VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Danielle »

Sabrina40 schreef:
Voor vergoeding voor het permanent verwijderen van ongewenste lichaamsbeharing wordt een bewijs van behandeling bij een genderdysforie instelling gevraagd, maar vervolgens zijn die vergoedingen eigenlijk altijd aan een maximale vergoeding per jaar of mogelijk zelfs eenmalig absoluut gebonden.
Nee, dat zijn ze niet. Voor de aanvullende verzekeringen mogen verzekeraars zelf bedenken wat voor limieten ze daaraan hangen. In mijn geval is dat €1.500 voor de duur van de verzekering en op voorschrift van een dermatoloog. Echter wordt door het CvZ bij transseksuelen die leven in de vrouwelijke rol baardgroei als een 'verminking' gezien. De behandeling hiervan is een te verzekeren prestatie (vanuit de basisverzekering). Na de eerste 10 behandelingen mag de verzekeraar beoordelen of extra behandelingen nodig zijn, hiervoor moet worden afgegaan op informatie van de behandelaar.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Aliss »

Danielle schreef:
Sabrina40 schreef:
Voor vergoeding voor het permanent verwijderen van ongewenste lichaamsbeharing wordt een bewijs van behandeling bij een genderdysforie instelling gevraagd, maar vervolgens zijn die vergoedingen eigenlijk altijd aan een maximale vergoeding per jaar of mogelijk zelfs eenmalig absoluut gebonden.
Nee, dat zijn ze niet. Voor de aanvullende verzekeringen mogen verzekeraars zelf bedenken wat voor limieten ze daaraan hangen. In mijn geval is dat €1.500 voor de duur van de verzekering en op voorschrift van een dermatoloog. Echter wordt door het CvZ bij transseksuelen die leven in de vrouwelijke rol baardgroei als een 'verminking' gezien. De behandeling hiervan is een te verzekeren prestatie (vanuit de basisverzekering). Na de eerste 10 behandelingen mag de verzekeraar beoordelen of extra behandelingen nodig zijn, hiervoor moet worden afgegaan op informatie van de behandelaar.
Goed om te weten!
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Aliss »

Hallo iedereen,

Ik heb vandaag contact opgenomen met VuMC en van Margariet vernomen dat sinds ik me eerder had aangemeld, maar in Verenigde Staten zat, mag ik wel instromen en hoef ik net niet de wachtlijst op! Had ze mij nog fijne feestdagen gewenst en een gelukkig Nieuwjaar, ik zei dat ik van me heel leven nog nooit zo gelukkig met kerst heb gevoeld!!! Wat is het toch een geweldig gevoel!

Mijn afspraak is op Januari, 22ste. Is er iemand die op die datum ook een afspraak heeft?

Groetjes
Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Anon20180730 »

Aliss schreef:Hallo iedereen,

Ik heb vandaag contact opgenomen met VuMC en van Margariet vernomen dat sinds ik me eerder had aangemeld, maar in Verenigde Staten zat, mag ik wel instromen en hoef ik net niet de wachtlijst op! Had ze mij nog fijne feestdagen gewenst en een gelukkig Nieuwjaar, ik zei dat ik van me heel leven nog nooit zo gelukkig met kerst heb gevoeld!!! Wat is het toch een geweldig gevoel!

Mijn afspraak is op Januari, 22ste. Is er iemand die op die datum ook een afspraak heeft?

Groetjes
Aliss :hbeat:
Proficiat hoor. Super toch dat VUmc.. Ik mag weer op 10 januari a.s.. :P
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Aliss »

Irene schreef:
Aliss schreef:Hallo iedereen,

Ik heb vandaag contact opgenomen met VuMC en van Margariet vernomen dat sinds ik me eerder had aangemeld, maar in Verenigde Staten zat, mag ik wel instromen en hoef ik net niet de wachtlijst op! Had ze mij nog fijne feestdagen gewenst en een gelukkig Nieuwjaar, ik zei dat ik van me heel leven nog nooit zo gelukkig met kerst heb gevoeld!!! Wat is het toch een geweldig gevoel!

Mijn afspraak is op Januari, 22ste. Is er iemand die op die datum ook een afspraak heeft?

Groetjes
Aliss :hbeat:
Proficiat hoor. Super toch dat VUmc.. Ik mag weer op 10 januari a.s.. :P
Dank je Irene!

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Alice »

Niet helemaal serieus maar toch een denkertje.

Nu het financieel wat slechter gaat bij het Genderteam, transgenders is dit mogelijk een idee om sponsoring in te schakelen.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3661794/ch ... tient.html" target="_blank
http://news.sky.com/story/1186735/surge ... ents-liver" target="_blank

Misschien zou dit gegeven ook gebruikt kunnen worden voor sponsoring. Ik denk hierbij aan een transgender waarvan de zorgverzekeraar haar borstvergroting niet wilde vergoeden en door de aandacht die het in de media kreeg een borstvergroting werd aangeboden.

Zou het een idee zijn op diverse aanpassingen (operaties) te laten sponsoren met het recht van een opschrift bijvoorbeeld,
boven een neo-vagina; Deze vagina is aangeboden door…..,
nabij of op een penis; Deze pens is….,
borsten; Deze borsten….,
Met wat fantasie zouden er best leuke sponsor slagzinnen te bedenken zijn.

Mogelijk zijn hier mensen die wat commercieel ingesteld zijn het verder kunnen uitwerken.

Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Aliss »

Alice schreef:Niet helemaal serieus maar toch een denkertje.

Nu het financieel wat slechter gaat bij het Genderteam, transgenders is dit mogelijk een idee om sponsoring in te schakelen.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3661794/ch ... tient.html" target="_blank
http://news.sky.com/story/1186735/surge ... ents-liver" target="_blank

Misschien zou dit gegeven ook gebruikt kunnen worden voor sponsoring. Ik denk hierbij aan een transgender waarvan de zorgverzekeraar haar borstvergroting niet wilde vergoeden en door de aandacht die het in de media kreeg een borstvergroting werd aangeboden.

Zou het een idee zijn op diverse aanpassingen (operaties) te laten sponsoren met het recht van een opschrift bijvoorbeeld,
boven een neo-vagina; Deze vagina is aangeboden door…..,
nabij of op een penis; Deze pens is….,
borsten; Deze borsten….,
Met wat fantasie zouden er best leuke sponsor slagzinnen te bedenken zijn.

Mogelijk zijn hier mensen die wat commercieel ingesteld zijn het verder kunnen uitwerken.

Alice
Ja idd interresant! Zou het wellicht het begin van "trans revolutie" aanduiden?

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Anon20210626 »

en dan , een tattoo? no thx .........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Aliss »

Renée schreef:en dan , een tattoo? no thx .........
Nee maar serieus dat lijkt me belachelijk. Laat me denken aan die mensen die de tattoo van hun ex laten zetten waar ze uiteindelijk hun hele leven mee lopen. Of zie ik de goeie kant niet? Wat zouden wij hier mee willen bereiken? Deze onderwerp is lang niet uitgesproken.
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Lotus3120
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2013, 06:27
Gender: Onzeker

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Lotus3120 »

Dus nu eindelijk de knoop heb doorgehakt, smacht om op het moment dat ik thuis kom een verwijsbrief van mijn huisarts te bemachtigen en me aan te melden bij het VUmc gaan ze tegen me zeggen; 'Bram (mijn echte naam) je moet maar lekker een jongen blijven en in een hoekje gaan zitten huilen want wij gaan je niet helpen'.

Of gaan ze me nog wel helpen als ik me eind januari aanmeld?