Weerbaarheid

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Weerbaarheid

Bericht door Freetouch »

me neighter....
“good enough”
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Weerbaarheid

Bericht door Anon20210626 »

stiletto run is meer mijn ding.......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Erin
Berichten: 305
Lid geworden op: 31 mar 2012, 21:18
Gender: Anders
Locatie: NoordOostpolder

Re: Weerbaarheid

Bericht door Erin »

Als je jezelf weerbaarder moet maken zou je jezelf ook kunnen afvragen of je dan op de plekken komt waar je dan wel wilt zijn. Niet overal is de maatschappij zo vijandig. Maar dat is zoals ik er tegenaan kijk.

Ik spreek uit ervaring: voor m'n werk kom ik ook weleens op plekken waar ik liever niet zou zijn en is het me te riskant dan regel ik beveiliging voor mij of vertrek van die lokatie. Als het erop aan komt maakt het niet uit of je vrouw of man bent of ertussen in. Maar tegen een groep die vijandig is tegen je doe je als eenling niet veel anders dan wegwezen (als dat lukt).
Groetjes
Elise
Gender: van beide kanten iets.
Gebruikersavatar
Hannah
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 okt 2013, 19:37
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Hannah »

hoi hoi .
de beste wensen voor 2014.
ik heb een kevlar harnas aan geschaft incluis kuisheid gordel.
de groeten Henny.
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door athena1978 »

Ik ben een paar jaar geleden na uitgaan achtervolgt toen ik naar huis ging met de taxi. Voordeur open van de entree van de flat (is een elektrische deur die langzaam sluit) en voor dat ik het wist stonden ze daar. Ik ben door 4 man helemaal de tering getrapt en geslagen daarna ook nog eens beroofd.
Gebroken ribben en daarna nog lang geleefd met angst. Familie lid die me aan mijn deur kwam bedreigen met bullshit verhalen waarom ik jongens had meegenomen zonder te vertellen dat ik man zou zijn. ( Nou ze waren niet uitgenodigd)

Wel goed opgevangen door de politie en met de aangifte maar uiteindelijk was het het allemaal niet waard.

Ze zijn allemaal gepakt na ongv 1 jaar en dan maar wachten op de rechtszaak wat ook veel frustratie;s en spanningen, stress brengt. En dan uiteindelijk krijg je 500 euro schade vergoeding en komen ze er vanaf met taakstraffen.

Ik ben een hele tijd niet meer uitgegaan en ga nu nog zelden of naar trans open-minded places/gaybars waar de sfeer altijd relax is. maar eerlijk van mij hoeft het niet meer..
Inmiddels verhuist na een paar jaar om een nieuwe start te kunnen maken.

Ik heb geprobeerd mezelf te verdedigen maar dat was niet te doen met 4 man.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Weerbaarheid

Bericht door Freetouch »

athena1978 schreef:Ik ben een paar jaar geleden na uitgaan achtervolgt toen ik naar huis ging met de taxi. Voordeur open van de entree van de flat (is een elektrische deur die langzaam sluit) en voor dat ik het wist stonden ze daar. Ik ben door 4 man helemaal de tering getrapt en geslagen daarna ook nog eens beroofd.
Gebroken ribben en daarna nog lang geleefd met angst. Familie lid die me aan mijn deur kwam bedreigen met bullshit verhalen waarom ik jongens had meegenomen zonder te vertellen dat ik man zou zijn. ( Nou ze waren niet uitgenodigd)

Wel goed opgevangen door de politie en met de aangifte maar uiteindelijk was het het allemaal niet waard.

Ze zijn allemaal gepakt na ongv 1 jaar en dan maar wachten op de rechtszaak wat ook veel frustratie;s en spanningen, stress brengt. En dan uiteindelijk krijg je 500 euro schade vergoeding en komen ze er vanaf met taakstraffen.

Ik ben een hele tijd niet meer uitgegaan en ga nu nog zelden of naar trans open-minded places/gaybars waar de sfeer altijd relax is. maar eerlijk van mij hoeft het niet meer..
Inmiddels verhuist na een paar jaar om een nieuwe start te kunnen maken.

