De Start van Hormonen Sneller Doen

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Miazara »

naar mijn mening gaan hormonen dan zowiezo niet helpen. Het duurt een paar maanden voordat er zichtbare resultaten zijn en daarna zijn die vrijwel permanent.
Code Sorceress
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door LauraB »

Kan het er niet geheel mee eens zijn dames. Er zijn vele mogelijkheden buiten de VU cocktail, die gerichtis op zo snel mogelijke chemische castratie.
Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Naomi0000 »

Het is niet een mate van hoe dysfoor ik ben, heus. Het is meer de vraag of ik het er voor over zou hebben om mijn persoonlijke geluk op te geven voor dat van haar, da's wel de belofte die ik heb gedaan bij ons huwelijk. Geloof me, zij is het enige obstakel, de rest van de wereld heeft het er maar mee te doen.
Ik ben me er wel degelijk van bewust dat het geen pretsnoepjes zijn, en tot iets dergelijks zou ik het ook nooit verlagen; maar het feit blijft dat ik éérst wil doen wat ik kan om degene die ik lief heb te behouden. Als dit geen optie blijkt op deze manier, dan ga ik nog eens heel goed nadenken over of ik alles wil opgeven en zelf er naar verhouding niks voor wil ontvangen.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door NaomiClareNL »

Daniéla schreef:Bijna geen enkele huisarts of Endocrinoloog zal hormonen voorschrijven zonder advies en ruggensteun van een autoriteit op dat gebied.

Liefs Daniéla
:fpalm: :fpalm: :fpalm: :fpalm: :fpalm: :fpalm: :fpalm:

Naief als ik was begin 2011 dacht ik dat een endocrinoloog een autoriteit was, zeker in zijn vakgebied. Mijn hormonen zijn exact dezelfde als die van anderen. Het gaat om de hoeveelheden en de effekten die dat teweeg brengt...
Dat een huisarts daar moeite mee heeft, ok, dat is te begrijpen maar dat een endocrinoloog weigert te helpen is in mijn optiek gewoon misdadig.
Volgens mij heeft zo'n persoon dan gewoon een hypocriete eed gezworen.

En VUmc? Prutsers die alleen geïnteresseerd zijn in succesverhalen en geen kaas gegeten hebben van wat ze moeten (en ook: kunnen) doen als het misgaat. Geld en status interesseerd ze, goede kommunikatie is onmogelijk (zie maar eens iets schriftelijk van ze te krijgen dat inhoudelijk is) en hun protokol is heilig.

Voor mij is het duidelijk: zelfmedicatie via internet of VUmc is lood om oud ijzer. Waarbij zelfmedicatie meer voordelen heeft als je dat kunt regelen (waartoe ik nu niet in staat ben, zowel geestelijk alsook financieel) zoals op de wensen van het individu toegesneden medicatie, 2x zoveel methoden van toediening van oestrogenen en de mogelijkheid merkmedicijnen te gebruiken...

Persoonlijk, het zal jullie niet verbazen, ben ik voorstander van dit:
informed consent
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door KarenTS »

Hoi Naomi, begrijp ik het goed dat jij zegt ,dat jij je vrouw hebt''beloofd'' om kinderen te verwekken,terwijl je dat eigenlijk niet wilt? En wat de HRT behandeling betreft,kan je beter eerst die kinderen verwekken ( als je dat dan ook echt zelf zou willen ),want de hormoon therapie houdt ook in dat je androcur of cyproteroacetaat gaat gebruiken,en daar wordt je op den duur blijvend onvruchtbaar van.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Eva »

Naomi schreef:... Het is meer de vraag of ik het er voor over zou hebben om mijn persoonlijke geluk op te geven voor dat van haar, da's wel de belofte die ik heb gedaan bij ons huwelijk ...
Ja, dat klopt, Naomi. Iets als "elkaars steun en toeverlaat zijn, in voor- en tegenspoed". Ik herken en erken dat, die belofte.
Jouw echtgenote heeft die belofte ook gedaan. Ook zij is jou steun en toeverlaat verplicht, en die heb jij nu hard nodig.
Sorry als dit een beetje hard klinkt.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Naomi0000 »

Karen,
het korte antwoord is ja; maar, ik wil er wel bij zeggen dat ik nooit valse voorwendselen in gedachten had. Aangezien ik hoopte dat mijn dysforie uit eenzaamheid geboren was en eigenlijk verwachtte dat het allemaal wel over zou gaan als ik maar iemand in mijn leven had ging ik er vanuit dat ook dát wel bij ging draaien. Ik heb per slot van rekening geen hekel aan kinderen, ik moet er alleen niet aan denken de vader te moeten gaan lopen uithangen, terwijl het in strijd is met alles wat ik kan zijn.
Dat maakte mijn beslissing niet goed, en dat zal ik ook nooit zeggen, maar ... ik heb wel echt mijn best gedaan.

En Eva, da's natuurlijk waar ... en ik kan er niet zo veel tegen in brengen ^^;
Het is niet zo dat ze niets voor me doet hoor, maar wat wil ze er niks mee van doen hebben van dat hele dysforie verhaal - waarschijnlijk eenvoudigweg uit onvermogen. Ze kan er niks mee, ze begrijpt het niet. Dat kan ik haar an sich niet kwalijk nemen, evenmin als dat ik het een lamme zou kunnen verwijten dat 'ie nou nooit eens z'n van z'n luie kont af komt, zeg maar. Het klinkt niet hard hoor, je hebt gewoon gelijk. Om heel eerlijk te zijn had ik het op die manier ook nog niet bekeken. :)
Maar 't blijft een moeilijke beslissing. Ik lever hoe dan ook (in deze voor een ieder van ons gelijk, denk ik) het éne leven in voor het ander, zonder enige verhelderende blik op wat welke van deze twee toekomsten me brengen gaat.

Maar één ding is wel zeker.
Ik ben heel moe. De masquerade valt me zwaarder en zwaarder.
Ik zou nu wel eens willen ontspannen :)
Gebruikersavatar
deb
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2013, 20:45
Gender: Transgender

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door deb »

Ben gisteren naar het ziekenhuis geweest. na jaren via me huisarts de pil hebben gehad heb ik in umcg groningen gesperk gehad en krijg nieuwe medicijnen 6 december ik hoef niet lang te wachten omdat ik al lang er mee bezig ben via me huisarts maar dit is beter kwa gezondheid dan zelf via huisarts te doen ik vraag me wel af welke medicijnen ik krijg want met de diana pil kreeg ik lichte borst vorming
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door diederique »

deb schreef:Ben gisteren naar het ziekenhuis geweest. na jaren via me huisarts de pil hebben gehad heb ik in umcg groningen gesperk gehad en krijg nieuwe medicijnen 6 december ik hoef niet lang te wachten omdat ik al lang er mee bezig ben via me huisarts maar dit is beter kwa gezondheid dan zelf via huisarts te doen ik vraag me wel af welke medicijnen ik krijg want met de diana pil kreeg ik lichte borst vorming
Lekker gevoel, eindelijk op de trein kunnen stappen en voelen dat ie in beweging komt.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
deb
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2013, 20:45
Gender: Transgender

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door deb »

jah klopt maar ben 41 jaar bezig om deze stap te doen zetten en besef nu dat ik moet leven zoals ik leven wil de artsen vinden me een voor beeld ze zeggen je praat met ierdereen zo over heel gemakkelijk zoals het is