Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door LauraB »

Doet me sterk denken aan David Reimer. De stukken artikel die hier gepost zijn, vind ik te weinig details hebben om er iets zinnigs over te kunnen oordelen. Wel vind ik dat euthanasie beter is dan zelfmoord en dat psychische klachten net zo hard moeten/kunnen meewegen als lichamelijke.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door Anon20180501 »

kmmy schreef:Ik neem overigens aan dat gezien het een vlaming was dat de behandeling bij UZ Gent is geweest toch? In Belgie doet geen ander ziekenhuis het toch?
Hai Kim,

In Brussel zit ook een genderteam en je kan terecht bij Marijke de Cat in Brussel die voor de operaties ok's huurt bij een van de vele ziekenhuizen in Brussel.

en verder... die zeer trieste afloop van de transitie van Nathan Verhelst is natuurlijk het gevolg van een combinatie van factoren. Welke het laatste zetje heeft gegeven of het zwaarst heeft meegewogen doet er eigenlijk niet toe, alles is verkeerd gegaan sinds zijn geboorte.
Euthanasie ligt gevoelig maar met alle respect, soms is het leven niet meer te leven, als doorgaan met zekerheid de hel op aarde zou betekenen zou ik daarvoor ook gepast hebben.
Helaas heb ik dat zelf 4 keer gedaan, niet omdat ik een transgender ben maar juist omdat mij een gelukkig leven als vrouw ontzegd werd door een of andere despoot in A'dam. Ik ben daar niet schadevrij uitgekomen. Dat lijstje is divers en lang en wordt met de dag langer...

Liefs Daniéla
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door NaomiClareNL »

Gay star News heeft ook een reaktie van zijn moeder. Om te huilen...
klik

Ik heb lang niet kunnen begrijpen waarom iemand voor een zelf gekozen dood zou kiezen maar door alle ellende met de hormonen ben ik een stuk begripvoller geworden. Één van de redenen waarom ik de SRS voor het moment uit mijn hoofd gezet heb is de angst dat dat ook nog mislukt. Zou dat gebeuren dan wil ik, zo als ik het nu bekijk, ook niet meer verder leven. Eerst maar eens lichamelijk en geestelijk in een goede konditie zien te komen en dan zien we wel weer.

Inmiddels ben ik zover dat ik de verplichting om te leven die anderen opleggen niet meer begrijp. Soms zijn er mensen die niet meer kunnen en vooral ook niet meer willen. Wie ben ik dan om ze te verplichten door te leven? Zeker als dat leven voor de betreffende persoon geen waarde heeft?
Beter een humaan levenseinde dan de sneltrein naar Hiernamaals te nemen die alleen gedwongen stopt, net voorbij je station...

MIJN lijf, MIJN leven, MIJN besluit, ALTIJD.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door Merel77 »

Thx voor de link.
Het gaat om het volgende stukje over wat de moeder zegt:
Verhelst’s mother confirmed she had not wanted him.

‘When I saw [Nathan’s birth name] for the first time, my dream was shattered. She was so ugly. I had a phantom birth. Her death does not bother me,’ his mother told Het Laatste Nieuws newspaper.

‘I will definitely read the letter but it will be full of lies.

‘For me, this chapter is closed. Her death does not bother me. I feel no sorrow, no doubt or remorse. We never had a bond.'
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door Emma »

Het zal je moeder zijn...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door Eveliene »

Het echte monster is de moeder zelf, zoveel gemeenheid in een mens.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... b-activity" target="_blank
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door Veronica »

Wat een moeder.... sorry hoor maar ik ga het niet verwoorden wat ik van haar vind.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door FAtham »

Ik kan hier alleen maar erg triest van worden. Dat mens hadden ze en spuitje moeten geven.
Ik kan alleen maar hopen dat hij idd de rust heeft waar hij op heeft gehoopt en dat hij ondanks alles toch mooie momenten heeft gekend ook in zijn leven.

Wat anderen denken en over hem zeggen kan me gestolen worden. We hebben het hier over een mens en ieder mens dat het leven moe is door pijn in wat voor vorm dan ook is er één te veel.
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door Engel »

Verschrikkelijk zo'n verhaal en ja inderdaad wat een monster ....die moeder.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bericht door tanja1977 »

Hier in Nederland gebeurd het ook hoor. Die psychiatrische euthanasie casus over anorexia, smetvrees, enz die zo breed in de pers wers uitgemeten vorig jaar, daar was dus OOK sprake van genderdysforie. Kijk maar op de site van de levenseindekliniek en dan het jaarverslag 2013. Op pagina 52, 53, 54 en 55 wordt in het verslag die casus uitgebreid uitgelicht en besproken met uitvoerend psychiater Gerty van Caastelen. De link naar het verslag staat direct op de voorpagina.
Laatst gewijzigd door tanja1977 op 21 aug 2014, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.