Ik heb geprobeerd mezelf te verdedigen maar dat was niet te doen met 4 man.
Ik ken het Athena1978.... Bij mij waren het er 2, maar er was een vuurwapen bij
Slachtofferhulp... nou die gesprekken halen de angst niet weg.
En zelfs na jaren blijft de angst als je je in een soortgelijke situatie bevind. zelfs nu nog...

Bij mij zijn de daders aangehouden maar ik kreeg t horen dat zij ook slachtoffer van de maatschappij waren en kregen een enorm lage geldboete als straf...
“good enough”
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Venka »

athena1978 schreef:
Ze zijn allemaal gepakt na ongv 1 jaar en dan maar wachten op de rechtszaak wat ook veel frustratie;s en spanningen, stress brengt. En dan uiteindelijk krijg je 500 euro schade vergoeding en komen ze er vanaf met taakstraffen.
Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal en dat allemaal verwerken en om je leven weer op de rit te krijgen en de dan krijg je maar 500 euro vergoeding.Ik weet niet wie die 500 heeft moeten betalen de daders of de overheid?

Maar mijn zoontje is in 2012 slachtoffer geworden van een klasgenoot die het nodig vond om voor de fun zijn linkerbeen met een karate schop in 2 stukken te schoppen en die jongen is eraf gekomen met 30 uur werkstraf en 450 euro materiële en immateriële schade.De schade voor mij was al iets van 250 euro aan kleding dat kapot is geknipt door de ambulance broeders en mij om 1 been zonder pijp te krijgen,zodra het weer mogelijk was bus kosten betalen voor hem om naar school en zijn moeder te gaan en nog wat kosten.Dus de schade vergoeding voor mijn zoontje was 200 euro voor geleden schade en pijn.

Mijn zoontje heeft 3 maand niet naar school gekund,mede door nalatigheid van school, en heeft het 3e jaar over nieuw moeten doen.Hij heeft enorm veel pijn en psychisch dingen gehad en dan maar 200 euro vergoeding voor geleden schade.Nou daar heb ik het niet bij laten zitten en heb dus een aanvraag ingediend bij de overheid en heeft mijn zoon van de overheid 2600 euro aan vergoeding gekregen door geleden schade.Wellicht is dat voor jou ook een optie om meer vergoedingen te krijgen want er is een fonds voor.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eding.html" target="_blank
https://schadefonds.nl/" target="_blank
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door athena1978 »

Aafke schreef:
athena1978 schreef:
Ze zijn allemaal gepakt na ongv 1 jaar en dan maar wachten op de rechtszaak wat ook veel frustratie;s en spanningen, stress brengt. En dan uiteindelijk krijg je 500 euro schade vergoeding en komen ze er vanaf met taakstraffen.
Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal en dat allemaal verwerken en om je leven weer op de rit te krijgen en de dan krijg je maar 500 euro vergoeding.Ik weet niet wie die 500 heeft moeten betalen de daders of de overheid?

Maar mijn zoontje is in 2012 slachtoffer geworden van een klasgenoot die het nodig vond om voor de fun zijn linkerbeen met een karate schop in 2 stukken te schoppen en die jongen is eraf gekomen met 30 uur werkstraf en 450 euro materiële en immateriële schade.De schade voor mij was al iets van 250 euro aan kleding dat kapot is geknipt door de ambulance broeders en mij om 1 been zonder pijp te krijgen,zodra het weer mogelijk was bus kosten betalen voor hem om naar school en zijn moeder te gaan en nog wat kosten.Dus de schade vergoeding voor mijn zoontje was 200 euro voor geleden schade en pijn.

Mijn zoontje heeft 3 maand niet naar school gekund,mede door nalatigheid van school, en heeft het 3e jaar over nieuw moeten doen.Hij heeft enorm veel pijn en psychisch dingen gehad en dan maar 200 euro vergoeding voor geleden schade.Nou daar heb ik het niet bij laten zitten en heb dus een aanvraag ingediend bij de overheid en heeft mijn zoon van de overheid 2600 euro aan vergoeding gekregen door geleden schade.Wellicht is dat voor jou ook een optie om meer vergoedingen te krijgen want er is een fonds voor.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eding.html" target="_blank
https://schadefonds.nl/" target="_blank
Jeetje dat is ook echt heftig ik hoop dat het tegenwoordig wat beter met hem gaat.

