De reunie?

Nieuwsberichten
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: De reunie?

Bericht door Venka »

Nou ik weet ook niks van auto's maar ja ik heb mij daar nog nooit in geïnteresseerd maar mijn dochtrr vind auto's prachtig en er mee werken ook. Maar ze leert er niet voor hoor en zij is wel jaloers dat haar broer dat wel doet.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De reunie?

Bericht door Eva »

Wat mij opviel was dat Carly's relatie de transitie heeft doorstaan. Zoals bekend heb ik geen klagen, maar het komt toch relatief weinig voor dat een relatie in stand kan blijven. Het raakte me wel op een positieve manier.
Ik besef echter terdege dat het bij lange na niet iedere trans vergund is.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: De reunie?

Bericht door Miazara »

Fay schreef:Idd, uiterlijk blijkt nog steeds belangrijk in het geaccepteerd worden mbt het 'gelukt' zijn...
Helaas is dit helemaal waar. Ik heb dit zelf meegemaakt persoonlijk. Ik had een buurvrouw die ook trans was. Ik werd geaccepteerd omdat ik er vrouwelijk uitzie (wat ze letterlijk zeiden). Maar zij daar in tegen niet, de woorden van de buren (zo waren nogal heel erg open) 'het is geen vrouw, ziet er niet uit, en het is ook geen man, voor ons mannen is er zelfs niks makkelijks aan hem'

En dat ging over een trans die ook al aan de hormonen zitten. Ze verbaasten zelf nog dat ik over haar sprak met vrouwelijk vorm 'haar' en 'zij' etc. Ze begrepen het wel dat het voor mij nogal awkward was omdat ze het hadden over iemand die net als ik dus transexueel is. Dit gesprek was een paar dagen nadat ze weg verhuist was en er een nieuwe buurvrouw met een klein kind was gaan inwonen..
Code Sorceress
Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: De reunie?

Bericht door Sabrina »

Had een klein stukje gezien, viel me op dat dit al minimaal de derde transgender is bij de Reünie. Het viel mij ook op dat ze hij gebruikten, maar gelukkig ook Carly. Denk dat het komt, omdat ze dan de 'jongen' van vroeger voor zich haalden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: De reunie?

Bericht door diederique »

Sabrina schreef:Het viel mij ook op dat ze hij gebruikten, maar gelukkig ook Carly. Denk dat het komt, omdat ze dan de 'jongen' van vroeger voor zich haalden.
Ik heb me aan het "hij" niet gestoord. Misschien komt dat ook door de stilzwijgende afspraak met mijn Lief C dat "ik" in het inmiddels 35 jaar gezamenlijk verleden "hij/hem" ben en in het nu, vanaf het begin van de transitie een jaar of vijf geleden, "zij/haar".
Laatst gewijzigd door diederique op 30 okt 2013, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: De reunie?

Bericht door LauraB »

Ik heb de uitzending ook even gekeken via internet. Ik heb me totaal niet gestiirt aan het hij, ook al viel het me wel op. Ik vond het normaal,het gng over hij en hem over toen hij voor de hele buiten wereld dat ook was. Ik denk dat het zelfs vreemd zou zijn, om zij of haar te zeggen, als je het hebt over dat stille schuchtere jongetje van toen in de klas met die brommers. Al moet ik daar de kant tekening bij zetten, dat ik zonder er over na te denken, over mezelf in het vroege verleden wel over meisje en ze heb, maar weer niet over latere perioden.

Toen haar partner aan het woord kwam, moest ik meteen aan thegirlinme denken.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: De reunie?

Bericht door Freetouch »

LauraB schreef:Toen haar partner aan het woord kwam, moest ik meteen aan thegirlinme denken.
Dat heb ik al meer gehoord... en idd zo staat mijn vrouw er tot op heden ook in... we zijn echt maatjes door dik en dun...
“good enough”
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: De reunie?

Bericht door Silvia »

vandaag op RTL 5
tattoo story's is ook een T vrouw te zien :)
valt me wel op dat steeds meer op de tv te zien is dan vroeger
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: De reunie?

Bericht door Engel »

Ja ik heb de reunie met Carly ook gezien via uitzending gemist smorgens heel vroeg....
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De reunie?

Bericht door Emma »

Silvia_P schreef:vandaag op RTL 5
tattoo story's is ook een T vrouw te zien :)
valt me wel op dat steeds meer op de tv te zien is dan vroeger
Mn zus appte me net inderdaad over deze uitzending. Vooral over de transformer dan :-)

Maar het fijnste vind ik wel dat ze er op een positieve manier mee bezig is...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]