Recruiter

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Recruiter

Bericht door LauraB »

Impliceert toch, dat het als (trans)vrouw lastiger is om iets te kunnen vinden.
Anna01
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 okt 2013, 22:51
Gender: Transgender

Re: Recruiter

Bericht door Anna01 »

Om een baan te vinden moet je altijd doen alsof je helemaal in het ideale plaatje van de standaardmens past. Helaas. Maar bij een sollicitatie geldt dat wel voor iedereen, want iedereen moet zich een beetje anders voor doen dan ie eigenlijk is om aangenomen te worden. Om vervolgens als je er werkt wel zoveel mogelijk jezelf te zijn.
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: Recruiter

Bericht door Bianca »

Anna01 schreef:Om een baan te vinden moet je altijd doen alsof je helemaal in het ideale plaatje van de standaardmens past. Helaas. Maar bij een sollicitatie geldt dat wel voor iedereen, want iedereen moet zich een beetje anders voor doen dan ie eigenlijk is om aangenomen te worden. Om vervolgens als je er werkt wel zoveel mogelijk jezelf te zijn.
In mijn ervaring is dit niet (altijd) het geval.
Bij mijn huidige werkgever ben ik mijn sollicitatiegesprek ingegaan als mezelf, en dat is inclusief lange nagels en handtas (meer een "manbag", maar goed).
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Recruiter

Bericht door Jeste »

Anna01 schreef:Om een baan te vinden moet je altijd doen alsof je helemaal in het ideale plaatje van de standaardmens past.
Ja, dat heb ik vaak geprobeerd, wat voor veel stress zorgde. Zat ik op zo'n sollicitatiegesprek te proberen om als man over te komen. Overhemd aan en met een zware, eentonige, zakelijke stem proberen te praten. :(

Het lukte soms ook wel om geloofwaardig als man over te komen.
Toen ik een keer bij het medisch archief van het VUmc ging solliciteren bijvoorbeeld. Alsof ik er niets vanaf wist werd uitgebreid uitgelegd dat er ook zoiets was als het genderteam. In plaats van dat ik daarop zoiets zei van "Mooi, dan kan ik binnenkort m'n eigen dossier komen brengen" hield ik m'n mond. Weer durfde ik mezelf niet te zijn. Die baan kreeg ik ook nog, maar vanwege de spanning die dit gaf was ik na 2 dagen opgehouden. Ik kon het niet aan om in hetzelfde gebouw te gaan werken waar het genderteam zat, terwijl ik die stap daar naartoe niet durfde te zetten.

Het was ook een keer helemaal niet gelukt om serieus als man over te komen.
Ondanks dat ik weer probeerde om wel zo over te komen kreeg ik daar vragen over.
De baan waarover het ging kreeg ik niet, maar het was voor mij wel de aanleiding om nu eindelijk wél actie te ondernemen.
Ik heb degene met wie ik dat gesprek had zelfs nog een bedankje gestuurd.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
MrsBobbyJamesEwing
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 okt 2013, 21:36
Gender: Trans MtF

Re: Recruiter

Bericht door MrsBobbyJamesEwing »

Bianca schreef:
Anna01 schreef:Om een baan te vinden moet je altijd doen alsof je helemaal in het ideale plaatje van de standaardmens past. Helaas. Maar bij een sollicitatie geldt dat wel voor iedereen, want iedereen moet zich een beetje anders voor doen dan ie eigenlijk is om aangenomen te worden. Om vervolgens als je er werkt wel zoveel mogelijk jezelf te zijn.
In mijn ervaring is dit niet (altijd) het geval.
Bij mijn huidige werkgever ben ik mijn sollicitatiegesprek ingegaan als mezelf, en dat is inclusief lange nagels en handtas (meer een "manbag", maar goed).
Heel fijn om deze ervaring te lezen :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Recruiter

Bericht door Emma »

Oh ja, kunnen jullie zien wanneer ik mijn identiteit op LinkedIn veranderd heb?
image.jpg
Beesten zijn het. Allemaal. ;-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Recruiter

Bericht door LauraB »

Opvallend
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Recruiter

Bericht door Emma »

LauraB schreef:Opvallend
Op zich kan ik de eerste piek verklaren doordat ik voor het eerst in lange tijd weer een wijziging op mijn profiel had (oke, niet meer dan mijn naam, maar goed). Na een wijziging kom je de eerste dagen hoger terug in de ranglijst bij zoekopdrachten. Maar dat het week na week hoger zou zijn vind ik raar, en de piek van vorige week kan ik al helemaal niet verklaren.
Ik heb de afgelopen twee maanden meer hits gehad dan het hele jaar ervóór.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]