Nieuwe chat! Zie dit topic.

In de media

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: In de media

Bericht door Eva »

Jeste schreef:Weer eens aandacht voor show, niet voor VU-problematiek...
Heel erg waar, Jeste. Binnen onze landsgrenzen wordt aan het grenzeloos toedienen van (feitelijk tamelijk giftige) pillen de voorkeur gegeven boven een medisch eenvoudige ingreep. Dat laatste wordt dan als onethisch gezien.
Net over de grens ligt dat al eenvoudiger. Dat als troost.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

EvaVanA schreef:Zal wel copyright op zitten, maar soit.
Alsof dat ooit iemand heeft tegengehouden op het internet :roll:
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media

Bericht door Raisa »

Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: In de media

Bericht door Hedwich »

XD
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: In de media

Bericht door Hexley »

[20:14:54] <Petra55> 21.50 op brt 1 iets over trans
[20:30:52] <Hexley> Petra lijkt me niet echt de moeite waard
[20:34:08] <Arike_eten> Waar gaat die over?
[20:34:21] <Hexley> Marcel ontvangt Fran Bambust. Fran werd geboren als man en is hoofdredactrice van het holebi- en transgendermagazine Zizo.
[20:35:28] <Hexley> http://www.een.be/programmas/villa-vanthilt" target="_blank <<--- :)
[20:36:44] <Arike_eten> Ga er niet voor wakker liggen ;)
[20:38:28] <Petra55> geef alleen door don't shoot the messenger
[20:38:34] <Hexley> Ik heb de Nederlands <<--->> Vlaamse van Dale ook niet, dus uh.
[20:39:20] <Petra55> anderen vinden het misschien wel leuk
[20:39:42] <Hexley> Gewoon doorgeven dus. :)
Laatst gewijzigd door Hexley op 09 aug 2012, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: In de media

Bericht door Silvia_weg »

Jeste schreef:Dat was even vrolijk wakker worden met die "Jan, Jans en de Kinderen"-strips.
Gisteren las ik echter weer eens wat dingen waar niet vrolijk van werd.

Weer eens aandacht voor show, niet voor VU-problematiek:

Omdat het Gay Pride-week is in Amsterdam besteed De Volkskrant daar aandacht aan.
Transgender wordt daar ook weer eens bij betrokken. Staat er een uitgebreid artikel over "Gayicoon Amanda Lepore heeft duurste lijf ter wereld" (krant van 1-8) en in een ander artikel staat "Ze is geboren als man en heeft zich op haar 26e laten ombouwen :evil: tot vrouw" (krant van 31-7).
Dat soort dingen staan wel uitgebreid in de krant, terwijl er allerlei problemen zijn waar transgenders mee te maken hebben. Het zou goed zijn als daar eens een groot artikel over zou verschijnen. Bijvoorbeeld over het monopolie van de, door de overheid aangewezen, genderteams en de wachtlijsten. Over zorgverzekeraars die vrije keuze voor een zorgverlener tegenwerken en op slinkse wijze vergoedingen schrappen. En over het alleen kunnen kunnen kiezen tussen levenslang testosteronremmers slikken of SRS, maar niet voor het laten verwijderen van de testikels.
Daar zeg je wat Jeste!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: In de media

Bericht door Arike »

Silvia schreef:
Jeste schreef:Dat was even vrolijk wakker worden met die "Jan, Jans en de Kinderen"-strips.
Gisteren las ik echter weer eens wat dingen waar niet vrolijk van werd.

Weer eens aandacht voor show, niet voor VU-problematiek:

Omdat het Gay Pride-week is in Amsterdam besteed De Volkskrant daar aandacht aan.
Transgender wordt daar ook weer eens bij betrokken. Staat er een uitgebreid artikel over "Gayicoon Amanda Lepore heeft duurste lijf ter wereld" (krant van 1-8) en in een ander artikel staat "Ze is geboren als man en heeft zich op haar 26e laten ombouwen :evil: tot vrouw" (krant van 31-7).
Dat soort dingen staan wel uitgebreid in de krant, terwijl er allerlei problemen zijn waar transgenders mee te maken hebben. Het zou goed zijn als daar eens een groot artikel over zou verschijnen. Bijvoorbeeld over het monopolie van fee, door de overheid aangewezen, genderteams en de wachtlijsten. Over zorgverzekeraars die vrije keuze voor een zorgverlener tegenwerken en op slinkse wijze vergoedingen schrappen. En over het alleen kunnen kunnen kiezen tussen levenslang testosteronremmers slikken of SRS, maar niet voor het laten verwijderen van de testikels.
Daar zeg je wat Jeste!!!!!!!!
Ik heb helaas niet het gevoel dat het niveau van de volkskrant in een stijgende lijn zit ....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: In de media

Bericht door Jeste »

