Vergoeding Hormonen

Sarah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2012, 04:33
Gender: Vrouw

Vergoeding Hormonen

Bericht door Sarah »

Hoi Iedereen,

Ik ben benieuwd of hier iemand is met het zelfde probleem. Ik gebruik nu sinds 2 maanden hormonen. Alles gaat prima alleen kwam ik er vandaag achter dat ik de kosten hiervoor uit mijn eigen risico gaan!

Is dit normaal of horen ze gewoon vergoed te worden?
Ik gebruik zowel progynova als androcur en krijg deze voorgeschreven via het Vu.

Liefs,
Sarah
Laatst gewijzigd door Sarah op 22 okt 2013, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Vergeoding Hormonen

Bericht door Miazara »

Ik merkte dat de progynova die ik van een herhaal recept kreeg van mijn eigen risco afging vreemd genoeg. Ik ga daar mijn verzekering voor bellen. Van de apotheek VU is niks van mijn eigen risico afgegaan. Ook niet van de androcur later van dezelfde apotheek waar ik mijn progynova herhaal recept haalde. Maar in preciepe horen ze volledig vergoed te worden.
Code Sorceress
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Vergeoding Hormonen

Bericht door Raisa »

De hormonen vallen net als andere medicatie onder de basisvergoeding. Het komt dus gewoon uit je eigen risico zolang dat nog niet is opgebruikt.
Sarah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2012, 04:33
Gender: Vrouw

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Sarah »

Ok Bedankt voor de info :) Ik heb net mijn zorgverzekering gebeld en die zeiden inderdaad dat dat voor alle medicijnen geld. En inderdaad van de Vu Apotheek heb ik verder nooit meer een rekening gezien..
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door diederique »

Het verschil met de ziekenhuisapotheek kan liggen in het feit dat veel ziekenhuizen waanzinnig achterlopen met hun declaraties. Daar zou enorm veel gewonnen kunne worden aan foutieve kosten in de gezondheidszorg. Na een jaar weet soms niemand meer precies van de "hoed en de rand".
Maanden later komen de hormonen dan alsnog op je eigen risico te rusten. Ga er maar vanuit dat voor de meeste MV transen het eigenrisico na 7 maanden op gebruikt is aan androcur/oestrogeen pleisters of pillen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Raisa »

Sarah schreef:En inderdaad van de Vu Apotheek heb ik verder nooit meer een rekening gezien..
Van de VU krijg ik de declaraties vaak pas een half jaar later. Soms duurt het nog langer. Misschien dat ze nog moeten komen.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Veronica »

Dat wordt dus ieder jaar 360 euro dokken in mijn geval.

Verder heb ik vandaag een brief gekregen dat mijn verzekering 9 euro per maand goedkoper wordt, dat baart mij zorgen dat ik nu veel dingen zal missen en dat dingen minder vergoedt worden, ook al beweert zilveren kruis van niet.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Danielle »

De basisverzekering wordt van overheidswege opgelegd. De zorgverzekeraars mogen je hooguit beperken in de zorgverlener bij wie je de zorg afneemt. Je kan er wel van uitgaan dat je je verdere leven je eigen risico volledig gaat opgebruiken.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Veronica »

Tsja max 360 euro per jaar is altijd minder dan zelf dokken.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Venka »

Die 360 euro word voor alles gebruikt. Logopedie, ontharing, hormonen etc. vaak heb ik alles al i juni opgebruikt