Ervaring/tips gezichtsontharing?

Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Inderdaad wel interessant. Bij Cosmedilight geen instructies behalve ontsmettende creme met chloorhexidinedigluconaat, de eerste twee dagen tweemaal daags. Maar ik moet zeggen dat mijn baardharen dusdanig onder de indruk waren van de behandeling dat ik me de eerste twee dagen nauwelijks hóefde te scheren.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Silvia »

diederique schreef:
Silvia_P schreef:
en mag 3 dagen niet Scheeren of iets op me gezicht smeren dat schadelijk kan zijn voor me huid :P
Wat voor laser is er dan gebruikt?


het laser ding lijk een beetje op deze .

zie link :

http://dutch.ipllaser-equipment.com/chi ... 23943.html
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door LauraB »

Emma schreef:Maar ik moet zeggen dat mijn baardharen dusdanig onder de indruk waren van de behandeling dat ik me de eerste twee dagen nauwelijks hóefde te scheren.
Na een behandeling heb ik juist de behoefte om me meer te scheren. De haartjes die er nog zijn, zijn nog veel donkerder, voor mij echt zwart, dikker en heel stug. Het kleinste stoppeltje van 1/100ste mm is dan voor mij al té aanwezig.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Danielle »

De haartjes zijn verschroeid, dus daarom nog donkerder. De adviezen die ik kreeg waren drie dagen geen sauna, zon vermijden en de huid koelen met aftersun of een nat washandje.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Jeste »

Hoe doen jullie dat in het dagelijks leven (o.a. werk) als je je niet kan scheren voorafgaande aan een behandelsessie?
Het lijkt me verschrikkelijk om zo erg met die gezichtsbeharing geconfronteerd te worden.

En als je niet echt opvallende gezichtsbeharing hebt, hoeveel dagen van tevoren moet je dan stoppen met scheren?
Ik heb zo het idee dat dit wel eens het lastigste deel van het traject kan gaan worden. Nu ben ik er opeens niet zo blij meer mee dat ik niet zo erg opvallende gezichtsbeharing heb.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Fay »

Gelukkig ben ik 6 jaar geleden begonnen met ontharen, en toen in de rle - amper rle te noemen - speelde ik maar ff ut mannetje, hoe klote ook

Nu gelukkig geen last van,hoef alleen nu en dan nog voor enkele haartjes onderhoudt, maar vervelend is het wel als je nog nie zover bent, ff doorbijten, en je moet maar denken, na elke sessie ben je een stap verder

Fay
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Silvia »

ik laat me gezicht haar doen voor dat ik een green light heb , dan loop je niet 100 % als een vrouw bij .
dat scheel ook wel een beetje
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Jeste schreef:Hoe doen jullie dat in het dagelijks leven (o.a. werk) als je je niet kan scheren voorafgaande aan een behandelsessie?
Ik plan de sessies 's middags zo laat mogelijk. Probleem opgelost. Kan ik ook gewoon na de behandeling naar huis. Voorlopig staat in de instructie van Cosmedilight dat ik me gewoon kan scheren 's ochtends.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door diederique »

Jeste schreef:Hoe doen jullie dat in het dagelijks leven (o.a. werk) als je je niet kan scheren voorafgaande aan een behandelsessie?
Het lijkt me verschrikkelijk om zo erg met die gezichtsbeharing geconfronteerd te worden.
Bij de lasersessies met de Palomar Vectus laser is een periode niet scheren niet noodzakelijk. Ik scheer me zelfs nog een enkel uur er voor.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door LauraB »

Bij elke laser geldt, dat hoe beter je geschoren bent, hoe effectiever het resultaat. Scheren kan je echter wel irritatie geven, en dat is een mindere goede uitgangspositie voor je huid; kun je meer/sneller last van irritatie, schilferigheidd en puisjes krijgen.