Enqete: Stigmatisatie bij transgenders

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Enqete: Stigmatisatie bij transgenders

Bericht door LauraB »

Beste mensen,

Bij de Psycho Informa Groep zijn Tanja van Hengel - Schouten en Alwin Man, in samenwerking met de Open Universiteit Nederland bezig met een wetenschappelijk onderzoek naar stigmatisatie bij transgenders. Dit onderzoek moet bijdragen aan emancipatie van transgenders en verbetering van de hulpverlening. Dat kunnen wij niet zonder uw hulp. Uw deelname wordt dan ook zeer op prijs gesteld.
Het is de bedoeling om uit de resultaten een nieuwe diagnostisch instrument te ontwikkelen. Dit onderzoek is een pilot voor een groot onderzoek naar stigmatisatie bij transgenders door de Open Universiteit. Alle gegevens zullen in het onderzoek strikt vertrouwelijk en anoniem worden behandeld. Daarom worden de antwoorden van alle deelnemers gecodeerd verwerkt onder een nummer, zodat de anonimiteit wordt gewaarborgd.
Uw deelname is vrijwillig en kan zonder opgaaf van reden op elk moment worden stopgezet. Hieraan zijn geen consequenties verbonden.
Mocht bij u, door de vragen van dit onderzoek de behoefte ontstaan hier over te praten dan kunt u hiervoor contact opnemen met bovengenoemde psychologen.
Deelname aan het onderzoek kost u ongeveer een kwartier tot twintig minuten.
U kunt eenvoudig starten met deelname door de onderstaande link aan te vinken. Als u na afloop op verzenden drukt worden de gegevens direct anoniem digitaal verwerkt. Wij verzoeken u om uw antwoorden zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk voor 7 oktober aan ons te sturen.
Indien u daar prijs op stelt kunt u na afronding van het onderzoek worden geïnformeerd over de uitkomst ervan. Gelieve dan uw email adres achter te laten.
Alvast hartelijk dank voor uw deelname.

Druk op de onderstaande link naar de enquette:

http://www.thesistools.com/web/?id=365689" target="_blank

Vriendelijke groeten,

Tanja van Hengel - Schouten
Alwin Man
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Enqete: Stigmatisatie bij transgenders

Bericht door Venka »

Lol ik had het ook al per email ontvangen, echt typische pig vragen want doet mij terug denken aan de computer testen. Ik heb het ingevuld.
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Enqete: Stigmatisatie bij transgenders

Bericht door KarenTS »

alhoewel ik al prima onder de pannen zit bij het VU ,zal ik toch even de moeite nemen dit onderzoek in te vullen
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Enqete: Stigmatisatie bij transgenders

Bericht door Emma »

Oh ja, die standaard depressiviteitsvragen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Enqete: Stigmatisatie bij transgenders

Bericht door Anon20180501 »

Klopt Arike, veel vragen komen inderdaad exact overeen met die uit de vragenlijsten die ik bij de P.I.G. heb moeten invullen.
Net als toen zei ik er nu bij dat ze een extra keuzemogelijkheid zouden moeten toevoegen aan de antwoordmogelijkheden nl...

'De vraag anders stellen of splitsen! :)

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Enqete: Stigmatisatie bij transgenders

Bericht door LauraB »

Vaak zijn grote delen van vragen lijsten overgenomen uit gestandaardiseerde vragenlijsten, opgesteld door beroemde/bekende psychologen. De manier van stellen is opzettelijk gekozen en hebben vaak een relatie met de enkele andere vragen. Voor een deel om te voorkomen dat je makkelijk je antwoorden kunt sturen en voor een deel om vanuit meerdere situaties / perspectieven een antwoord op de zelfde vraag te krijgen.

In deze enquête herken ik ook best veel vragen, die terug komen in de diverse onderzoeken die ik bij PsyQ en zelfs voor mijn revalidatie voor mijn ogen heb gehad. Die vragen geven een algemeen beeld hoe je met problemen omgaat, hoe je sociaal functioneert en in welke mate er sprake is van een depressie.

De gender specifieke vragen zijn natuurlijk specifiek voor het P.I.G./VU. Donderdag heb ik psychologische tests bij het P.I.G. in verband met mijn ogen, mondeling met een collega van Alwin. Ik verwacht veel vragen uit de enquête te gaan herkennen en er nog veel meer en veel intiemer en confronterender te krijgen.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Enqete: Stigmatisatie bij transgenders

Bericht door Merel77 »

Dank je LauraB
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: Enqete: Stigmatisatie bij transgenders

Bericht door Joyce »

Vragen ingevuld Laura, viel allemaal wel mee
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Enqete: Stigmatisatie bij transgenders

Bericht door Danielle »

Daniéla schreef:Klopt Arike, veel vragen komen inderdaad exact overeen met die uit de vragenlijsten die ik bij de P.I.G. heb moeten invullen.
Net als toen zei ik er nu bij dat ze een extra keuzemogelijkheid zouden moeten toevoegen aan de antwoordmogelijkheden nl...

'De vraag anders stellen of splitsen! :)

Liefs Daniéla
Daarmee zou de hele enquete waardeloos worden omdat er uit de statistiek geen conclusies zijn te trekken.

Ik ga 'm eens invullen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Enqete: Stigmatisatie bij transgenders

Bericht door Anon20180501 »

Ik weet dat veel vragen terugkomen maar dan in een iets andere context of er zijn woorden in de vraag toegevoegd/weggelaten of van plaats veranderd.
Vaak verandert dat de voorstelling zoveel dat je een ander antwoord van mij krijg. Logisch maar in de nabespreking beweren ze dan dat ik een bipolaire
persoonlijkheid zou hebben en dat vind ik dan weer niet logisch.
En stel de vraag luidt 'je hebt de laatste tijd weinig gekookt omdat je daar geen zin in hebt' ja/nee? Nou, ik heb de laatste tijd weinig gekookt omdat ik
alle 10 mijn vingers heb gebroken...!? Sommige vragen zouden ze moeten splitsen omdat ze niet met een ja of nee of wat dan ook te beantwoorden zijn.

Liefs Daniéla