scheren versus epileren

Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

scheren versus epileren

Bericht door Merel77 »

Weet iemand toevallig hoe het zit met scheren versus epileren? Heel veel vrouwen zeggen dat haren van scheren sterker terugkomen en van epileren nog meer. Is dat waar? En zo ja, hoe komt dat?
Laatst gewijzigd door Merel77 op 04 nov 2013, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: scheren versus epileren

Bericht door diederique »

Merel,
Mijn ervaring, met ruim 3 jr HRT!, is dat bij het epileren de haren langer wegblijven en zeker niet ruimer in aantal terugkomen. Ik scheer als ik lui ben, ik epileer als ik even wat meer tijd wil nemen. Met mijn hoeveelheid lichaamshaar die als gevolg van de hrt en IPL zeker met 90% is afgenomen is het epileren (mn onderarmen) een klusje dat eens in de paar weken een paar pijnloze minuten vraagt.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: scheren versus epileren

Bericht door Merel77 »

Ja maar ik bedoel wel epileren met een pincet of met een gewone epileerapparaat.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: scheren versus epileren

Bericht door diederique »

Ik gebruik een Braun Silkepil. Gewoon epileren dus met apparaat/ zonder pincet.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: scheren versus epileren

Bericht door Emma »

Met een pincet is vooral meer werk, maar het hangt nogal van het lichaamsdeel dat je wilt ontharen af hoe je het doet. Je benen onthaar je niet met een pincet, je wenkbrauwen niet met een epileerapparaat.

Dat haren dikker terugkomen is een niet uit te roeien fabeltje...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: scheren versus epileren

Bericht door Eva »

Probeer eens een panty aan te doen over benen die je gisteren geschoren hebt. Grote kans dat je de panty vervangt door een broek.
Trek eens een panty aan over benen die je een week geleden (elektriek, lijkt me) hebt geëpileerd. Geen probleem.
Uitzondering bevestigen de regel, dat dan weer wel.

Mijn ervaring is dat haartjes die uitgerukt worden (geëpileerd dus) op den duur de neiging krijgen er de brui aan te geven. Laser, IPL en ander nuttig ongerief helpen daar overigens wel bij.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: scheren versus epileren

Bericht door intrans »

Met scheren heb ik snel weer stoppeltjes. Ik gebruik zelfgemaakte wax en vind dat het allerfijnst.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: scheren versus epileren

Bericht door Veronica »

Ik scheer 1x per week maar ik draag ook wel eens een 180 denier legging.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: scheren versus epileren

Bericht door Sabrina »

Merel77 schreef:Weet iemand toevallig hoe het zit met scheren versus epileren? Heel veel vrouwen zeggen dat haren van scheren sterker terugkomen en van epileren nog meer. Is dat waar? En zo ja, hoe komt dat?
Volgens mij was het zo dat vlashaartjes, wanneer ze geschoren werden, wel als donkere haren terug konden komen. Bij ontwikkelde haren scheer je ze gewoon kort en het haartje groeit met hetzelfde tempo verder. Je krijgt er alleen wel stoppeltjes van.

Het epileren is juist andersom. Doordat je de volledige haartjes met zakje verwijderd duurt het sowieso langer tot ze terug komen. Net als Diderique heb ik een Silk Épil en buiten het feit dat het langer duurde voordat de haartjes terug kwamen ervoer ik ook dat, zoals Braun claimt, er minder haartjes terug kwamen. Het kostte me een klein uurtje om m'n benen te doen, maar dan was ik er meestal wel voor meer dan twee weken vanaf.

Onlangs ben ik wel weer teruggegaan naar het scheren, omdat ik ondanks scrubben last had van ingegroeide haartjes. Door HRT is één keer in de week scheren bij mij nu ruim voldoende en ik haal mezelf niet meer open zoals aan het begin.
Een beetje epileer machine kost wel wat, maar anders zou ik zeggen; probeer uit wat je het fijnste vind.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: scheren versus epileren

Bericht door Danielle »

Sabrina schreef:
Merel77 schreef:Weet iemand toevallig hoe het zit met scheren versus epileren? Heel veel vrouwen zeggen dat haren van scheren sterker terugkomen en van epileren nog meer. Is dat waar? En zo ja, hoe komt dat?
Volgens mij was het zo dat vlashaartjes, wanneer ze geschoren werden, wel als donkere haren terug konden komen.
Geloven mensen nog steeds in dat verhaal? Serieus? Haar gaat niet sneller groeien van scheren. Het wordt er ook niet dikker of donkerder van. Een kort ietwat uitgegroeid stoppeltje voelt alleen stugger aan doordat het nieuwe afgeschoren uiteinde dik is in verhouding tot het oorspronkelijke dunner wordende uiterlijk. En het korte haartje is minder buigzaam door de korte lengte.
Mijn transitieblog: Fading Gender