Weerbaarheid

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6817
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Weerbaarheid

Bericht door Eva »

Maandag 25 november - avond over geweld tegen LBT-vrouwen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8022
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Weerbaarheid

Bericht door Emma »

EvaVanA schreef:Maandag 25 november - avond over geweld tegen LBT-vrouwen.
Hmmm, dan ben ik wel in de buurt, min of meer toevallig. Misschien maar eens gaan.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6817
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Weerbaarheid

Bericht door Eva »

Ook nuttig:
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Weerbaarheid

Bericht door Freetouch »

Mooie woorden van de politie, maar in de praktijk lachen ze je in je gezicht uit en zeggen ze letterlijk:

"Wij hebben wel belangrijkere zaken te doen... Je hebt het zelf over je afgeroepen door de vrouw te spelen."
vervolgens word het ook nog eens schriftelijk bevestigd dat de politie wel belangrijkere dingen te doen heeft en ik zelf maar naar een advocaat moet gaan...

Politie, nee daar heb je nu werkelijk niet aan, zonde van mijn belastinggeld...
“good enough”
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Merel77 »

thegirlinme schreef:Als iemand zich zo afzondert van de wereld, in wat voor wereld leef je dan?

Als je zo bang bent om gezien te worden, wie ben je dan?

Het is net als je coming out, grenzen verleggen en trots zijn op wie je bent...

Het is zoveel leuker om met zijn tweeën even ontspannen te winkelen toch?
Wat lekker sympathiek weer. :|
Het is je van harte gegund dat jij wel gewoon over straat durft en lekker gezellig kunt winkelen met een vriendin. Maar zou je dan niet beter proberen uit te leggen hoe je dat doet? Dan heeft een ander er ook nog wat aan. :|
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Merel77 »

thegirlinme schreef:Mooie woorden van de politie, maar in de praktijk lachen ze je in je gezicht uit en zeggen ze letterlijk:

"Wij hebben wel belangrijkere zaken te doen... Je hebt het zelf over je afgeroepen door de vrouw te spelen."
vervolgens word het ook nog eens schriftelijk bevestigd dat de politie wel belangrijkere dingen te doen heeft en ik zelf maar naar een advocaat moet gaan...

Politie, nee daar heb je nu werkelijk niet aan, zonde van mijn belastinggeld...
Als je het filmpje beluisterd, dan vertelt ze wat je kunt doen als je hebt gesproken met een onwelwillende agent. Niet zo snel opgeven meid. ;)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Weerbaarheid

Bericht door Freetouch »

Merel77 schreef:
thegirlinme schreef:Als iemand zich zo afzondert van de wereld, in wat voor wereld leef je dan?

Als je zo bang bent om gezien te worden, wie ben je dan?

Het is net als je coming out, grenzen verleggen en trots zijn op wie je bent...

Het is zoveel leuker om met zijn tweeën even ontspannen te winkelen toch?
Wat lekker sympathiek weer. :|
Het is je van harte gegund dat jij wel gewoon over straat durft en lekker gezellig kunt winkelen met een vriendin. Maar zou je dan niet beter proberen uit te leggen hoe je dat doet? Dan heeft een ander er ook nog wat aan. :|
Gewoon mij bellen, dan ga ik mee... ;)
“good enough”
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Merel77 »

thegirlinme schreef: Gewoon mij bellen, dan ga ik mee... ;)
Super :hug2: Ik weet niet of ik dit weekeind al kan, maar daarna moet het wel een keertje lukken. :) Als in in mijn eentje winkel en ik wil even een drankje doen, dan zie ik een cool cafeetje en dan denk ik: "Weet je wat, ik loop toch nog even verder." Zie ik weer een cool cafeetje, waar net een rocker met kisten uit komt stappen, dan denk ik weer: "Weet je wat, ik loop toch nog even verder," totdat ik uiteindelijk moederziel alleen aan een kopje thee zit te lurken in de kantine van de HEMA. Maar nu niet meer. :mrgreen: :hbeat:
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Weerbaarheid

Bericht door Fay »

Even topic iets refreshen:

Vraag me af hoe jullie de buitenwereld intrekken, welke gedachten of gedragingen zitten daarachter en waarom?

Zelf merk ik dat ik eigenlijk best gewoon mezelf 'ben' ,maar ook niet op wil vallen en in mijn hoofd alert ben,aan het speuren ben wie er naar me kijkt en wat voor reactie ik krijg, koudwatervrees zeg maar, onzeker mutsje

Gedachten die erachter zitten,laat me met rust, niet gelezen willen worden, kom niet dichtbij

Ik mis een beetje het gevoel van eruit knallen, dit ben ik en zie maar wat je ermee doet, zo zit ik nie in elkaar, ben meer van de voorzichtigheid , aftasten en zo verder,en eigenlijk lijkt me dat best wijs, want pretty safe, maar toch, het knaagt ergens

en ullie?

Fay
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Weerbaarheid

Bericht door Freetouch »

Merel77 schreef:Super :hug2: Ik weet niet of ik dit weekeind al kan, maar daarna moet het wel een keertje lukken. :) Als in in mijn eentje winkel en ik wil even een drankje doen, dan zie ik een cool cafeetje en dan denk ik: "Weet je wat, ik loop toch nog even verder." Zie ik weer een cool cafeetje, waar net een rocker met kisten uit komt stappen, dan denk ik weer: "Weet je wat, ik loop toch nog even verder," totdat ik uiteindelijk moederziel alleen aan een kopje thee zit te lurken in de kantine van de HEMA. Maar nu niet meer. :mrgreen: :hbeat:
Gaan we regelen Merel!... we gaan de cafeetjes en winkels onveilig maken... ;)
“good enough”