In de media

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: In de media

Bericht door Arike »

Raisa schreef:Een oudje:
[ Afbeelding ]
Das lang geleden

Deed mij herinneren dat ik vroeger als kind de Libelle vaak nog eerder dan mijn moeder las...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

De diversiteit in Glee is nu wel compleet nu in de serie ook een transmeisje voorkomt. Ze wordt gespeeld door Alex Newell, en staat aan het begin van haar coming out waarbij ze bij haar eerste optreden als vrouw op het podium wilt staan, al is niet iedereen daar zo blij mee.

Om eerlijk te zijn heb ik nadat ik dit heb gezien stiekem wel moeite om te geloven dat het echt een cis-jongen is, oh the jealousy.
marlies
Gast

Re: In de media

Bericht door marlies »

Ik had van de zomer The Glee Project gevolgd waarin hij auditie deed om in de serie te mogen spelen (toen nog los van de hele trans-verhaallijn). Dat deed hij toen ook al 1 aflevering (uitzichzelf) in drag. Dus wie weet..

Ik ben wel een beetje bang dat de makers het verschil tussen drag queens, travestieten en transgenders niet heel duidelijk gaan maken. In ieder geval werd het in de eerste aflevering waarin zhij voorkwam toch wel een beetje gepresenteerd als trans == op idioot hoge hakken op het podium dansen. Maar wie weet komt er wat meer nuance in naarmate het plot vordert :)
fran-2
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 apr 2012, 18:26
Gender: Transgender
Locatie: Tielt, Belgie

Re: In de media

Bericht door fran-2 »

Nieuwe serie op Sky Atlantic met een transgender in de hoofdrol

Chloë Sevigny To Star In Hit and Miss

Sevigny will play Mia, a contract killer with a big secret: she's a pre-op transsexual. Mia's life is sent into a tailspin when she receives a letter from her ex, Wendy, who reveals that she's dying from cancer and that Mia had fathered a son, 11-year-old Ryan. Travelling to a tiny village in West Yorkshire to see the boy, the assassin then discovers the rest of Wendy's brood...
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

Afbeelding
fran-2
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 apr 2012, 18:26
Gender: Transgender
Locatie: Tielt, Belgie

Re: In de media

Bericht door fran-2 »

Zanger punkrockband Against me! wordt vrouw

Tom Gabel, de zanger van de band Aganist me!, vertelt het Amerikaanse magazine Rolling Stone dat hij graag vrouw wil worden. De frontman zal weldra een hormonenkuur starten en een elektrolysebehandeling ondergaan die het teveel aan haar wegwerkt.

Tom Gabel zal uiteindelijk de naam Laura Jane Grace aannemen. Hij blijft getrouwd met zijn vrouw Heather met wie hij een dochtertje Evelyn heeft. Zijn vrouw is 'geweldig begripvol', aldus Gabel.

Het is de eerste keer dat zo'n grote naam uit de wereld van punkrock zich uit als transgender. Net om die reden wou de Against me!-zanger zijn beslissing publiek maken. 'Ik ga genante momenten tegemoet en dat zal niet leuk zijn, maar ik hoop dat mensen het kunnen begrijpen', zo vertelt de 31-jarige zanger.
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: In de media

Bericht door hX2eDVx3 »

Raisa schreef:[ Afbeelding ]
Ik vond die erg grappig en herkenbaar :D Hoewel mijn studie nog wel een beetje gaat.
fran-2
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 apr 2012, 18:26
Gender: Transgender
Locatie: Tielt, Belgie

Re: In de media

Bericht door fran-2 »

'Senne is liever een meisje. Nu we dat aanvaarden, bloeit ze helemaal open'

Voor de 7-jarige Senne zit het eerste leerjaar erop. Een zware last valt daarmee van zijn schouders, want het is voor het laatst dat hij als jongen naar school moest. De school verwelkomt hem vanaf 1 september als Sanne. 'Sinds we haar toelaten om een meisje te zijn, is ze helemaal opengebloeid', zeggen haar ouders.

'Ik wil een meisje zijn.' Senne zei het twee jaar geleden voor het eerst hardop. Vijf jaar oud was hij toen. 'Maar je bent een jongen', reageerde zijn moeder laconiek.

