Nieuwe chat! Zie dit topic.

Grenzen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Grenzen

Bericht door jocyn »

EvaVanA schreef:Soms ben ik een heel vals kreng, Judith. Zo denk ik na een dergelijk voorval "die heeft slecht geslapen die nacht, na zo'n kutdopmerking". En mocht dat nou niet het geval zijn, dan valt er gewoon niets meer aan dat tiep te redden. Is feitelijk haar probleem. Niet het mijne. :)
Ach, denk je dat nou echt? Zij is jou 10 minuten later vergeten maar jij bent er nu nog mee bezig en waarom? Alleen omdat iemand iets gezegd heeft waarvan ze met geen mogelijkheid kan weten dat het jou diep treft. Ik zou toch proberen het uit te leggen en vaak lukt dat goed hoor en dan slaap jij heel goed want de spanning is weg en de volgende keer kunnen jullie misschien wel over hele leuke dingen met elkaar kletsen.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Grenzen

Bericht door Eva »

Dat valt mee, Jocyn. Het voorval staat me nog steeds helder voor de geest, maar ik kan er om glimlachen. Ik ga met zoiets ontspannen om, maar registreer het wel.
Of ik ooit assertief genoeg zal zijn om lik-op-stuk te geven weet ik niet. Wel weet ik ik dat die vrouw van een tamelijk laag allooi acht. Niet mijn probleem dus ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Grenzen

Bericht door jocyn »

Waarom zou je überhaupt lik-op-stuk willen geven aan iemand die iets doet waar de persoon in kwestie helemaal van begrijpt wat ze fout heeft gedaan. Het is hetzelfde als een kind een pak slaag geven voor iets waar zij/hij niets van begrijpt.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Grenzen

Bericht door Judiana »

EvaVanA schreef:Soms ben ik een heel vals kreng, Judith. Zo denk ik na een dergelijk voorval "die heeft slecht geslapen die nacht, na zo'n kutdopmerking". En mocht dat nou niet het geval zijn, dan valt er gewoon niets meer aan dat tiep te redden. Is feitelijk haar probleem. Niet het mijne. :)
sommige types zijn reddeloos idd
Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: Grenzen

Bericht door Naomi0000 »

EvaVanA schreef:Wel weet ik ik dat die vrouw van een tamelijk laag allooi acht.
Dat vind ik nou een mooie uitdrukking. Ik ga 'm stelen. :P
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Grenzen

Bericht door Eva »

Zit geen auteursrecht op ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Grenzen

Bericht door Judiana »

toch blijft het vaak lastig en heel vervelend en op zijn minst kwetsend
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Grenzen

Bericht door Aster »

Mijn grenzen zijn heel simpel maar strak:

'men' mag weten dat ik een TS ben, ik beschouw het niet als een geheim.

Maar 'men' mag mij GEEN vragen stellen over operaties, (neo)geslachtsdelen, de functie ervan, seks enz.

Veel te persoonlijk en intiem en veel te sensatie-achtig. Althans, dat wordt het snel.

Ik denk dat ik dat uitstraal want ondanks het feit dat ik door en tijdens mijn werk met talloze mensen in contact kom en ben gebeurt dat dus nooit, ook niet tijdens de wat intiemere gesprekken met deze of gene.

Het kan ook zijn omdat ik geen slachtofferige houding heb en ook niets (emotioneel) exhibionistisch. Of gewoon een trotse houding heb waar niet aan te tornen valt plus een vorm van elegantie.
Of een combinatie van bovenstaand.

Ik heb gewoon in de loop der tijd geleerd me te gedragen alsof ik hoegenaamd niets uit te leggen heb, geen tekst en uitleg geef en mezelf als mezelf te presenteren.

En dat ik een TS ben is een gegeven feit en blijkbaar zodanig dat ook dat me nooit gevraagd word. Maar wel altijd in vrouwelijke vorm aangesproken word.

Mijn 'status quo' bespreek ik alleen met intieme vrienden en vriendinnen.

@ Eva: dat deed dat mens gewoon met opzet....je hebt van die mensen, meestal mannen trouwens, die zichzelf moeten 'gerust stellen' door 'het' hard op te zeggen met als onderliggende boodschap: 'jaha, ik had het heus wel door hoor....ik laat me niet 'belazeren' (door je - geslaagde- uiterlijke presentatie)
Infantiel.....
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Grenzen

Bericht door Judiana »

vragen stellen... herkenbaar Aster, laat mensen gewoon eens op een beschaafde manier hun hersens gebruiken ipv zo lomp te zijn en alles maar te vragen...
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Grenzen

Bericht door Arike »

Aster schreef:Maar 'men' mag mij GEEN vragen stellen over operaties, (neo)geslachtsdelen, de functie ervan, seks enz.
Wordt aan mij ook niet gevraagd :)
Eén uitzondering: zo nu in de periode na mijn operatie wordt wel gevraagd hoe het gaat met mijn herstel. Maar dat vind ik normale menselijke belangstelling
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"