In de media

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Venka »

Aster schreef:
Aafke schreef:Weet wel Aster hoe hoger jij jezelf op een voetstuk zet hoe harder jij straks naar beneden valt als iemand die voetstuk onder je vrouwelijkheid vandaan trapt.
Dat kan niet omdat ik nergens over in de ontkenning/'door de strot ram' zit...ik ben ik en ik leef en werk als zodanig en heb idd: nergens een probleem mee.
Mij zul je niet horen claimen dat ik een vrouw ben hoor. Ik noem mezelf een TS, dat is ook wat ik werkelijk ben namelijk.

Net zoals mijn nader omschreven post op vriendinnen trouwens.
Aster normaal reageer ik nooit op jouw inbreng op dit forum maar op een geven moment is de maat vol om(in mijn ogen) vrijelijk mensen te beledigen.Laat iedereen toch in haar of zijn waarde.Als je zo gek bent met post-op vriendinnen ga je toch lekker met elkaar voor de spiegel zitten en jezelf lekker verheerlijken.Maar heb wat meer respect voor andere mensen hier op het forum of verder in jouw leven.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Merel77 »

Raisa schreef:
Toch post je wel eindeloos over hoe vrouwelijk en passabel je jezelf wel niet vind waarna je verdergaat over hoe mannelijk je andere mensen (waaronder ik) wel niet vind.
Je hebt me bijvoorbeeld gevraagd hoe de piepjonge transjes reageren op mijn 'mannelijke' leven als verkeersvlieger, of ze dat niet heel raar vinden en of dat niet botst met hen.
:shock:

Ik kan je zeggen dat ik onder hen nog niemand heb ontmoet die het niet 'gaaf' vond. Eigenlijk komt de enige kritiek van oudere transen met een ouderwets gefixeerd beeld van vrouwelijkheid zoals jij.
:mrgreen: Yeah fly! Girls just wanna have fun :lol:
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: In de media

Bericht door Aster »

Raisa schreef: Je hebt me bijvoorbeeld gevraagd hoe de piepjonge transjes reageren op mijn 'mannelijke' leven als verkeersvlieger, of ze dat niet heel raar vinden en of dat niet botst met hen.

Ik kan je zeggen dat ik onder hen nog niemand heb ontmoet die het niet 'gaaf' vond. Eigenlijk komt de enige kritiek van oudere transen met een ouderwets gefixeerd beeld van vrouwelijkheid zoals jij.
Ja he he, mannelijke bezigheden, hobbies etc zijn nou eenmaal gangbaar in de MTF wereld, dus ja, die jonge transjes vinden dat helemaal top en veel oudere transen ook, want idem qua beroep, hobbies etc.

Anderszijds post jij wel es over onbegrip buiten de MTF wereld over je studies, hobbies en bezigheden.

Binnen en buiten de MTF wereld verkeren zijn twee heel verschillende dingen.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

Aster schreef:Ja he he, mannelijke bezigheden, hobbies etc zijn nou eenmaal gangbaar in de MTF wereld, dus ja, die jonge transjes vinden dat helemaal top en veel oudere transen ook, want idem qua beroep, hobbies etc.
Dat is in tegenstelling tot wat je eerder schreef:
Aster schreef:Ik neem maar even aan dat de piepjonge leden van de jongerengroep net als Valentijn en Kelly van meet af aan vrouwelijk/TS gedrag vertoonden en dat ze niet voor niets zo jong in transitie zijn gegaan. Is jouw 'heel gewoon jongetje' achtergrond met hele gewone jongetjes bezigheden en interesses dan niet een enorme kloof vergeleken bij de andere leden van de jongerengroep?
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Merel77 »

Ik denk dat als ik pilote zou worden dat ik daar prima mee weg kom en dat heel veel cis vrouwen (en mannen) dat stoer zouden vinden. Roos is gewoon een heel erg mooi meisje die in het begin van haar proces zit en ze laat zichzelf nog wel eens mindfokken door cis mensen die iets op en aan te merken moeten hebben. Volgens mij komt dat omdat ze erg mooi is, daardoor misschien ook provocerend is (mensen willen nu eenmaal duidelijkheid en duidelijkheid is ook: van een TS kunnen zeggen dat er iets mannelijks aan is en dan gaan mensen maar wat roepen) Dat is het ergste nog niet: ze kan in dat opzicht ook niet rekenen op de vanzelfsprekende steun van lotgenoten.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: In de media

Bericht door Aster »

Anderszijds post jij wel es over onbegrip buiten de MTF wereld over je studies, hobbies en bezigheden.