Ze had haar zoon al vaker gezegd dat hij 'een jongen was'. Toen hij een pop vroeg voor Sinterklaas, waarna hij met tegenzin een auto van Cars op zijn verlanglijstje zette en vanaf 6 december alleen maar met de cadeaus van zijn zus speelde. Of toen hij vroeg of mama zijn nagels wilde lakken en hij begon rond te lopen op haar hoge hakken. Of toen hij alleen maar meisjes wilde uitnodigen op zijn verjaardagsfeestje. En ook elke keer wanneer hij kwam paraderen met de rokjes van zijn grote zus.

'Ik wil een meisje zijn.' Senne zei het sindsdien meermaals per maand. Zijn ouders bleven er tegen vechten. Tot drie maanden geleden, Senne was toen net 7 jaar. 'Mag ik een jurkje voor mijzelf', vroeg hij tijdens het winkelen aan zijn moeder. 'Je bent een jongen', antwoordde zij. Maar toen ze het verdriet zag in de ogen van haar zoon, zwichtte ze. 'Toen ze dat eerste jurkje paste, straalde ze helemaal', zegt de mama nu, zorgvuldig kiezend voor de 'ze'. Senne kwam die dag dolgelukkig thuis. Zijn moeder lag de hele nacht te huilen.

De dag erop hebben de ouders de moeilijkste beslissing uit hun leven genomen. Als het Senne echt zo gelukkig maakte, mocht hij voortaan een meisje zijn. Sindsdien spreken de ouders consequent over Sanne, over 'zij' en over 'haar'. 'Soms zeg ik uit verstrooidheid nog Senne', zegt de mama. 'Maar dan antwoord ik niet', zegt Sanne onmiddellijk.

'Geen bevlieging'

De ouders zijn er vast van overtuigd dat het geen bevlieging is. 'Als we nu terugkijken naar filmpjes van vroeger, dan zien we het ook. Er was iets, dat wisten we altijd al. Maar we konden er vroeger de vinger niet op leggen.'

'Dit', dat is dan genderdysforie of een geslachtsidentiteitsstoornis. Naar schatting één op de tweeduizend kinderen wordt als het ware in het verkeerde lichaam geboren. Sanne is niet alleen. Net daarom willen haar ouders met hun verhaal het taboe doorbreken.

'Als we haar zouden tegenhouden, belandt ze misschien in een depressie. We hebben het verhaal gehoord van een kind dat met dezelfde vragen worstelde en zelfmoord pleegde. Dat willen we voorkomen. We kennen een leraar die zelf van geslacht is veranderd, hij zegt dat er op zijn school twee kinderen zitten in hetzelfde geval als Sanne. Maar de ouders durven er niet mee naar buiten komen. Ik hoop dat ons verhaal daartegen helpt.'

Gevecht

Het begon bij Sanne met kleine dingen. 'Ze vroeg me of ik haar nagels wou lakken', vertelt de mama. 'Geen sprake van, antwoordde ik. Maar na lang aandringen kreeg ze dan toch van mij gedaan dat ik één teennagel lakte. Maar ik was vergeten dat ze de volgende dag zwemles had, waardoor iedereen het kon zien. Ze heeft daar staan paraderen, naar het schijnt. Ik heb nog nooit iemand gezien die zo fier was, zei de juf die avond.'

De wens werd almaar concreter. 'Mama, zou je me nog graag zien als ik een meisje was, vroeg ze eens. En: Wat zou er gebeuren als mijn piemeltje eraf was? Het werd voor ons erg duidelijk dat het geen spel was, dat het geen fase was. We laten haar nu sinds zes weken toe om met leggings en in meisjes-T-shirts naar school te gaan. En nu huppelt ze haar bed uit.'

Ook de school heeft beslist om de keuze van de ouders te volgen. 'Vanaf september noemt de juf haar Sanne en mag ze met rokjes en jurkjes naar school. Want daar zien ze ook dat ze helemaal is opengebloeid.'

Lees het hele verhaal in Het Nieuwsblad van woensdag 4 juli
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6817
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: In de media

Bericht door Eva »

Bloemen voor die ouders!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Venka »

In de jaren 90 was ik helemaal gek van de hard-core metal band Life of agony.Zie het filmpje.



De zanger van deze band keith Caputo heeft ook besloten om als vrouw door het leven te gaan en is inmiddels begonnen met hormonen.
En haar carrière als zangeres gaat gewoon door,niet meer als front man van een metal band.

Wederom een filmpje



Er is ook een site van Mina Caputo http://www.minacaputo.com/" target="_blank