voetbal

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: voetbal

Bericht door Matthew »

Marieke schreef:ik heb erg lang op voetbal gezeten, maar ik ben een slappeling en voelde me nooit thuis in de jongensteams (al had ik geen idee of ik me wel thuis zou voelen in een meisjesteam, ik werd alleen altijd in het team gepest, en daarom was het niet leuk, heb het uiteindelijk maar opgegeven en gestopt), maar ik vind het een fantastische sport, hopelijk mag ik ooit in transitie en hopelijk kan ik ooit in een meisjeseftal dan weer beginnen, voor nu houden we het dan maar bij voetbal op tv, wat ook leuk is ;)

ik ben ook nog eens een Zwollenaar, dus voor iedereen die het een beetje volgt kunnen jullie je vast wel voorstellen dat ik redelijk blij was met die 5 - 1 bekerfinale :P
Haha marieke ook al ben ik voor ajax ik vond het echt mooi dat zwolle won en tja overijssel he ! :)
Gebruikersavatar
Marieke
Berichten: 293
Lid geworden op: 01 feb 2014, 20:44
Gender: Trans MtF

Re: voetbal

Bericht door Marieke »

Matthew schreef:
Marieke schreef:ik heb erg lang op voetbal gezeten, maar ik ben een slappeling en voelde me nooit thuis in de jongensteams (al had ik geen idee of ik me wel thuis zou voelen in een meisjesteam, ik werd alleen altijd in het team gepest, en daarom was het niet leuk, heb het uiteindelijk maar opgegeven en gestopt), maar ik vind het een fantastische sport, hopelijk mag ik ooit in transitie en hopelijk kan ik ooit in een meisjeseftal dan weer beginnen, voor nu houden we het dan maar bij voetbal op tv, wat ook leuk is ;)

ik ben ook nog eens een Zwollenaar, dus voor iedereen die het een beetje volgt kunnen jullie je vast wel voorstellen dat ik redelijk blij was met die 5 - 1 bekerfinale :P
Haha marieke ook al ben ik voor ajax ik vond het echt mooi dat zwolle won en tja overijssel he ! :)
zeker, jammer genoeg heeft niet iedereen die instelling en heb je helaas ook genoeg mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen alleen maar voor hun voetbalclub, dat is toch wel het jammere bij voetbal, en ik vind (hoezo eigenbelang? ;) ) dat de dames te weinig in beeld komen bij voetbal, bij de olympische spelen zijn dames ook gewoon gelijk aan de heren, waarom is het wereldkampioenschap voetbal niet tegelijk voor mannen en voor vrouwen, voetbal loopt op dat gebied behoorlijk achter, maar ja, wat doe je er aan :?
Tim
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2014, 00:13
Gender: Trans FtM

Re: voetbal

Bericht door Tim »

Heej,

Ik doe zelf meestal geen teamsporten, ook al mis ik het af en toe wel om te basketballen, maar als je niet in een meidenteam wil voetballen en nog niet bij de jongens kan/mag denk ik dat je opties redelijk gelimiteerd zijn. Je kan wachten tot je ver genoeg in je transitie bent om bij de jongens mee te doen, bij de meiden meedoen tot je kan switchen, of een gemixt team zoeken. als die niet officieel bestaan kun je voor de lol gaan voetballen zodat je het niet helemaal op hoeft te geven. In een ideale situatie zouden niet alle teams zo gescheiden worden, maar ja. Ook kan je erover denken om een tijdje een andere sport uit te proberen (ik vind taekwondo en kickboksen altijd wel gaaf :D ) maar echt een ideale oplossing is er denk ik niet voor.