HRT en lichaamsbeharing

Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

HRT en lichaamsbeharing

Bericht door Xandra »

Gebruik nu sinds twee en half jaar oestrogenen, en sinds een anderhalf jaar de androcur en finasteride. Mijn lichaamsbeharing, die niet erg sterk maar wel donker was, is volledig verdwenen, alleen op mijn scheenbenen wat haartjes die langer maar gelukkig blond zijn. Hoef oksels buik en borst niet meer te scheren, en ook armen en benen zijn nu scheervrij. Helaas blijft de beharing in de schaamstreek bij mij bestaan. Vertel dit omdat dit volgens mij nog niet eerder vermeld is op dit forum maar je als genderdysfore veel geld kan schelen indien je niet voor of in het begin van de HRT je lichaamsbeharing weg wilt laten door de huidtherapeute. Overigens weet ik uiteraard niet of het zo sterk afnemen van de lichaamsbeharing bij iedereen plaatsvindt.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: HRT en lichaamsbeharing

Bericht door LauraB »

Alle plekken waar de gemiddelde cis-vrouw zichtbare beharing heeft blijf je beharing houden. De rest, de 'typisch' mannelijke plekjes om haar te hebben gaan langzaam terug naar donshaar.

Ik laat daarom ook enkel nu mijn oksels mee lazeren. Niet dat de rest echt hoeft bij mij, heb zeer weinig. Schaamstreek echt goed laten laseren stel ik waarschijnlijk uit tot na de SRS.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: HRT en lichaamsbeharing

Bericht door Fay »

Schaamhaar onstaar door bijnierschors en die is niet onder invloed van hormonen dus vandaar dat daar geen haaruitval of verlies optreed, als ik me niet vergis en dus zul je daar altijd moeten behandelen

Zelf merk ik ook vermindering , het mag nog wel wat minder,armen benen, dus je bericht geeft wat hoop, ik had al overwogen om te gaan behandelen maar wacht dus nog even af, bijna 10 maanden hrt, dus het kan gezien jouw hrt tijd nog flink afnemen, scheelt iig een boel geld

btw schaamstreek ontharen na srs , als ik me niet vergis wordt juist aangeraden dat vantevoren te doen omdat je anders haargroei binnen in de neovagina krijgt en laser dat maar eens weg

Fay
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: HRT en lichaamsbeharing

Bericht door diederique »

Het eerste jaar heb ik in het begin nog mee"geflitst" (IPL) met mijn lichaamsbeharing, daarna (HRT +3 jr) het zelfde beeld als bij Xandra, Laura en Fay
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: HRT en lichaamsbeharing

Bericht door LauraB »

Fay schreef: btw schaamstreek ontharen na srs , als ik me niet vergis wordt juist aangeraden dat vantevoren te doen omdat je anders haargroei binnen in de neovagina krijgt en laser dat maar eens weg
Juist niet, tenzij je alle littekens vol in zicht wilt hebben. Jij verwart genitaal ontharen met (permanent) weg halen van je schaamhaar. Bij genitaal ontharen, wat ook weer enkel moet bij een SRS hir in Nederland, bij de meeste andere locatie moet het juist weer niet. Bij genitaal ontharen gaat het om de haren tussen de anus en de basis van de penis, haren op de balzak en op de penis schacht. En dus niet het haar lang je edele delen en venusheuvel.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: HRT en lichaamsbeharing

Bericht door Fay »

Ok clear, misunderstood :)

Ben zelf nog aant uitzoeken wat de verschillen in technieken nu zijn, en wat de beste manier is, geen id eigenlijk

Fay
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: HRT en lichaamsbeharing

Bericht door Miazara »

Van wat ik heb gemerk is dat het haar op de armen, benen (metname dat gedeelte dich bij je kruis), kont, borst minder tot bijna compleet verdwijnt. Rond de borsten en de armen merkte ik het snelst op. Dat was mij verder ook totaal niet verteld dat dit zou gebeuren door de hrt. En ik maar denken dat ik alles op een geveven moment wel weg zou moeten laten halen in een kliniek ofzo.. (godzijdank niet dus.. scheelt geld heh)
Code Sorceress
Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

Re: HRT en lichaamsbeharing

Bericht door Xandra »

Beste Laura. Bij mij is de okselbeharing volledig verdwenen. Nu al half jaar niet geschoren maar nog geen donshaartje terug. Bedenk dat het volgens mijn eigen waarneming best wel een tijd kan duren voordat de okselbeharing geheel verdwenen is. Aangezien okselbeharing verwijderen niet onder de basisverzekering valt lijkt het mij financieel verstandig eerst de HRT effecten af te wachten maar iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. 8-)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: HRT en lichaamsbeharing

Bericht door Fay »

En anders ff een aangepast factuurtje laten maken

Fay
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: HRT en lichaamsbeharing

Bericht door LauraB »

Xandra schreef:Beste Laura. Bij mij is de okselbeharing volledig verdwenen. Nu al half jaar niet geschoren maar nog geen donshaartje terug. Bedenk dat het volgens mijn eigen waarneming best wel een tijd kan duren voordat de okselbeharing geheel verdwenen is. Aangezien okselbeharing verwijderen niet onder de basisverzekering valt lijkt het mij financieel verstandig eerst de HRT effecten af te wachten maar iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. 8-)
LauraB schreef:Alle plekken waar de gemiddelde cis-vrouw zichtbare beharing heeft blijf je beharing houden.
Op je lichaam bevinden zich diverse typen haren, die elk hun eigen groeipatroon en receptor hebben waarmee ze signaal krijgen op welke manier te gaan groeien.

Er zijn genoeg cis-vrouwen die zo'n licht oksel beharing hebben, dat het lijkt als of er geen haren roeien. Echter hebben ze meestel dit wil.

Het is een persoonlijke keuze, geen must en al helemaal niet door laser, om lichaamsbeharing overal weg te halen. Ook transsen mogen net als 90% van de cis-vrouwen een scheermesje te hand nemen voor plekken als oksel of schaamhaar.