Het was een ontzettend laffe daad 4 jongens ik had geen kans om mezelf te beschermen hoe hard ik ook probeerde van mezelf af te slaan.
Ik heb het los gelaten en ben verder gegaan. Verhuizen heeft ook zeker wel geholpen ook al was dat dan ongv. 3 jaar na dato dus inmiddels is het zo'n 6 jaar geleden. Ik denk er eigenlijk niet meer aan en ben ze gelukkig ook nooit meer tegen gekomen. Een dader heeft het hele bedrag betaald en in eerste instantie dacht ik nog dat iedere dader 500 euro zou betalen maar het hele bedrag was 500 en dan mochten ze onderling uitvechten hoe dat betaald zou worden.

Het is denk ik dat ik ook beroofd ben (voor verzekering, beroving met geweld) anders had ik denk ik geen eens aangifte gedaan. Als ik terug kijk dan is het afwachten erna slopend en zwaar frustrerend en het allemaal niet waard.

Toen was er volgens mij nog geen fonds voor. Ze hebben het nu wel zo geregeld en ook dat de staat de schade vergoeding betaald en dat hun dan later bij de dader(s) het bedrag halen door incasso/beslag etc.

Ik hoop gewoon zoiets nooit meer mee te maken want het is een aanslag op zowel je lichamelijke als geestelijke gesteldheid en dat verwerken kost veel tijd.
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door athena1978 »

Melany schreef:
Ik ken het Athena1978.... Bij mij waren het er 2, maar er was een vuurwapen bij
Slachtofferhulp... nou die gesprekken halen de angst niet weg.
En zelfs na jaren blijft de angst als je je in een soortgelijke situatie bevind. zelfs nu nog...

Bij mij zijn de daders aangehouden maar ik kreeg t horen dat zij ook slachtoffer van de maatschappij waren en kregen een enorm lage geldboete als straf...
Heftig... Ik denk dat je het ergens ook nooit meer zult loslaten. Ik ben wat ik heb meegemaakt en dat vormt mij.. alle goede en slechte dingen.
Zolang je maar niet hoeft te leven in angst kan je het misschien een plekje geven. Want in angst leven is vreselijk!!
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Barbarella »

Ik heb mij tot nu toe bewust afzijdig gehouden van dit topic. Geweld heeft een veel te grote invloed gehad op mijn leven en de gevolgen ervan, ervaar ik dagelijks. De details vind ik irrelevant.

In feite komt het er op neer dat daders niet voor de kosten hoeven op te draaien. En dus gaat een deel van de zorgpremie die wij betalen op aan de gevolgen van geweld. Geweld wordt dus betaald uit de algemeene pot.

Dan is er nog het fenomeen dat het slachtoffer de schuld krijgt. Uitspraken als:. "Dan had je daar maar niet moeten lopen rond die tijd. " , "Dan had je daar maar niet moeten pinnen." Of "Als je ze niet had aangekeken dan hadden ze niets gedaan.", zijn even onzinnig als "Dan had je maar moeten aangeven wat je geboortegeslacht is. ".

Als ik de situatie's na ga waarin het fout gegaan dan zijn de redenen waarom het fout gegaan is even bizar als de redenen waarom het goed gegaan is. Er is geen manier van handelen op te stellen die veiligheid garandeerd.

Het gaat er in feite niet om hoe snel je handelt, wat je zegt of hoe goed je getraind bent. Het gaat om de bereidheid om geweld toe te passen. Als ik mijn bereidheid om geweld toe te passen vergroot dan doe ik afbreuk aan mijn persoonlijkheid. Ik ga er dan ook ook vanuit dat de bereidheid van degene(n) die ik tegenover mij heb groter is.

Steld mij dat veilig? Nee.

Geweld is mijns inziens een diep geworteld maatschappijk probleem dat, als het goed aangepakt, zou worden, de inspanning van meerdere generaties zou vergen.

Het staken van de subsidie via zorgpremie lijkt mij een goed begin.

Barbarella
Na mij de zondvloed!