Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Nieuwsberichten
kmmy
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 mei 2012, 00:19
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door kmmy »

Aafke schreef:
EvaVanA schreef:Van alle details ben ik niet op de hoogte, maar ik weet dat euthanasiewetgeving en -regels in België anders zijn dan in Nederland. Menselijker, is mijn indruk, maar vraag me niet om exacte verwijzingen naar artikelen. Ik ben zijdelings betrokken geweest, althans vrij uitvoerig geïnformeerd, over een geval van euthanasie in Antwerpen. Ook over de juridische afloop. Wel aanzienlijk humaner dan in ons 'voorbeeldige' Nederland.
Kortom; zonder enige twijfel 'gesensationaliseerd', maar wie weet komen we nog wel eens meer aan de weet.
kmmy schreef:Ik vind het juist gestoord dat sommige andere mensen vinden dat ze kunnen zeggen dat iemand niet dood mag. Je bent god niet.
Klopt, Kimmy. Ik ben dat helemaal met je eens!
Dit geld ook andersom, wie bepaalt dat hij er een einde aan mag maken. Hij is God niet.........
Dat gaat alleen op als je gelovig bent en overtuigd bent van de waarheid van de bijbel of niet. Dus het is een beslissing van de persoon zelf dan nog.
Wat ik wil zeggen is, waar haalt iemand het recht vandaan om te zeggen dat iemand geen einde aan zijn leven mag maken.
kmmy
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 mei 2012, 00:19
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door kmmy »

Ik neem overigens aan dat gezien het een vlaming was dat de behandeling bij UZ Gent is geweest toch? In Belgie doet geen ander ziekenhuis het toch?
Gebruikersavatar
merel
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:18

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door merel »

als je mijn reactie las kon je zien dat het in UZ Brussel is gebeurt
Wenn du denkst, du denkst, dann denkst du nur du denkst
kmmy
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 mei 2012, 00:19
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door kmmy »

merel schreef:als je mijn reactie las kon je zien dat het in UZ Brussel is gebeurt
Ik had het over de operatie, niet over de euthanasie
Gebruikersavatar
merel
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:18

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door merel »

stom ja dat ik er niet aan dacht dat jij het over een andere behandeling had dan de euthanasie behandeling
Wenn du denkst, du denkst, dann denkst du nur du denkst
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door MarloesIsWeg »

ik verbaas me erover dat het hier gaat over wel/niet euthanasie. Ik ben veel nieuwsgieriger wie de slager was die de Belgische heeft verminkt. Welk genderteam heeft hier zn tanden op kapot gebeten ? Waar moeten wij niet zijn ?

Er staat er duidelijk dat de euthanasie een gevolg is van de operatie, niet van het wel/niet transseksueel zijn, dus mij lijkt dan dat die operatie voor enorme problemen heeft gezorgd. Helaas, door de jeugd erbij te halen, en dan vooral precies dat stukje sensatie, dat is media ! En wat doen de media altijd met ons ? Ze laten het hele volk twijfelen of we echt zijn. Incl. onszelf. Niet doen. Wij weten niks over elkaar. En onze grootste frustratie is vaak dat anderen denken voor ons te weten wat we zijn.

Ik ken ook verhalen van transseksuelen die na hun operatie vreselijke pijnen dag in dag uit bleven houden, jaar in jaar uit. Misschien is dat hier ook wel aan de hand, maar om het nu gelijk weer tussen de oortjes te zoeken, ...

Als het was gegaan over een maagdarm operatie, dan had het niet eens in de krant gestaan, maar ook die mislukken wel eens.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door Raisa »

Martine Le Clere schreef:ik verbaas me erover dat het hier gaat over wel/niet euthanasie. Ik ben veel nieuwsgieriger wie de slager was die de Belgische heeft verminkt. Welk genderteam heeft hier zn tanden op kapot gebeten ? Waar moeten wij niet zijn ?
Ik denk niet dat je dat zonder verdere informatie zomaar kunt zeggen. Aan iedere operatie hangen risico's waar zelfs de beste chirurg niets tegen kan doen en die zijn met name bij de phalloplastiek voor FtM's heel groot. Transmannen die die ingreep ondergaan moeten rekening houden met op zijn minst een aantal hersteloperaties, soms zelfs 11. Of je hier tevreden bent hangt maar net af van wat je wilt bereiken.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door Freetouch »

Ik snap het niet,

1: meer dan de helft van de transseksuelen heeft wel eens een zelfmoord poging ondernomen, Euthanasie, is dan een naar de naasten een humaan middel, beter als voor de trein springen toch?

2: Het gaat hier om de kans dat het fout gaat. Als ik maar 5% kans op overleven had bij een SRS, zelfs dan hoefde ik niet eens er over te denken...

3: Dat het zo in de media komt.... Dat heet media, hoe meer mensen het lezen, hoe meer geld.... Als de mislukking van Transseksualiteit gebruikt kan worden om meer lezers te boeien, zal dat ook gebeuren... jammer maar zo gaat dat nu eenmaal.
“good enough”
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door Anon20210626 »

een euthanasie om niet fysieke maar een psychische reden trekt sowieso aandacht hoor......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
kmmy
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 mei 2012, 00:19
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door kmmy »

Kleine aanvulling over wat in het volledige artikel nog staat.
De penis toonde afstotingsverscheinselen. Hij was niet tevreden met zijn borstkas. Bij de euthanasie waren 10 mensen aanwezig. De ouders werden ingelicht middels een brief die hij zelf heeft gepost en de dag na de dood aan zou komen bij de ouders.

Ik vraag me toch af of de euthanasie misschien was als ultieme uiting van boosheid op de ouders. Hoezeer ik de keuze ook respecteer. Dit maakt wel wel nog triester. Ik denk dat de hulpverlening zeker tekortgeschoten heeft ook hier.