Hoelang Cyproteron Acetaat gebruiken na de operatie

Sabrina
Berichten: 293
Lid geworden op: 27 jun 2013, 22:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Hoelang Cyproteron Acetaat gebruiken na de operatie

Bericht door Sabrina »

LauraB schreef:
Sabrina schreef:Zonder "ballen" is er geen terugkoppeling meer naar de hypofyse om testosteron te gaan produceren.
Hey is juist andersom, zonder "ballen" kan de hypofyse haar opdracht steroïde hormonen aan te maken daar niet kwijt, niemand meer thuis daar beneden.

Enkel de bijnieren, bijnierschors, prostaat, vaatwanden en vet cellen, worden dan nog aangezet tot het produceren en/of omzetten van lage hoeveelheden testosteron, dihydrotestosteron, estradiol, estriol, estron, androsteendion, progesteron en vitamine D (wat ook een hormoon is). Dit doet de hypofyse samen met de hypecampus door negatieve terugkoppeling op de hoeveelheid steroïde hormonen via de hormonen LH en FSH.
Oops, heb ik de + en - van mijn biologie schemaatje even door elkaar gehaald :oops:
YS62 schreef:Hoezeer ik het ook waardeer alle reacties die deels technisch gesproken leerzaan zijn, maar op zich niet iets wat ik zelf ook niet wist, mis ik toch een wezenlijk belangrijke antwoord namelijk die van de hormoonarts.

Die is nl degene die zegt wat wel en wat niet danwel waarom wel en niet.

Zou iemand die nog onder behandeling is dat eens willen vragen.
Die hormoonarts zit hier nu eenmaal niet op het forum en wat er door de leden hier beschreven staat is simpelweg de theorie er achter.
Verder sluit ik me aan bij de post hierboven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Hoelang Cyproteron Acetaat gebruiken na de operatie

Bericht door Eveliene »

Na je srs moet je gewoon stoppen met de androcur, het beetje wat nog aangemaakt word door de bijnier heb je gewoon nodig wil je een actief leven hebben. Het kleine beetje testosteron geeft je net dat beetje energie wat je nodig hebt om niet de hele dag moe te zijn. Je weet wat de volledige dosis androcur met je deed voor je srs en dat was toch niet bepaald een lolletje. Ik zou een meting laten doen en als daar wat mis mee blijkt te zijn vragen om een aanpassing. Dan maar wel even naar het door jou zo gehate ziekenhuis.

Hormonen en androcur zijn geen onderdeel van een spelletje.