Nieuwe chat! Zie dit topic.

Anime

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Charissa
Berichten: 170
Lid geworden op: 11 mei 2012, 21:07
Gender: Onzeker

Re: Anime

Bericht door Charissa »

je kan ook als je veel van de anime wilt bekijken gewoon naar animefreaks.tv gaan daar staan echt zeer veel anime sieries op met alle afleveringen
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Anime

Bericht door Raisa »

Door mijn externe schijven spittend kwam ik de anime "You're under arrest" tegen. Ik had dat gekeken toen ik nog heel diep in de kast zat en was het sindsdien vergeten. Het gaat over het reilen en zeilen een politiekorps en 1 van de korpsleden, Aoi Futaba, is trans. Zeker voor de leeftijd van de manga en anime (begin jaren 90) vond ik het best respectvol, al was Aoi en haar transseksualiteit natuurlijk wel af en toe een plotmiddel. Toen ze bij het korps kwam was er direct een discussie of ze nu bij de mannen of vrouwen moest omkleden. Volledig onbekend met het fenomeen transseksualiteit probeerden de dames nog even een man van haar te maken maar begrepen al heel snel hoe de vork in de steel stak en accepteerden haar als 1 van hen. In de serie krijgt ze te maken met transgerelateerde problemen, ze komt mensen tegen die ze nog kent van voor haar transitie en ze krijgt een wederzijdse crush op een man waarbij ze voor de vervelende situatie staat dat ze tegen hem moet uitkomen.

In de anime (helemaal rechts):
Afbeelding

En in de manga:
Afbeelding
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Anime

Bericht door Minne »

Geen anime maar een manga, maar in de manga Angel Sanctuary zitten ook verschillende 'gender benders'. Er zit een transvrouw character in, die beschreven word als "Though born a man, Arakune feels she has the soul of a woman so she dresses and acts accordingly". Het is een bij character, dus het word in het begin meer als grappig behandeld en pas later serieuzer, maar het is wel een tof character.

Verder zit er nog een vrouwelijk karakter in die als man door het leven gaat(maar dat word pas ergens op driekwart onthuld, dus dat zal ik niet spoilen als mensen het nog willen lezen) en eentje die niet vrouwelijk óf mannelijk is(en ook door verschillende characters met 'hij' of 'zij' word genoemd). Er zit ook nog een stukje in waar de mannelijke held in het lichaam van een vrouw komt, en hij heeft het er dan ook over hoe oncomfortabel het is, en hoe overduidelijk dat hij gewoon een jongen is, ook al zit ie in een vrouwelijk lichaam. Daarnaast zitten er ook aardig wat androgyne characters in(als in, nog meer dan in andere manga, haha.) Genderbending alom, dus! XD Ook erg mooi getekend. Wel een vrij serieuze manga, en best wel wat blood en gore enzo. Maar als je daar tegen kunt is het absoluut het lezen waard, het is zeker mijn favoriete manga.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is ook een 3 episode anime, maar die is echt drie keer niks. Focust alleen maar op de 'schokkende' delen en er is gewoon te weinig tijd in 3 eps om het verhaal echt te vertellen.

Voor een meer recente anime/manga, Kuroshitsuji(of Black Butler)heeft ook een trans character genaamd Grell. Het is in het begin een beetje onduidelijk of Grell nou trans is of zich gewoon vrouwelijk kleed, maar volgens de mangaka is ze wel echt trans(later in de manga is dat ook duidelijker, in de anime blijft het een beetje vaag). Meer grappig/als comic relief bedoeld dan de gender characters in Angel Sanctuary, maar Grell is wel echt super cool <3 Ik bedoel, Victoriaanse grim reaper met een kettingzaag, kan haast niet beter. Vrij bizarre anime, maar best cool(al vond ik de manga eigenlijk leuker).

De anime Fruits Basket heeft een character dat vrijwel de hele anime als man word laten zien en dan uiteindelijk een vrouw blijkt te zijn, al ben ik vergeten of dat nou vrijwillig was of niet..vond het verder niet zo'n hele leuke anime, maar ik ben ook een beetje allergisch voor perfecte hoofdpersonages en Tohru(het hoofdpersonage van FB)is daar wel echt het schoolvoorbeeld van.

I My Me strawberry eggs vond ik echt super leuk! Heeele tijd terug een keer gezien op een animeavondje, ik vond 'm echt best wel grappig.
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Anime

Bericht door Gabriël »

Oja, Angel Sanctuary is erg mooi! Ik heb de anime afleveringen gezien, maar van wat ik had begrepen was het ook niet bedoeld om het hele verhaal in die afleveringen weer te geven, maar het meer een soort van trailer was zegmaar? Zodat je daarna de manga zou lezen.
Ik ben er ooit aan begonnen om te lezen, maar omdat manga's lezen (of andere stripboeken) niet echt mijn hobby is, schiet het er altijd bij in bij mijn andere hobbies. Ik moet hem zeker nog eens opnieuw lezen en ook uitlezen! Dit is echt de enige manga die me ooit heeft aangetrokken, maar ook dus vanwege de mooie tekeningen, en ook vanwege het engelenthema. (ik heb wat met Engelen.) :)
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Anime

Bericht door Minne »

Ik dacht al dat jij 'm ook wel leuk zou vinden Gabriel! :D En jah, dat idee kreeg ik ook bij de anime, misschien dat ik er verkeerd naar keek omdat ik de manga al gelezen had, want ik zat steeds zo van '..maar wanneer gaat dát nou gebeuren, en komt dat character ook nog en waarom zit die er niet in?!" Haha, en de art viel me tegen, maar het is ook niet te vergelijken met een manga, zeker niet met deze. Ik heb 'm laatst nog hergelezen, hij blijft goed. Moet ook zeggen dat ik de outfits van sommige characters ook wel inspirerend vind, vooral van Belial; dat niet mannelijke-niet vrouwelijke soort van chic-gothic is erg cool. Niet dat ik dat precies zo zelf zou dragen in het dagelijks leven, maar wel bepaalde elementen ervan.