Beetje in de war

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Beetje in de war

Bericht door Paul »

Ben het met FAtham eens.
Dat je bepaalde interesses hebt, hoeft het hele proces toch niet in de weg te staan.
Er zijn ook biomannen die barbies sparen, en biovrouwen die kraandrijver zijn. Het staat niet vast hoe een man of vrouw zich moet gedragen, blijf gewoon jezelf.
In een hokje laten drukken is wel het laatste wat je zou willen denk ik.
Gebruikersavatar
Mossel92
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jul 2013, 15:05
Gender: Trans FtM
Locatie: Eindhoven

Re: Beetje in de war

Bericht door Mossel92 »

@ Jessy: Opzich heb ik wel een redelijke vertrouwingsband met mijn huisarts , ze is wel aardig
Maar nog steeds vind ik het erg lastig

@Thegirl: Nou, ik denk dat ze het nogal raar vinden in mijn kerk als je trans bent( niet vervelend bedoelt tegen jullie) maar omdat God je gemaakt heeft, en je niet tevreden bent over je lichaam. Zelf heb ik een ruimdenkend geloof, ik denk dat God je vooral gelukkig wilt zien

Het lijkt me inderdaad goed om eens te kijken in ieder geval of ik bij een gespreksgroep kan komen ofzo, dan is het begin alvast gemaakt
Ik weet wel al een beetje wat ik wel en niet wil. Maar in je eentje op onderzoek uit gaan kom ik ook niet verder mee.
Zit alleen maar in de knoop en kom niet verder.

Dus alle moed verzamelen om toch maar eens naar de huisarts te stappen ben ik bang
Wel fijn dat jullie me steunen, thnx
Dont be ashamed, Just be yourself
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Beetje in de war

Bericht door FAtham »

En een Transvisie praatgroep? Misschien is dat ook erg fijn. Vooral omdat je dan anderen ontmoet en dan kan je zien dat we niet allemaal supervrouwelijk en supermannelijk zijn. ;)
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Beetje in de war

Bericht door Nathan90 »

Contact opnemen met Transvisie is een goede inderdaad. Daarvoor hoef je ook niet naar je huisarts en het is kosteloos dus ook geen kans op onverwachte post thuis.
Ted
Berichten: 298
Lid geworden op: 03 jan 2013, 13:29
Gender: Trans FtM

Re: Beetje in de war

Bericht door Ted »

Hey Ryan,
Stap 1 is al gezet; je op dit forum aanmelden. Dat kan je al sterker maken om stappen te gaan durven zetten.
Transvisie is een goed plan. Daar kan je uitzoeken hoe het met je gevoelens zit, en hoe je het af kan stemmen met je omgeving.
Ook om er anderen te ontmoeten die met hetzelfde zitten, en van je leeftijd. Dan kom je er gaandeweg vast achter, wat voor jou de beste weg is.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Beetje in de war

Bericht door Paul »

Ben het eens: Transvisie is laagdrempelig, en je hoeft je niet anders voor te doen als hoe je je voelt. Iedereen snapt waar je doorheen gaat.
En je hoeft er niet voor langs de huisarts :)