Adamsappel OK

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: Adamsappel OK

Bericht door Bianca »

Veronica schreef:Net even gemeten, mijn adams appel steekt ongeveer (alleen de punt/bobbel) 1cm uit.

Nou is het zo dat verzekeraars als een eis voor vergoeding stellen dat het minimaal 5mm moet zijn.
Dan heb ik pech, of liever gezegd mazzel!
Mijne is niet eens zichtbaar.

Lijkt me wel een moeilijke keuze..
Gebruikersavatar
Janny
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 jan 2013, 17:32
Gender: Trans MtF

Re: Adamsappel OK

Bericht door Janny »

Dat geluk heb ik ook bij mij is helemaal niets te zien van een Adams appel.
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Adamsappel OK

Bericht door intrans »

Als het goed is kunnen ze hem zo opereren dat hij in een plooi valt en het litteken niet te zien is. Ik wil hem wel denk ik, littekens vervagen en heb zelf een goede crème die het binnen een aantal maanden vervaagd.
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: Adamsappel OK

Bericht door Yasmine »

Ik heb deze operatie zo'n 1,5 jaar geleden laten doen in de VU en ben helemaal niet blij met het resultaat. Ik heb nu niet alleen een lelijk litteken, maar ook nog steeds een adamsappel. Met name als ik slik ziet het er heel bizar uit. Er schiet als het ware uit het niets een adamsappel door het litteken heen omhoog. Het trekt nog meer aandacht dan voorheen.. Ik ben nu bang om te slikken als mensen naar me kijken.. Ben blij dat het nu winter is en ik sjaaltjes kan dragen.. En dan te bedenken dat ik de operatie liet doen omdat ik geen sjaaltjes meer wilde dragen..

Wat het litteken betreft beloofde de chirurg me vlak na de operatie een 'dun wit lijntje', maar dat is het totaal niet.. Het is niet dun, het is niet wit en het is geen lijntje. Het lijkt langzaam maar zeker wel steeds meer in een plooi te vallen, maar mooi is het nog steeds niet en zal het denk ik ook nooit worden. En al zou het mooi worden dan ziet het er nog steeds heel raar uit als ik slik, wat zonder correctie nooit goed komt. Als een correcie al mogelijk is, want teveel adamsappel weghalen is riskant wat betreft stemband beschadiging.

Ik heb sinds de operatie ook wat moeite met slikken op zich. Nog steeds. Ook als ik niet eet of drink. Alsof ik continu een brok in m'n keel krijg als ik slik. Die brok zal wel dat stuk adamsappel zijn dat er nog zit.. Dat het een adamsappel reductie en geen verwijdering is dat blijkt inderdaad.

Tijdens de tweede controle afspraak heb ik al gemeld dat ik niet blij was met het resultaat. Ik had nog een derde afspraak moeten maken, maar dat heb ik nog steeds niet gedaan. Ik wil me toch niet meer in de VU laten opereren. Ik zou het eerder door een ffs chirurg laten corrigeren (in combinatie met 1 of 2 andere ffs ingrepen). Wie weet ooit..
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Adamsappel OK

Bericht door LauraB »

@Yasmine, wat een ontzettend naar verhaal! Wellicht dat een goede ffs plastisch chirurg zoals dr Bart van der Ven er nog heel veel mee kan? Littekens zoals jij omschrijft dat het er uit ziet, zijn wel met laser te behandelen om het terug te brengen naar een dun wit lijntje. Ik hoop voor je dat het er voor je eigen gevoel beter uit gaat zien en dat je het gevoel van een brok in je keel bij slikken kwijt raakt. Ik zou er zeker door een expert naar laten kijken!

X Laura
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: Adamsappel OK

Bericht door Yasmine »

Dr. Bart staat inderdaad op m'n lijstje van ffs chirurgen die ik overweeg Laura (eerst even flink sparen..). Laser heb ik ook overwogen, maar als er nog een keer gesneden moet worden dan heeft laser nu weinig zin. Het litteken is niet mijn grootste probleem. Ik vermoed dat Dr. Rinkel op safe gespeeld heeft en daarom niet meer adamsappel heeft weggehaald. De vraag is natuurlijk of er wel meer adamsappel kan weggehaald worden. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Dr. Rinkel geen rekening heeft gehouden met het fenomeen slikken en dat door slikken de overgebleven adamsappel weer zichtbaar kan worden. Al vraag ik me nu wel af of dat ook een reden is waarom sommige chirurgen de ingreep onder lokale verdoving uitvoeren? Wellicht kan er dan gecheckt worden hoe eea eruit ziet wanneer de patiënt slikt? Misschien dat ik de volgende keer als ik naar de VU ga toch ook een afspraak bij Dr. Rinkel probeer in te plannen. Als ik zijn verhaal weet dan kan ik dat ook aan een eventuele volgende chirurg melden.
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Adamsappel OK

Bericht door intrans »

Jeetje dat is niet niks jouw verhaal Yasmine. Ik ben nu zeker op m'n hoede voor het VU. Ik wil die operatie wel dolgraag.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Adamsappel OK

Bericht door Venka »

Praat anders ff met Alwin hij kent ook een chirurg die deze operatie doet. Hij had het bij mij al voorgesteld tzt deze operatie via het pig te ondergaan.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Adamsappel OK

Bericht door Fay »

Voor 40 jarige leeftijd heb ik begrepen, daarna is het kraakbeen te hard om er nog iets mee te kunnen, maar als iemand daar andere info over heeft?

Fay, heeft klein appeltje mee te leven, gelezen worden zal ik toch wel met mijn postuur, en grote armen en handen
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Adamsappel OK

Bericht door Claire »

Fay schreef:Voor 40 jarige leeftijd heb ik begrepen, daarna is het kraakbeen te hard om er nog iets mee te kunnen, maar als iemand daar andere info over heeft?
Mag toch hopen van niet mag bij mij wel stukje af dan hakken ze maar wat harder :)
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: