Operatie geslacht ftm

Make-up, kleding, en zo voort
scorex
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:34
Gender: Trans FtM

Operatie geslacht ftm

Bericht door scorex »

Hallo, sorry ik was benieuwt dus heb snel een nieuw topic gemaakt.

Ik ben nogal benieuwt naar jullie mening van het geslachts operatie. Zelf wil ik hem
Heel graag als ik aan de voordelen denk. Maar dan denk ik aan de nadelen en die zijn van gaat het lukken? Krijg ik straks een normaal werkende penis? Of mislukt die en zit ik hier mijn hele leven aan vast. Ik denk veel aan de voordelen en dat is ook iets waarom ik het zou willen doen. Staand plassen, bobbel in je broek (echte) maar ook oa de seks. Rechts of links is dat toch belangrijk in een relatie ook al is het innerlijk belangrijk, je krijgt toch de neigingen en gevoelens.

Nu mijn vraag, zijn er mensen hier die de operatie al gedaan hebben? Of mensen die hier over nadenken of juist helemaal niet?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Nathan90 »

Er zijn volgens mij geen ftms actief die een geslachtsoperatie hebben gehad. Weet wel dat sommige er over nadenken.

Ik laat het zelf allemaal nog maar bezinken, ben in dat opzicht blij dat het nog wel even duurt. Weet niet of ik de gok wil wagen voor het geval het fout gaat. Weet niet of ik die extra littekens wil dragen en het is gewoon een redelijk heftige operatie. Ik wil'm wel, maar het zijn nogal een hoop onzekerheden en ik weet dat ik veel ongelukkiger zal zijn als het resultaat anders is dan gehoopt/verwacht.
Gebruikersavatar
Hannah
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 okt 2013, 19:37
Gender: Vrouw

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Hannah »

hoi Nathan.
dat antwoord kun je krijgen bij diegene die je zijn voor gegaan,en dan is het nog maar de vraag.bij ieder verschild het
bij ieder pakt het anders uit, of de verwachting.?????
je moet kiezen,afwachten en zien hoe het uit pakt. dan heb je je antwoord.

veel wijsheid in deze.em succes
Henny
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Nathan90 »

Klopt Henny, klopt.

Het scheelt dat ik nog een eind RLE, een borstoperatie en een verwijdering van de baarmoeder/eierstokken te gaan heb voordat ik echt afwegingen voor de volledige geslachtsoperatie moet maken. Tegen die tijd zal het eea qua resultaat en operatie misschien ook alweer verandert zijn.
scorex
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:34
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door scorex »

Hm oke, bedankt iedereen. Hoopte eigenlijk op iemand die de operatie al gedaan had, maar die zijn er niet zoveel?
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Holden »

Noet op dit forum denk ik. Er zijn wel meerdere yahoo groups die daar meer info over hebben. Ik heb ergens een paar links gepost niet zo lamg geleden maar weet niet meer waar. Je kan qwl via mijn profiel die post vinden, zal niet zo ver terug zijn.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Nathan90 »

Staat in het forumgedeelte Medisch geloof ik, dat topic.
Gebruikersavatar
Kilian
Berichten: 167
Lid geworden op: 31 okt 2012, 19:02
Gender: Man
Locatie: kapel-avezaath

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Kilian »

heey,
ik weet vrijwel zeker dat ik de geslachtsoperatie wil.
waarom? omdat ik, ookal zou het niet helemaal lukken qua operatie, dan gelukkiger zal zijn en dat weet ik heel zeker!
de risico's ben ik me bewust en het is zeker jammer dat die er zijn maar voordat ik die operatie krijg (zit nu 22 dagen aan de testosteron) zijn de resultaten vast beter
en ik ben opzich best bereid die risico's te nemen.
ik heb ook zoiets: wie krijgt het nou te zien? als je er zelf tevreden mee bent (en ik ben tevreden met alles wat beter is dan nu) dan is het voor mij goed.
klinkt misschien heel onverschillig hoor maar zo denk ik er wel over.
je moet natuurlijk zelf kijken of je de voordelen wel groot genoeg vind tegenover de risico's maar daar kom je opzich vanzelf wel achter denk ik. en anders helpt
de psycholoog je er natuurlijk altijd mee als je daarom vraagt :)
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Mr.X »

ik heb ook zoiets: wie krijgt het nou te zien? als je er zelf tevreden mee bent (en ik ben tevreden met alles wat beter is dan nu) dan is het voor mij goed.
Helemaal mee eens. Zo denk ik er ook over. Het zou alleen nog erger kunnen als de operatie compleet mislukt en je eindigt met iets was penis noch vagina is, wat ook nog niet werkt en plassen onmogelijk/moeilijk maakt. Maar gelukkig is de operatie al zover gevorderd dat het risico in de hand te houden is.

Ook is er nog ontzettend veel onjuist informatie over de phalloplastiek. Zie ook het topic dat in medisch staat. De foto's die je nu online ziet staan zijn vaak foto's van jaren geleden, en meestal vlak na een operatie. Logisch dat dat er niet goed uit ziet. Dankzij deze foto's is er het idee ontstaan in de transman wereld dat de phalloplastiek geen mooie resultaten oplevert, maar dit is dus gewoon niet waar.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Freetouch »

Ik heb er nog een in de aanbieding... ruilen? (kon dat maar he!)

in Thailand word momenteel geëxperimenteerd met een nieuwe techniek, waardoor het voor FtM helemaal echt word... nano electronica zorgt zelfs voor beina echt gevoel...
ik ga het artikel voor jullie opzoeken..
“good enough”