Hoelang Cyproteron Acetaat gebruiken na de operatie

YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Hoelang Cyproteron Acetaat gebruiken na de operatie

Bericht door YS62 »

Kan iemand mij vertellen of je
A Cyproteron Acetaat nog moet gebruiken na de operatie.
B Hoelang (de rest van je leven?)
C de hoeveelheid/dosering.

Ik lees er verschillende verhalen over.

En nee ik heb en wil geen contact meer met het ziekenhuis vandaar de vraag hier.


Met excuses voor de vergissing.
Re-edit de topic titel
Laatst gewijzigd door YS62 op 10 nov 2013, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Hoelang estradiol gebruiken na de operatie

Bericht door Venka »

Als je testikels zijn verwijderd heb je geen Cyproteron Acetaat meer nodig omdat de bron van testosteron is verwijderd.In je nieren worden nog een kleine hoeveelheid testosteron geproduceerd net als bij bio vrouwen maar zoals ik heb begrepen is dit van een laag niveau.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Hoelang estradiol gebruiken na de operatie

Bericht door diederique »

Ik begrijp de kop van de vraag niet bij de inhoud van de vraag. Vraag je nu naar Cyproterone Acetaat of vraag je naar Estradiol?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Hoelang estradiol gebruiken na de operatie

Bericht door KarenTS »

Estradiol zal je je hele leven moeten blijven nemen.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Hoelang Cyproteron Acetaat gebruiken na de operatie

Bericht door YS62 »

Met excuses voor de vergissing de titel is inmiddels aangepast.

Het ging natuurlijk niet over estradiol het vrouwelijk hormoon da's duidelijk, maar de anti mannelijke variant.

Mij is nl nooit verteld dat het na de operatie niet meer nodig was.
Wel ben ik de helft minder gaan slikken per dag.

De exacte reden weet ik niet meer waarom mij nooit is verteld (tenzij dit gewoon protocol was), maar aangezien ik het als rotzooi beschouw en de medische wereld ook niet stil staat was dat dus mijn vraag.

Dus is het zo dat nu heden ten dage het VU ea dit niet meer nodig acht na de operatie ?
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Hoelang Cyproteron Acetaat gebruiken na de operatie

Bericht door Miazara »

Nee. De grootste bron van testosteron is weg na de operatie, er wordt alleen nog een klein beetje aangemaakt in wat ik echter dacht dat de hypofase of iets dergelijks was. Dit is gelijk voor mannen en vrouwen. Dus maak je daar maar verder geen zorgen over.
Code Sorceress
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Hoelang Cyproteron Acetaat gebruiken na de operatie

Bericht door YS62 »

Miazara schreef:Nee. De grootste bron van testosteron is weg na de operatie, er wordt alleen nog een klein beetje aangemaakt in wat ik echter dacht dat de hypofase of iets dergelijks was. Dit is gelijk voor mannen en vrouwen. Dus maak je daar maar verder geen zorgen over.
Dus is het dan nu zo dat wie nu de operatie achter de rug heeft geen protocol meer mee krijgt om nog cyproteron te slikken ongeacht de hoeveelheid.

Ik heb er al langer mijn twijfel over gehad over nut en noodzaak na de operatie.

Bedankt in ieder geval het is gewaardeerd
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Hoelang Cyproteron Acetaat gebruiken na de operatie

Bericht door LauraB »

Exact wat Aafke zegt.

Als aanvulling, het zou, buiten het bijwerkingen patroon van vyproteron acetaat, zelf onwenselijk zijn nog lang het middel te gebruiken. Elk lichaam heeft een minimale behoefte aan testosteron om gezond te zijn. Ook voor de operatie, is een doel om testosteron volledig tot 0 te doen afnemen zeer ongezond. Het kan zelf zijn, dat als je bijnieren niet voldoende produceren, dat ja post op de rest van je leven een zeer kleine hoeveelheid testosteron moet toedienen.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Hoelang Cyproteron Acetaat gebruiken na de operatie

Bericht door Danielle »

Ik weet niet beter dan dat mij verteld is dat je na de operatie kan stoppen met de cyproteron-acetaat. Kan ook zijn dat ik dat zelf heb gelezen, online. Het is in elk geval voor mij een van de factoren die meeweegt voor het kiezen voor de operatie.

Vraag ik me wel iets af. Ik heb een tijdje mijn dosis cyproteron-acetaat verlaagt van 2x daags 50 mg naar 1x daags. Maar ik merkte daar verschil in, behalve mijn stemming (daarom de gehalveerde dosis) was er ook verandering merkbaar in baardgroei. Die werd weer donkerder. Ik ben erg bang voor kaalheid, zou het raadzaam zijn om dan weer te vragen voor finasteride om de nadelige effecten van de weinige testosteron te blokkeren?
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Hoelang Cyproteron Acetaat gebruiken na de operatie

Bericht door LauraB »

Ja, finasteride of dutasteride. Cyproteron acetaat is daar geen juist middel voor.