Vergoeding Hormonen

NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door NaomiClareNL »

Groot probleem met de eigen risiko voor mij is dat die paar wanbetalers die geen zorgpremie of eigen risiko betalen er voor gezorgd hebben dat de zorgverzekeraars blijkbaar dat nu automatisch mogen inkasseren zonder dat je ze toestemming hebt verleend. Altijd op een tijd dat het hun uitkomt (binnen 2 weken na opgave door hen aan mij) maar nooit mijzelf :evil:
Was met een WW-uitkering erg lastig aangezien die niet per maand maar per 4 weken kwam en de data in het begin van het jaa uitermate ongunstig vielen. Met een injektie à 135 € per keer ben je normaal gezien snel door het eigen risiko heen...
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Veronica »

Nou ik vind dat ook vreselijk, zo kreeg ik gezeik deze maand dat ze maximaal op 18de oktober geld van eigen risico willen incasseren, ik ging zelfs mijn laptop onderpanden omdat ik mijn stufi pas gisteren kreeg.

Nou nee hoor, nog steeds niet geincaseerd, ik heb hun gebeld en kreeg te horen dat er niet genoeg geld op de bank zat in dat geval, sorry hoor maar de rekening is 98 euro en ik heb sinds 14 oktober minimaal 160 erop staan. :evil:
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door TheGirl »

NaomiClareNL schreef:Groot probleem met de eigen risiko voor mij is dat die paar wanbetalers die geen zorgpremie of eigen risiko betalen er voor gezorgd hebben dat de zorgverzekeraars blijkbaar dat nu automatisch mogen inkasseren zonder dat je ze toestemming hebt verleend. Altijd op een tijd dat het hun uitkomt (binnen 2 weken na opgave door hen aan mij) maar nooit mijzelf :evil:
Was met een WW-uitkering erg lastig aangezien die niet per maand maar per 4 weken kwam en de data in het begin van het jaa uitermate ongunstig vielen. Met een injektie à 135 € per keer ben je normaal gezien snel door het eigen risiko heen...
Automatische incasso moet je voor tekenen anders is het stelen, je kan via internet bankieren die incasse storneren en die incasso blokkeren als dat niet gaat naar een bank service punt en daar laten doen. Gaat incasso dan voor verzekeraar drie keer mis dan moeten ze een rekening sturen.

Let bij verzekeraars ook op indien ze een incasso buro sturen, direct rechtsbijstand een brief naar verzekeraar sturen en alleen originele bedrag betalen.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Freetouch »

Bij sommige verzekeraars (althans bij de mijne) kun je het eigen risico gewoon meeverzekeren... Als je toch al weet dat je eigen risico op gaat, dan kun je dat verdeeld over het jaar betalen, dan sta je nooit voor verrassingen...
“good enough”
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Danielle »

Als je geen incassoopdracht hebt afgegeven mag er niet via een automatische geïncasseerd worden. Zelfs de belastingdienst mag en kan dat niet. Die toestemming heb je zelf gegeven.

De meeste zorgverzekeraars doen niet moeilijk over een betalingsregeling.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Eva »

Als er iets in je zorgverzekering verandert - en al helemaal als je van zorgverzekeraar wisselt - wordt je op slimme wijze je bankrekeningnummer en je toestemming om alles maar gewoon van je bankrekening af te rukken ontfutseld. In vrijwel alle gevallen hebben ze dus het volste recht jouw rekening te plunderen op het slechtst denkbare moment.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Danielle »

Ook als ze je rekeningnummer hebben, mag er zonder jouw toestemming niet automatisch geïncasseerd worden. Let wel op de voorwaarden waarmee je akkoord gaat, (ja, die hoor je te lezen), daar kan heel goed standaard in staan dat je met het akkoord gaan met de voorwaarden gelijk een toestemming tot automatische incasso geeft.
Mijn transitieblog: Fading Gender
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door TheGirl »

EvaVanA schreef:Als er iets in je zorgverzekering verandert - en al helemaal als je van zorgverzekeraar wisselt - wordt je op slimme wijze je bankrekeningnummer en je toestemming om alles maar gewoon van je bankrekening af te rukken ontfutseld. In vrijwel alle gevallen hebben ze dus het volste recht jouw rekening te plunderen op het slechtst denkbare moment.
Dat kan je via de bank ongedaan maken.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door NaomiClareNL »

Heb inmiddels een betalingsregeling aangevraagd en zal, mocht het onverhoopt toch gebeuren, de automatische incasso van de eigen bijdrage door de bank laten terugdraaien.
Bedankt voor de info. Als je eenmaal goed te pakken bent genomen door de depressies dan kan ik blijkbaar zelf niet eens meer op zulke voor de hand liggende dingen komen...
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Vergoeding Hormonen

Bericht door Miazara »

Nog een klein follow up, vroeg het vandaag aan een psycholoog van de VU, en die zei ook dat het eerst van je eigen risico afgaat. Maar dat ik tot nu slechts een klein deel daarvan heb moeten betalen was wel apart.
Code Sorceress