Nieuw steunpunt genderpsychologie in Assen

Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Nieuw steunpunt genderpsychologie in Assen

Bericht door Eva »

Per 1 januari kunnen T´s ook terecht in Praktijk De Vaart in Assen.
Meer info via 0592 330 187
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Nieuw steunpunt genderpsychologie in Assen

Bericht door Jannet V »

Dat is erg goed nieuws om te lezen. Hopelijk werken ze dan wel goed samen met een Genderteam. Ik heb het geluk gehad dat mijn psycholoog een heel kort lijntje had met het UMCG, waardoor ik halverwege het tweede gesprek (van minimaal drie) met de psychiater al wist dat ik de volgende keer groen licht zou krijgen. Acht maart het eerste gesprek en 17 augustus aan de hormonen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Coccinelle
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 okt 2013, 14:15
Gender: Vrouw

Re: Nieuw steunpunt genderpsychologie in Assen

Bericht door Coccinelle »

Misschien volgen ze hetzelfde concept als de Psycho Informa Groep. Dat is ook een soort genderteam geworden voor de mensen die zich niet met huid en haar aan het VUmc of UMCG willen overleveren. Ik zit zelf bij de PIG en het bevalt me prima.
Ik vraag me wel eens af wat nu in werkelijkheid helemaal de toegevoegde waarde is van de "echte" genderteams, gezien alle klachten die je erover leest. Want er gaat nogal eens wat mis! Voor mij is vooral de psychologische begeleiding heel erg belangrijk (en die ontbreekt grotendeels bij de officiële teams). Voor de andere onderdelen van het traject shop ik links en rechts wel. Meisjes houden van shoppen!
Ik kan me voorstellen dat deze nieuwe praktijk in een regionale behoefte gaat voorzien. Een beetje concurrentie is gezond.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Nieuw steunpunt genderpsychologie in Assen

Bericht door diederique »

Met het risico dat ik nu het hele forum over me heen krijg.
Over de gevoelens van een ieder jegens VU en PIG is al zo veel geschreven. Ik ben er van overtuigd dat de waarheid ergens in het midden ligt, dat niet alle appels en peren vergelijkbaar zijn. En sommige meisjes vinden het nu eenmaal prettig, hoe ongezellig het ook is en hoe weinig gastvrij ze soms ook worden geholpen, te shoppen in een winkelcentrum met alles onder een dak in plaats van te gaan shoppen bij regen en wind, gestuurd worden van hot naar her.

Dat het prima is dat er een steunpunt is in het Noord-Oosten van het land is denk ik uitstekend; ik hoop inderdaad dat daar meer is dan aandacht voor de genderdysforie alleen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Nieuw steunpunt genderpsychologie in Assen

Bericht door Claire »

diederique schreef:Met het risico dat ik nu het hele forum over me heen krijg.

Valt wel mee toch?
VU bashen is gewoon een populier onderwerp :)
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Nieuw steunpunt genderpsychologie in Assen

Bericht door Venka »

Claire schreef:
diederique schreef:Met het risico dat ik nu het hele forum over me heen krijg.

Valt wel mee toch?
VU bashen is gewoon een populier onderwerp :)
hoezo vu bashen daar hebben we het niet over. Het is juist beter om meer punten in het land te hebben waar je terecht kan voor hulp dan alleen heg VUmc. Voor mij was het een uitkomst geweest als ik naar Assen had gekund ipv woerden of Amsterdam zuid.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuw steunpunt genderpsychologie in Assen

Bericht door Eva »

Als ik goed geïnformeerd ben gaat Alwin zijn aandacht verdelen tussen de PIG en het nieuwe steunpunt in Assen. Assen wordt kennelijk geen nieuwe vestiging van de PIG.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Nieuw steunpunt genderpsychologie in Assen

Bericht door Venka »

Assen of Woerden is voor mij appels met peren vergelijken. Reis tijd is voor mij 20 min verschil in Voordeel voor Assen. Enschede Assen dan moet ik via Zwolle en alles in een sprinter nou daar ga ik niet aan beginnen. Als er nu een intercity reed tussen Enschede en Zwolle maar ja dat is er niet met al die dorpjes er tussen.met de auto - die ik niet heb - word het een heel ander verhaal. Ik gok 45 min naar Assen.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Nieuw steunpunt genderpsychologie in Assen

Bericht door LauraB »

Het is gewoon beter, het zou gewoon zou horen te zijn, dat je door heel Nederland verpreid terecht kunt.

Heeft niets met VUMC bashen te maken, alleen al volgens de wet heb je er recht op. Het is gewoon jammer dat dit in NL nog steeds niet van de grond is. En dat ligt helaas ook een beetje aan de VU. Die zijn al jaren bezig om deze landelijke hulp te regelen, maar zij willen dit enkel met één, reeds landelijk opererende, organisatie doen. Die organisatie vind ons een te kleine doel groep om prioriteit te geven aan het inwerken van personeel en verkoopt steeds een nee.

Ik kan me ook voorstellen dat het VUMC de samenwerking met andere organisaties en vooral zelfstandige praktijken afhoud. Ze hebben het al te druk en administratief lijkt alles nog steeds een rommeltje te zijn. Ik heb dit inmiddel van meerdere ex-medewerkers gehoord en ervaar het zelf ook. Al drie maal heb ik mijn juiste telefoon nummer door gegeven. Ze hebben me al twee maal er op weten te bereiken en toch opeens ben ik voor ze onbereikbaar, omdat ze voor de vierde keer opnieuw in de administratie contactgegevens uit 1981 hebben zitten, die ze nu vier maal gewijzigd hebben.