijp ik het niet helemaal als mensen nadelen van de hormonen opnoemen, omdat ik eigenlijk alleen maar voordelen heb gemerkt. Mijn interesse in andere dingen is ook toegenomen omdat ik minder zelf geabsorbeerd was, want eerlijk is eerlijk: dat was ik daarvoor ook best wel. Die rle is wel heel enerverend geweest, dat wel, maar niet op die manier dat het negatief was vergeleken met alles daarvoor (ik weet niet of ik het helemaal goed uit kan leggen). Ik bedoel er maar mee te zeggen dat ik het niet zo vanzelfsprekend vind om te wachten met hormonen om zo je studie af te kunnen maken. Wel dat een studie afmaken belangrijk is, maar een beetje in een verkeerd lijfje blijven rond dartelen vind ik toch ook niet zo'n goed alternatief.
Kleine correctie op mijn vorige bericht.

Ik had al jaren hormonen en had mijzelf in de wacht gezet mbt de operatie omdat ik eerst mijn studie wilde afronden. Ik leefde al jaren fulltime als de vrouw die ik ben. Dat bedoelde ik met wachten en eerst de studie afmaken.

Je hebt op zich gelijk met studeren, concentreren gaat slecht als je niet goed in je vel zit (mn hormonaal en wat is je uiterlijk in dagelijks leven). Ook mijn ervaring is dat als je alleen al de juiste hormonen hebt gehad en je leeft als de persoon die je bent dat je daar alleen al de rust zelve van wordt en je kunt je veel beter concentreren simpelweg omdat er geen negatieve energie meer gespendeerd wordt op iets wat je niet bent.