Misschien wordt het een beetje te serieus om dit te schrijven in het Lounge-gedeelte van het forum, maar toch.....
Ik begon me er een beetje te ergeren aan dat er, met uitzondering van wat uithoeken op het internet, geen aandacht is voor problemen waar transgenders in het behandeltraject tegenaan lopen. Zie ook deze post die ik een tijdje geleden had geschreven.
Sinds ik wat meer weet van die vervelende dingen begin ik me behoorlijk te ergeren aan deze misstanden. Dus de wachtlijst, dat de patiënt zelf weinig invloed heeft op de behandeling en dat er door overheidsbeleid bijna geen mogelijkheid is om zelf een zorgverlener te kiezen.
Dit is niet alleen slecht voor de patiënt zelf, maar het zorgt ook nog eens voor inefficiëntie, waardoor de zorg onnodig extra duur wordt.
Het lijkt wel voor andere aandoeningen veel beter geregeld te zijn, en als dat niet zo is worden misstanden veel vaker via de media naar buiten gebracht.
Dat zou toch ook eens kunnen gebeuren als het om de transgenderzorg gaat. Kent er misschien iemand een (onderzoeks)journalist die dit een interessant onderwerp vind?
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: In de media

Bericht door Eva »

Jeste: ik vermoed dat jij dit zelf kunt. Niet elke succesvolle journalist heeft daar specifiek een opleiding voor en succesvolle columnisten nog minder. Je weet zelf vermoedelijk wel enkele plekken om je artikel te publiceren en zonodig ken ik er ook nog wel een paar ;)

PS: mijn tijd is niet ongelimiteerd, maar voor hulp bij de (eind)redactie sta ik desgewenst tot je beschikking.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: In de media

Bericht door Anon20180501 »

Waar men zich nu alleen mee bezig houdt in de politiek en bij de belangenorganisatie's is het hebben van het recht om je geslacht en naam aan te passen in officiele registratie-archieven en op legitimatie-bewijzen als je geen SRS wil en het opheffen van de monopoly-positie die het VUMC voor zichzelf opeist.
Nergens praat men over de protocollen, het gedrag en de manier van handelen van de genderteams. Ik heb geen contact meer met mijn familie, behalve dan met mijn kinderen, maar probeer die maar eens uit te leggen waarom het allemaal zo stroef gaat en zo lang duurt. Het eerste wat je te horen krijgt van familie en vrienden is dat men gaat twijfelen aan je genderdysforie en geestesvermogen, anders was je toch allang geholpen??? Ik heb het nu niet over de wachtlijsten wat een groot probleem op zich is.

Waar ik me ook aan erger is dat de excessen van het zelfdestructief handelen van transgenders die daartoe zijn overgegaan door het verwerpelijke gedrag en handelen van de genderteams niet worden meegenomen in de eindresultaten-staatjes en zorgvuldig buiten de media worden gehouden. Als je al deze excessen en ook minder fatale gevolgen zou bundelen en publiceren dan zou al het bovenstaande veel meer aandacht krijgen in de media, onder de bevolking, bij belangenverenigingen en in de politiek.
Ik weet dat het moeilijk kan zijn om met deze gevolgen naar buiten te treden. Schaamte is vaak de reden daarvoor (begrijpelijk) maar dat ken ik niet dus ben ik er wel mee naar buiten getreden, althans, mijn naasten, het GGZ en het UWV weten het. Wat heeft het opgebracht? ...Je naasten twijfelen dus aan alles bij je en het GGZ en het UWV hebben belangen die de jouwe overstijgen, bovendien, ik heb ze nog nooit de schuld bij de genderteams zien en horen neerleggen, sterker nog, ze zijn het eigenlijk wel eens met de genderteams, jij bent de veroorzaker van al het gebeurde.
Van deze instanties kan je dus echt niets verwachten dus zullen er andere paden bewandeld moeten worden. Ik ben het helemaal eens met Jessy dat wij zelf de publiciteit moeten opzoeken en het beste resultaat zal het opleveren als we met velen zijn. Jammer genoeg zijn er juist velen die in de problemen zijn gekomen die niet (meer) deelnemen aan fora als deze en er zijn lotgenoten die helemaal niets meer van zich kunnen laten horen. Hierin schuilt dus het probleem, er resteren een paar terechte klagers en die zijn als schreeuwende in een woestijn aandacht voor hun problemen aan het vragen .
Leg ik het dan maar naast me neer??? NEE, ik heb persoonlijk teveel ellende meegemaakt om het te kunnen laten passeren, ik zal er hoe dan ook iets mee moeten doen wil ik het naar tevredenheid kunnen afsluiten, Wat, waar en wanneer kan ik nog niet vertellen maar als iemand met een goed initiatief komt sluit ik me daar meteen bij aan. Misschien... hopelijk... wordt deze topic van Jessy de aftrap van zo'n initiatief.

Liefs, Daniela