Binnen en buiten de MTF wereld verkeren zijn twee heel verschillende dingen.
Geen zin om eea van je op te diepen, maar goed....snap je eigenlijk wel wat ik bedoel?
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

Aster schreef:Anderszijds post jij wel es over onbegrip buiten de MTF wereld over je studies, hobbies en bezigheden.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar die kritiek valt in het niet in vergelijking tot wat ik van transen als jij te horen krijg en is tot nu toe altijd 1-malig geweest: ze blijver er niet over doorzagen zoals jij dat doet. Een eenvoudige uitleg over culturele genderrollen is voor mensen buiten de 'mtf wereld' voldoende.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: In de media

Bericht door Aster »

Raisa schreef: Een eenvoudige uitleg over culturele genderrollen is voor mensen buiten de 'mtf wereld' voldoende.
Ja zeg, dankje de koekkoek. Wat ik (ook) een zeer merkwaardige uiting van cultuur vind is bv de MTF op Susan's die als hobby 'shooting big guns, weapons, fire arms' hebben en dat nog es uitvoerig omschrijven ook.

In de USA heel 'normaal', voor mannen that is, hier zou een dergelijke hobby omschrijving gruwel oproepen bij vrouwen en mannen.

Overigens zag ik laatst een deel van een heel interessante docu: apen testosteron toediening bij zwangere apen.

Met als resultaat dat de 'bio' meisjes baby aapjes idd masculien gedrag gingen vertonen bij het opgroeien en 'bio' jongens baby aapjes hyper masculien gedrag.

En andersom bij apen oestrogeen inspuitingen.

Mannelijk en vrouwelijk gedrag en de interesses etc die daar uit voort komen zijn voor een groot deel wel degelijk aangeboren.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

Aster schreef:In de USA heel 'normaal', voor mannen that is, hier zou een dergelijke hobby omschrijving gruwel oproepen bij vrouwen en mannen.
Een jaargenootje van mij (cisvrouw, super vrouwelijk, graag aan de kook en bezig met huisdecoratie) zit op een schietclub. Je absolute aannames gaan dus niet op, maar dat heb ik je al vaker geprobeerd duidelijk te maken.

Als je als jongen geboren wordt raak je meer in contact met zaken die cultureel gezien als mannelijk worden beschouwd dan met 'vrouwelijke' dingen: Je wordt vanaf je eerste dag op Aarde geconditioneerd naar de bestaande genderrollen van die cultuur. Het is dan logisch dat je als geboren jongen vlugger iets tussen de 'mannelijke' bezigheden tegenkomt wat je leuk vind, dan tussen de 'vrouwelijke' bezigheden.
Het meisje waar ik het over had is door een mannelijke vriend van haar uitgenodigd om een dagje mee te kijken op de schietclub, wat ze zo leuk vond dat ze het zelf is gaan doen.
Ditzelfde merk ik ook bij cisvrouwen die ik meenam op een rondvlucht. Enkelen zijn zo enthausiast geraakt dat ze nu zelf zijn gaan lessen.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: In de media

Bericht door Aster »

Raisa schreef:
Als je als jongen geboren wordt raak je meer in contact met zaken die cultureel gezien als mannelijk worden beschouwd dan met 'vrouwelijke' dingen: Je wordt vanaf je eerste dag op Aarde geconditioneerd naar de bestaande genderrollen van die cultuur. Het is dan logisch dat je als geboren jongen vlugger iets tussen de 'mannelijke' bezigheden tegenkomt wat je leuk vind, dan tussen de 'vrouwelijke' bezigheden.
.
Reuze interessant, zo'n redenering strikt van uit jezelf....maar je ziet over het hoofd dat er talloze homo BIO mannen zijn die als geboren jongens kind 'geconditioneerd' werden en mannelijke bezigheden aangeboden/opgedrongen kregen....waarvan in het latere leven als homoman NIETS van al die mannelijke bezigheden, conditonering etc te merken is.
Sterker nog: als kind legden ze het al terzijde.

Wat jij omschrijft is typisch iets voor een (qua natuur mannelijke) MTF (die het goed praat)

Mannelijkheid, vrouwelijkheid, crossgender gedrag, het is gewoon de aard van het beestje (waarbij we even Bruce/Brenda-John/Joan in overweging nemen. Ondanks dat die als 'meisje', meisjesdingen letterlijk opgedrongen kreeg werd ie later toch echt de rasechte man die hij was en wel geboren....nul komma niks vrouwelijks aan de 'latere' Bruce/John)